انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
جراحی لثه با لیزر و هزینه آن و بیماری های لثه چیست؟

جراحی لثه با لیزر و هزینه آن و بیماری های لثه چیست؟

#1
برای دانستن جراحی لثه و مطالب آن لازم است که ابتدا شناخت آناتومی از لثه داشته باشیم و برای تشخیص بیماری شرایط سلامت را در مبحث لثه باید بدانیم بافت هایی که دندان را در بر گرفته اند پریودنشیوم می‌شوند پریودنشیوم شامل لثه و که بافت های حمایت کننده  از سمان سطح ریشه الیاف پریودنتال  و زائده آلوئولار استخوان فک تشکیل می شود.

ساختار لثه و بافت های اطراف آن از دید بالینی
 از دید بالینی لثه شامل سه قسمت است لثه آزاد، لثه چسبنده و لثه بین دندانی. خود لثه بافت نرم  کراتینیزه ای است که با پهنای 1 تا 9 میلیمتر دور تا دور دندان را در بر میگیرد در تعریف لثه به نرم بودن آن اشاره می‌شود تا با بافت سخت اطراف دندان اشتباه نشود به کراتینیزه بودن آن اشاره می‌شود تا از مخاط آلوئول غیر کراتینیزه اختلاف داده شود و به دور تا دور دندان بودن لثه تاکید می شود تا با بافت کراتینیزه کام که با دندان فاصله دارد اشتباه نشود.

  لثه آزاد
 این قسمت از لثه فاقد چسبندگی به دندان و استخوان است شیار لثه ای به فضای بین سطح دندان و لثه آزاد گفته می شود که در حالت طبیعی و به طور متوسط بین یک تا سه میلی متر عمق دارد با توجه به تراز اتصال لثه به CEJ لثه آزاد و شیار لثه سالم در کنار  تاج دندان و مینا قرار می‌گیرند.

  لثه بین دندانی
فضای بین پروگزیمال دندانها را لثه بین دندانی می گویند

لثه چسبنده این قسمت از لثه از تراز اپی تلیوم چسبنده شروع می‌شود و تا مخاط غیر کراتینیزه ادامه می‌یابد لثه چسبنده توسط الیاف بافت همبندی و پریوست به دندان استخوان زیرین متصل است و مانع جابجایی لثه بر اثر حرکت های زبان، گونه و لب می‌شود ثابت شده است که وجود حتی میزان کمی از لثه چسبنده برای اطمینان سلامت پایدار پریودنشیوم ضروری است خارجی لثه چسبنده همانند جلسه آزاد با اپیتلیوم کراتینیزه یا پارا کراتینیزه پوشیده می‌شود.
دندانپزشکی زیبایی در واقع به زیبایی و ظاهر دندان های شما مربوط می شود. که شما می توانید جدا از سلامت دندان های خود لبخندی زیبا را به چهره خود هدیه دهید که این عامل نیز یکی از هنرهایی موجود در علم دندانپزشکی می  باشد. و دندانپزشکان سعی بر این دارند که علاوه بر سلامت دندان ها لبخندی زیبایی را به افراد هدیه کنند. در رشته دندانپزشکی رشته هایی آموزش داده می شوند که مربوط به زیبایی بوده که پروتز های دندانی و ارتودنسی از جمله این تخصص ها به حساب می آیند. در غیر این صورت دندانپزشکی زیبایی یک رشته رسمی به حساب نمی آید و کسانی که در این عرصه فعالیت دارند پی به فروش رساندن محصولات خود می باشند.
منبع سورس: دکتر ابراهیم گل ، دکتر سجودی
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان