انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بررسی نکات بسیار مهم خرید موتور سیکلت ها

بررسی نکات بسیار مهم خرید موتور سیکلت ها

#1
آیا قصد خرید یک موتور سیکلت را دارید ولی نمیدانید از کجا باید شروع کنید؟ بهترین موتور سیکلتی که می توانید انتخاب کنید کدام است؟ علاوه بر این سوالات، شما باید قبل از اینکه موتور مورد نظرتان را بخرید، چند سوال مهم و اساسی از خود بپرسید. سوالاتی که باید قبل از خرید موتور سیکلت تهیه کنید و عدم پاسخگویی به آن ها ممکن است سبب نارضایتی شما در آینده گردد.
میتوان گفت بیشتر افراد نیاز اساسی به خرید موتور سیکلت ندارند، اما امروزه مردم به خصوص جوان ها علاقه ی زیادی به خرید موتور نشان می دهند. شاید شما نیز یکی از این افراد باشید.
قبل از اینکه پول خود را صرف خرید موتور کنید، و روی موتور بنشینید و آزادانه نسیم را روی صورت خود حس کنید، باید چند نکته مهم را برای خود روشن کنید.
نکات مهم خرید موتور سیکلت
آیا من یک سوارکار باتجربه هستم؟
موتورسواری واقعا لذت بخش و سرگرم کننده است و این موضوع غیرقابل انکار است. اما اگر به درستی از موتورسیکلت استفاده نکنید و با بی ملاحظگی رانندگی کنید می تواند کشنده باشد. بنابراین شما باید قبل از اینکه در فکر خرید هر نوعی از موتور باشید، سعی کنید مهارت ها و توانایی های خود را در موتور سواری ارزیابی کنید. اگر تازه کار هستید باید راندن موتور را به خوبی یاد بگیرید. یا اگر مدت زیادی است که از موتورسیکلت استفاده نکرده­اید، بسیار ضروریست که یک دوره آموزشی هر چند کوتاه ببینید. و در آخر اگر گواهینامه ندارید باید سریعا اقدام به گرفتن گواهینامه رانندگی کنید.
قصد دارم برای چه کاری سوار موتور شوم؟
با توجه به نیاز و انتظارات شما از ، باید به خوبی تحقیق کرده و یک مدل مناسب برای خود بخرید. نوع موتورسواری شما تا حد زیادی جهان و سبک زندگی شما را بیان می کند. بنابراین علاوه بر انتخاب موتورسیکلت براساس ویژگی های مکانیکی و عملکرد آن، باید در نظر بگیرید شما در کجا و به چه منظوری از موتور استفاده خواهید کرد. اگر قصد شرکت در مسابقات موتورسواری یا رشته های مختلف موتورسواری را ندارید، یک موتور راحت و معمولی برای خرید در نظر بگیرید. برخی افراد نیز می خواهند با موتور به گردش یا سفر بروند، اغلب بازنشستگان این کار را انجام می دهند. این افراد دوست دارند در سفر مناظر و طبیعت را تماشا کنند. در این صورت موتور توریستی بسیار مناسب خواهد بود.
چقدر باید هزینه کنم؟
اینکه چقدر قرار است هزینه کنید کاملا اختیاری است. هر فردی با توجه به نوع موتوری که در نظر دارد ممکن است مبالغ متفاوتی خرج کند. بسته به نوع موتوری که انتخاب می کنید باید انتظار داشته باشد حداقل(ارزون ترین موتور) تا حداکثر(قیمت گرون ترین موتور تو ایران) پرداخت کنید.
نمایندگی های فروش موتورسیکلت، مانند نمایندگی های خرید خودرو می توانند با اعمال روش های مختلف پرداخت به شما کمک بسیاری کنند. همچنین می توانند با توجه به نیازهای شما، پیشنهادات خوبی برای خرید موتور مناسب داشته باشند.
آیا واقعا نیاز به خرید یک موتور جدید دارم؟
برای بسیاری از موتورسواران، یک موتورسیکلت دست دوم گزینه مناسب تری است. مقرون به صرفه بودن موتورهای دست دوم، می توانند آنها را به انتخابی معقول تبدیل کنند. دلیلی وجود ندارد که یک موتور بسیار گران قیمت بخرید. می توانید اندکی زمان صرف کرده تا موتوری با قیمت مناسبتر پیدا کنید.
هر چند در صورتی که قصد خرید موتور سیکلت دست دوم را دارید حتما برای بررسی سالم بودن آن به تعمیر گاه های معتبر مراجعه نمایید و بررسی های تخصصی را درباره آن ها تحقیق نمایید.
آیا این موتور مناسب من است؟
در هنگام خرید موتور سیکلت، نوع و فیزیک بدنی خود را در نظر بگیرید. هنگامی که موتور کاملا در حالت ایستاده است روی صندلی موتور بنشینید و هر دو پای خود را روی زمین بگذارید. اگر پاهایتان به زمین نرسد به این معناست که موتور برای شما کمی بلند است. به علاوه اگر اولین بار است که موتور میخرید و تا به حال سرعت بالا را تجربه نکرده­اید، موتورهایی با سرعت بسیار بالا را فراموش کنید. همچنین اگر قصد خرید یک موتور برای حمل و نقل و استفاده ی روزانه را دارید، بهتر است به موتورهای معمولی و استاندارد فکر کنید. اگر شما در رفت و آمدهای طولانی هستید انتخاب منطقی بعدی کروزر است. اگر قصد مسافرت با موتور خود را دارید، یک زیر مجموعه به نام sport touring وجود دارد که مناسب است. اگر عمدتا بخواهید در مسیرها و جاده های پر پیچ و خم موتورسواری کنید، بهترین انتخاب موتور اسپرت است.
[عکس: 1536945148_62615.jpg] 
چه چیز دیگری نیاز دارم؟
قبل از اینکه شروع به رانندگی کنید، نیاز به یک کلاه، دستکش و لباس بارانی مناسب خواهید داشت. اگر از عینک استفاده می کنید نیاز به یک عینک اختصاصی نیز پیدا می کنید. خرید یک کلاه ایمنی که با DOT (وزارت راه و ترابری) و استاندارهای ایمنی فعلی بنیاد Snell Memorial منطبق باشد واجب و ضروری است. پس از اینکه آموزش های لازم را دیدید و تجهیزات لازم را خریداری کردید. می توانید موتورسواری را شروع کنید.
در یک محیط امن و قابل کنترل به راحتی می توانید خود را با طبیعت و آنچه با آن مواجه هستید رو به رو کنید. ممکن است تصور نکنید روزی گرفتار باران می شوید ولی دیر یا زود این اتفاق می افتد. پس بهتر است مهارت های لازم برای مواجهه با این قبیل شرایط را نیز به دست آورید.
موتورسیکلت را از چه کسی خریداری می کنید؟
آیا موتورسیکلت را ار یک فروشنده معتبر یا یک فرد معمولی خریداری می کنید؟ مقایسه عدد کیلومتر شمار با شرایط و ظاهر موتور همخوانی دارد؟ بهتر است از فروشنده سوابق، رسیدهای خدمات و ... را درخواست کنید.
  • دقت کنید روی بدنه موتور خراش یا زنگ زدگی وجود نداشته باشد.

  • به رنگ موتور توجه کنید. رنگ پوسیده شده بیانگر این است که موتور در شرایط سختی بوده است.

  • به قطعات توجه کرده و قطعات جدیدی که جایگزین قطعات اصلی شده­اند را بررسی کنید.

  • آینه ها، دستگیره ها، اهرم های ترمز و کلاچ را بررسی کنید.

  • زنجیر باید تمیز و محکم باشد.

  • دیسک های موتور باید صاف و تمیز و آبی باشند.

  • لاستیک ها را بررسی کنید تا صاف و فرسوده نباشند.

  • موتور باید به راحتی روشن شود. اگر از اگزوز دود آبی رنگ خارج شود نشانه ی خوب نیست پس مراقب باشید.
به نظر شما چه نکات دیگری وجود دارند که باید مشتریان هنگام خرید موتور مورد نظرشان به آن ها توجه کنند؟ بی صبرانه منتظر دریافت نظرات شما هستیم.
منبع: فروشگاه دینو موتور
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان