انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
استفاده از گوگل تگ منیجر و کانتینر برای ثبت نام گوگل آنالیتیکس

استفاده از گوگل تگ منیجر و کانتینر برای ثبت نام گوگل آنالیتیکس

#1
یکی از روش‌هایی که اخیراً توسط گوگل برای نصب گوگل آنالیتیک و ثبت نام در آن پیشنهاد شده است، استفاده از ابزار گوگل تگ منیجر و کانتینر است که روش‌های پیچیده قبلی را حذف کرده و با چند دستور ساده می‌توان به راحتی آن را انجام داد. البته اگر می‌خواهید نحوه کار با این ابزار را فرا بگیرید و قبلاً گوگل آنالیز را بر روی وب‌سایت خود نصب کرده‌اید، باید کدها و پلاگین های قبلی نصب شده بر روی آن را حذف کنید و مجدداً از این روش جدید استفاده کنید.

برای شروع کار با این روش لازم است که ابتدا یک اکانت برای خود بسازید. پس به آدرس اینترنتی http://Tagmanager.google.com بروید که شما را به صفحه‌ای هدایت می‌کند.
در این صفحه شما باید دو قسمت مهم را پر کنید که قسمت اول مربوط به اسم وب‌سایت شماست که در همان مرحله نصب گوگل آنالیتیکس نیز آن را وارد کرده‌اید. بخش دوم آن نیز مربوط به کشور است که باید در آن کشور آمریکا را انتخاب کنید و در انتها باید تیک مربوط به مطالب و نوشته‌های همسان با وب‌سایت خود را نیز فعال کنید. پس از انجام این مرحله به قسمت ثبت نام یا راه‌اندازی یک کانتینر هدایت می‌شوید و باید Container مورد نظر خود را در تگ منیجر ایجاد کنید. برای انجام آن، کار چندان سختی نخواهید داشت و با تکمیل مرحله قبل، به سراغ این مرحله می‌روید که تصویر آن در بخش زیر آورده شده است.
در اینجا هم مانند مرحله قبل باید یک اسم برای کانتینر خود انتخاب کنید و در قسمت پایین آن مشخص کنید که این کانتینر برای چه سرویسی قابل استفاده است. مثلاً اگر می‌خواهید که این کانتینر برای یک وب‌سایت ایجاد کنید، باید گزینه web را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، قسمت‌های دیگری برای شما ظاهر خواهد شد که در آن باید دامنه و چند مورد دیگر را در آنها وارد کنید تا بتوانید در مراحل بعدی از آنها استفاده کنید. در ادامه دکمه create یا ایجاد را بزنید و اکانت شما به همراه یک کانتینر ایجاد می‌شود.
نکته‌ای که در این مورد وجود دارد این است که برای ساخت کانتینرهای مختلف محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید در قالب‌های مختلفی مانند وب‌سایت‌ها و یا اپلیکیشن‌ها این کانتینرها را ایجاد کنید. جالب است بدانید که برای هر کدام از این کانتینرها این شانس به شما داده می‌شود که فضای داخلی آن‌ها را ویرایش کنید و به شکل دلخواه آنها را تغییر دهید.
منبع سورس: مدیروب
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان