انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چرا استفاده از گوگل آنالیز مهم است؟

چرا استفاده از گوگل آنالیز مهم است؟

#1
قبل از اینکه بخواهیم وارد بحث فنی در مورد ثبت نام در گوگل آنالیتیکس و نحوه استفاده از آن شویم، باید بدانیم که این ابزار چه سودی برای کسب‌و‌کار آنلاین ما دارد و دقیقاً چه اطلاعاتی از آن می‌گیریم. به طور ساده، گوگل آنالیز ابزاری است که رفتار بازدیدکنندگان، مخاطبان و مشتریان وب‌سایت ما را به هنگام حضور در آن بررسی و گزارش می‌کند. پس می‌توانیم انتظار داشته باشیم که به چند سؤال زیر پاسخ دهد:
میزان بازدید از وب‌سایت ما به چه صورت است؟
 بازدیدکنندگان هنگام حضور در وب‌سایت ما چه کاری انجام می‌دهند؟
چه زمانی بیشتر بازدیدکنندگان به وب‌سایت ما مراجعه می‌کنند؟
چه قسمت‌هایی در وب‌سایت ما برای بازدیدکنندگان جذاب است؟
 بازدیدکنندگان چگونه وب‌سایت ما را پیدا می‌کنند؟
عکس العمل بازدید کنندگان نسبت به محتوای وب‌سایت ما چگونه است؟
همانطور که می‌بینید تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته در این ابزار، رفتار بازدیدکنندگان از لحظه ورود به وب‌سایت تا لحظه خروج از آن را به ما نشان می‌دهند. وقتی که ما به عنوان دارنده یک وب‌سایت بدانیم که بیشتر ترافیک ما به صورت ارگانیک است یا خیر، یا به صورت مستقیم هستند یا از وب‌سایت‌های دیگر ارجاع داده شده است، به راحتی نقاط قوت و ضعف وب‌سایت خود را پیدا می کنیم و می‌توانیم نسبت به رفع ایرادات آن اقدام کنیم.
وقتی که در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدیم که بازدیدکنندگان بیشتر به سراغ چه محتوایی از وب‌سایت ما می‌روند و نحوه حرکت آنها در بین صفحات مختلف وب‌سایت ما به چه صورت است، این امکان برای ما فراهم است که مسیرهای پر ترافیک را تقویت کنیم و مسیرهایی که باعث دور شدن بازدیدکنندگان می‌شوند، حذف کنیم. حالا می‌توانیم تعریف خود را از گوگل آنالیتیکس تغییر دهیم و آن را به مانند یک عینک یا تلسکوپ قوی در نظر بگیریم که به طور ویژه به دنبال بازدید کنندگان وب‌سایت ما و تحلیل رفتار آنها به شکل‌های مختلف است.
منبع سورس: مدیر وب
پاسخ
 سپاس شده توسط grease-trap ، شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان