انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سخنرانی آقای زنگنه وزیر نفت ایران در نشست امنیت انرژی 2015 برلین آلمان14.7.97

سخنرانی آقای زنگنه وزیر نفت ایران در نشست امنیت انرژی 2015 برلین آلمان14.7.97

#1
 
سخنرانی آقای زنگنه وزیر نفت ایران در نشست امنیت انرژی 2015 برلین آلمان
 
آقای مهندس زنگنه وزیر نفت فعلی ایران در سخنانی در اجلاس امنیت انرژی 2015 اعلام کرد که برای اینکه مردم احساس اتمام خصومت را داشته باشند باید همه تحریم های ایران بخصوص تحریم های مالی و نفتی علیه ایران برداشته شود .
وی در ادامه تاکید کرد: آنچه پس از لغو تحریمها اهمیت دارد این است که ما سهم خود از بازار جهانی را بار دیگر به دست آوریم.
آقای زنگنه افزود: برای ایران به عنوان کشوری که سومین یا چهارمین ذخایر بزرگ نفت جهان را دارد، قابل قبول نیست که به اندازه جمهوری آذربایجان نفت صادر کند.
وزیر نفت کشورمان  همچنین تصریح کرد که تولید نفت ایران دستکم باید به سطح پیش از تحریم ها یعنی چهار میلیون بشکه در روز برسد. برای رسیدن به این هدف بین هفت تا هشت ماه و در نهایت برای رسیدن به سطح تولید پنج میلیون و 700 هزار بشکه در روز به حدود سه سال زمان نیاز داریم.
وی در ادامه به طرح های بزرگ برای احیا و نوسازی زیرساخت های انرژی ایران اشاره و اعلام کرد که ایران قصد دارد تا سال 2022 مبلغ 180 میلیارد دلار در این بخش سرمایه گذاری کند.

زنگنه با تاکید بر اینکه ایران همواره یک تامین کننده قابل اعتماد انرژی بوده است، ابراز امیدواری کرد که کشورمان بتواند به بازارهای جدید نفت و گاز در محیط  پیرامونی و نیز در آسیا و اروپا دسترسی پیدا کند.

وی همچنین با بیان اینکه قیمت گاز در اروپا موجب می شود که پروژه های زیرساختی مانند خط لوله به صرفه نباشد، اعلام کرد که انتقال گاز طبیعی مایع شده (ال.ان.جی) به اروپا گزینه مورد ترجیح ایران است.با این وجود ایجاد خط لوله را نیز منتفی نمی دانم اما مشکلات زیادی در این خصوص وجود دارد و این گزینه اصلی ما تلقی نمی گردد
زنگنه در پاسخ به پرسشی درباره پایین آمدن قیمت نفت، این موضوع را تا حدی ناشی از دلایل سیاسی دانست.

وی در پاسخ به پرسش های مربوط به مباحث سیاسی نیز گفت که نسبت به حصول توافق هسته ای تا 30 ژوئن(9تیرماه) بسیار خوشبین است.
زنگنه همچنین بر خواست و تمایل ایران برای داشتن روابط حسنه با تمام کشورها از جمله همسایگان عرب براساس اعتماد متقابل تاکید کرد.
برای اطلاع از آخرین اخبار و رویداد های ایران به سایت مراجعه فرمایید
 
برای مشاهده تصاویر سفارت ایران در برلین به مراجعه فرمایید
 
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان