انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
گوگل کروم همه سایت های HTTP را نا امن اعلام خواهد کرد

گوگل کروم همه سایت های HTTP را نا امن اعلام خواهد کرد

#1
از جولای امسال, گوگل کروم برای تمام سایت های HTTP علامت “not secure,” یا نا امن را نمایش خواهد داد. با توجه به مطلبی که امیلی اسچچر مدیر امنیت گوگل کروم در وبلاگ خود منتشر کرد, در حال حاضر گوگل کروم علامتی خنثی برای سایت های HTTP نمایش میدهد, اما از نسخه 68, پیغامی مبنی بر نا امن بودن این سایت ها , در آدرس بار گوگل کروم نمایش خواهد داد. در حال حاضر گوگل سایت های ایمن شده با HTTPS را با علامت قفل سبز رنگ امن نشان میدهد.
 [img=800x0]https://www.novinhost.org/images/x1x666.jpg[/img]
 
البته این اقدام گوگل مخالفت برخی کاربران را باعث شده است , چرا که ممکن است محتوی بعضی سایت ها نیازی به رمزگذازی و حفاظت نداشته باشد , و از سوی دیگر به نظر می آید با این اقدام گوگل , سایر مرورگر ها از قبیل Opera , Firefox , Safari نیز به این کار روی بیاورند .
 
گوگل از سال 2015 امتیاز سایت های ایمن نشده را در نتایج جستجوی خود کاهش داد , اما تا به حال به این شدت به برخورد با این سایت ها نپرداخته است, همچنین در اقدامی جدید, گوگل در مورد فیلد های پسورد رمزنگاری نشده هشدار امنیتی به شما نشان خواهد داد . در حال حاضر 81 مورد از 100 وبسایت معروف اینترنت , به طور پیشفرض به صورت HTTPS باز میشوند .
 
[عکس: x1x66.jpg]
 
رمزگذاری HTTPS به شما اجازه میدهد کانالی امن میان مرورگر خود و هاست موجود بر روی سرور مجازی یا سرور اختصاصی مقصد برقرار کنید , بنابراین کسی نخواهد توانست با شنود بسته های داده منتقل شده از طریق اتصال به کابل یا مودم اینترنت شما , به محتوی ارسال شده و دریافت شده پی ببرد .
 
با توجه به ارائه گواهینامه SSL رایگان توسط سی پنل و سایر سایت های ارائه دهنده , به نظر می آید به زودی شاهد انتقال بسیاری از سایت ها به بستر HTTPS خواهیم بود , خود گوگل نیز با معرفی ابزار lighthouse مهاجرت از HTTP به HTTPS را آسان تر از قبل کرده است .
 
برای کسب اطلاعات در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست ، از جمله ثبت نام دامنه ، گواهینامه ssl ، خرید هاست ، خرید سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ، هاست ایران ، هاست اشتراکی و راه حل های هاستینگ ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره 66015891 تماس بگیرید تا با یکی از اعضای بخش فروش ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید .
پاسخ
 سپاس شده توسط grease-trap ، شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان