انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چه موقع به مشهد بریم؟

چه موقع به مشهد بریم؟

#1
شاید برای شما هم این سوال پیش آماده که چه موقع به مشهد بریم، قبل از رزرو تور مشهد  بهتر است نکاتی را راجع به زمان سفر به مشهد بدانیم.
هر ساله میلیون‌ها نفر روانه مشهد می‌شوند تا سر بر آستان آن حضرت بسایند و از فضای معنوی و آرامش وصف‌ناپذیر بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) بهره مند شوند.
با توجه به هدف از سفر به مشهد بهترین زمان سفر برای افراد متفاوت است. در تمامی فصول سال مشهد میزبان مسافرین است ولی شهر مشهد در برخی مناسبت ها، شلوغ تر از سایر ایام می باشد در ادامه سفر به مشهد را در شرایط مختلف بررسی خواهیم کرد.

[عکس: %D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF-%D9%88%D9%84%D8...%D8%A7.jpg]


بهترین زمان سفر به مشهد از لحاظ آب و هوا
می توان گفت فصل بهار بهترین زمان سفر به مشهد از نظر آب و هواست البته اگر ازدحام و شلوغی آزارتان نمی دهد؛ با توجه به اینکه مشهد تابستان‌های گرم و خشکی دارد و متوسط دمای هوا در فصل تابستان در این شهر ۳۲ درجه سانتی‌گراد است. توجه داشته باشید که در فصل تابستان به دلیل تعطیلات درسی و شغلی مسافران زیادی به این شهر سفر می کنند و شلوغ ترین فصل شهر مشهد تابستان است که مورد استقبال زیادی قرار می گیرد.
البته پاییز هم می تواند فصل خوبی برای سفر به مشهد باشد هم هوا کمی سرد است و هم اینکه خبری از شلوغی کلافه‌کننده تابستان نیست.در این فصل شهر مشهد خلوت و آرام است و خیلی کم مسافر در شهر دیده می شود. همچنین تور ارزان مشهد را می توانید در فصول سرد سال رزروکنید.
همچنین زمستان های مشهد بسیار سرد است و از این لحاظ فصل مناسبی برای سفر به این شهر نیست چرا که دما گاهی اوقات به منفی ۲۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. در این فصل شهر مشهد با استقبال خیلی کمی رو به رو می باشد و همچنین قیمت تور مشهد به کمترین قیمت خود می رسد.
بهترین زمان سفر به مشهد از لحاظ مناسبت ها
زیارت حرم اما رضا (ع) در مناسبت ها حال و هوای خاص خودش را دارد که تجربه ی به یادماندنی را برای شما فراهم می کند. همچنین تور مشهد در مناسبت ها به دلیل افزایش تقاضا با قیمت بالاتری ارائه می شود و شهر مشهد در مناسبت ها و زمان های خاص مملو از زائر و مسافر است به طوریکه در تعطیلات عید نوروز و تابستان و دیگر ایام تعطیل سال، همچنین در ایام برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان و شهادت امام رضا (ع) این شهر بیش از پیش شلوغ است. در ادامه به شرح مناسبت های خاص پرداخته ایم:


[عکس: %D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF.jpg]

میلاد امام رضا (ع): دهه کرامت و روز میلاد امام رضا هم یکی از بهترین زمان‌های سفر به مشهد است؛ حرم امام رضا در این زمان شور و هیجان خاصی دارد و تزیین حرم با گل های زیبا و چراغانی صحن ها و آذین بندی آن در کنار مراسم سرودخوانی و شعرخوانی در نوع خود قابل توجه است.
شهادت امام رضا (ع): در این روز حرم امام رضا بیش از هروقت دیگری مملو از جمعیت است. همچنین در خیابان های اطراف حرم شاهد تجمع دسته جات عزاداری خواهید بود و یکی از مراسم‌های جالب، آئین دیرینه حمل تابوت نمادین امام رضا (ع) توسط عده‌ای از بانوان شهر است که با حضور ده‌ها هزار نفر از عاشقان امام رضا برگزار می‌شود.


[عکس: %D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%AE%D8...%D8%AF.jpg]


ماه رمضان: در ماه رمضان حرم امام رضا حال و هوای دیگری دارد؛ برگزاری جلسات تلاوت قرآن، جلسات تفسیر قرآن، سخنرانی‌های مذهبی، مدیحه سرایی. همچنین مراسم افطاری حرم امام رضا یکی از بزرگ‌ترین مراسم افطاری در جهان اسلام است که با نظم بسیار خوبی برگزار می‌شود.
ماه محرم و صفر: ایام سوگواری ماه محرم و صفر هم برای عاشقان سید و سالار شهیدان بهترین زمان برای سفر به مشهد است؛ بویژه روز تاسوعا و عاشورا حرم و خیابان های اطراف آن مملو از جمعیت است. در شب عاشورا مراسمی تحت‌عنوان خطبه‌خوانی توسط خدام حرم با دست گرفتن شمع در صحن انقلاب برگزار می‌شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان