انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تلویزیون شهری چه مشخصاتی دارد؟

تلویزیون شهری چه مشخصاتی دارد؟

#1
تلویزیون شهری یا Large LED Display در ادامه روند تکاملی تابلوهای تبلیغاتی LED ساخته شد. تفاوتی که تلویزیون شهری با تابلوهای تبلیغاتی LED یا همان تابلو روان LED دارد، در این است که در تابلو روان LED هر LED دارای هر رنگی که باشد تنها می تواند در یکی از دو وضعیت صفر و یک منطقی٬ یعنی روشن یا خاموش٬ قرار داشته باشد.

هیچ وضعیت وسط برای این دو حالت تعریف نشده و LED مستقیما توسط یک مدار منطقی TTL و یا CMOS راه اندازی می گردد . اما، برای تشکیل تصویر و ساخت و خرید تلویزیون شهری باید بتوانیم هر LED را هم در حالت خاموش، هم در حالت روشن و هم در حالت های مختلف نیمه روشن٬ کنترل کرد.

این مهم تا ده سال پیش، به دلیل پیچیدگی زیاد راه انداز لازم برای هر LED، حتی متصور نبود! با پیشرفت تکنولوژی و توسعه مدارات مجتمع و تئوری به کار رفتن LED به جای پیکسل های یک تصویر که از مدت ها پیش مطرح بود٬ در سال ۲۰۰۹ ، این رویا تحقق یافت و شرکت ماکرو بلاک، Macro Block ، آی سی های خاص راه اندازی LED به این منظور را تولید کرد.

هر چند چندین شرکت دیگر، نظیر National Semiconductor و یا IR و یا Texas Instruments ، آی سی های راه انداز برای LED ساخته بودند. ولی هیچ یک به منظور استفاده به عنوان راه انداز یک صفحه نمایش بزرگ که از تعداد بیشماری LED تشکیل شده باشد نبود . بلکه آنها برای مصارف روشنایی با LED، نور زمینه نمایشگرها و رقص نور برای دیسکوها و یا سالن های رقص و کنسرت طراحی کرده بودند. بیشتر آی سی های تولید شده تا آن زمان نیز٬ تنها ۲ تا ۸ کانال برای راه اندازی به مقاصد مذکور، داشتند.

اجاره تلویزیون شهری led

قبل از انتخاب تولید کننده مناسب جهت خرید تلویزیون شهری، در مورد نوع تلویزیون شهری و سایز مورد نیاز، توجه شما خریدار محترم رابه نکات زیر جلب می کنیم:

۱- سایز تلویزیون شهری: وابستگی مستقیم به مقدار فضای موجود جهت نصب نمایشگر تبلیغاتی و پس از آن حداکثر فاصله چشم بیینده تا تلویزیون شهری دارد که عمدتا حداکثر فاصله جهت دید مناسب تلویزیون شهری ضریب ده در مساحت کل تلویزیون شهری می باشد، به عنوان مثال تلویزین شهری با مساحت ۱۲ متر مربع تا فاصله ۱۲۰۰ متری به طور مناسب دیده می‌شود و جهت انتخاب ابعاد نیز بهترین حالت برای نمایش فیلم و تصویر استفاده از یکی از مضرب‌های ۳/۴ (استاندارد جهانی) و یا ۹/۱۶ (استاندارد اروپایی) می‌باشد که طول و عرض تابلو فول کالر شما باید جهت نمایش با کیفیت فیم و تصاویر باید به یکی از این نسبت‌ها نزدیک باشد.

۲- دات پیچ تلویزیون شهری: فاصله مرکز ثقل هر ال‌ای دی تا ال‌ای دی مجاور بر حسب میلیمتر (دات پیچ تلویزیون شهری) نامیده می‌شود که وابستگی مستقیم به حداقل فاصله چشم بیننده تا تلویزیون شهری را دارد به عنوان مثال بهترین فاصله دید (حداقل) جهت تلویزیون شهری دات پیچ ده از فاصله ده متری می‌باشد شایان ذکر است که بهترین فاصله دید بدان مفهوم است که از فواصل پایینتر وضوح تصاویر با کیفیت کمتری دیده می‌شود.

۳- مقدار شدت نور مورد نیاز: جهت انتخاب تلویزیون شهری تبلیغاتی پارامتر مورد توجه بعدی مقدار شدت نور می‌باشد که وابستگی آن به مقدار نور موجود در محل نصب تلویزیون شهری در ساعات مختلف استفاده از تابلو تبلیغاتی می‌باشد که سنجش حداکثر شدت نور تلویزیون شهری به ازای هر متر مربع محاسبه می‌گردد و از ۷۰۰ کاندلا به ازاء هر متر مربع (جهت برخی از تلویزیون‌های شهری داخل سالن) شروع و تا ۸۵۰۰۰ کاندلا به ازاء هر متر مربع (جهت خارج سالن) موجود است.

مکان های قابل استفاده تلویزیون شهری
این نوع نمایشگرها قابل استفاده در مکانهای مختلف از جمله پاساژها و اماکن تجاری بزرگ (حتی اجرا بر روی نمای ساختمان) میادین و خیابان های پر تردد،پارکها و فضای سبز اماکن تاریخی و باستانی، فرهنگسراهاو تالارها،هتل ها،اماکن ورزشی ،پایانه های مسافر بری فرودگاه ها،اجتماعات بزرگ موزه ها، شرکتهای توریستی و گردشگری، شهرکهای صنعتی و تجاری ،شهرکهای بازی و تفریحی که نه تنها باعث ارتقای سطح فرهنگی جامعه می شود ،بلکه از لحاظ زیبایی شهر کمک شایانی به نمای شهر می کند.

استفاده از تلویزیون شهری چه مزایایی دارد
۷۳درصد مصرف کنندگان خرید از مراکزی را ترجیح می دهند که مجهز به تلویزیون بزرگ شهری باشند. ۵۲درصد مشاهده کنندگان قادرند تا پیام های پخش شده را بیاد آورند. ۳۳درصد از عابرین از مقابل نمایشگرهای بزرگ شهری برای مشاهده پیام های در حال پخش توقف کرده یا مکث میکنند.

این رسانه احتمال خرید را تا ۳۷درصد افزایش میدهد. این رسانه میل و علاقه به خرید در آینده را تا ۳۳درصد افزایش میدهد. این رسانه آگاهی از برند و یاد آوری آنرا تا ۴۸درصد افزایش میدهد. این رسانه احتمال خرید مجدد را تا ۳۳درصد افزایش می دهد.

تنوع رنگ
بازدهی بالاتر
مصرف برق بسیار کم
دید عالی در روز و شب
عدم ایجاد گرما زیاد در محیط
عدم تابش پرتوهای مضر از تابلو
تغییر سایز در صورت نیاز مشتری
دوام و استحکام تابلو جهت استفاده در شرایط متفاوت آب و هوایی.
رسیدن به اصلی ترین هدف تبلیغات، یعنی دیده شدن توسط مشتریان.
جلب توجه مشتریان عبوری که اغلب نیمی از فروش را شامل می شوند.
دارای همسانی کامل نوری در سطح نمایشگر بوده و تصویر یکدست و واقعی ارایه می کند .
چه در مورد تصویر ، فیلم و یا نوشتار متحرک نمایشگر شما دارای تصویر شفاف و درخشنده خواهد بود.
به واسطه طراحی ماژولار ، تعمیرات و نگهداری این نمایشگرها با حداقل هزینه و زمان امکان پذیر است.
دارای شدت نور فوق العاده به نحوی که در زیر نور شدید محیط (خورشید) نمایشگر دارای وضوح ودید کامل است.
زاویه دید بسیار عالی (۱۱۰درجه افقی و ۶۰ درجه عمودی) باعث می شود تا شما از همه جهات و فواصل دید کامل داشته باشید.
مکملی عالی و بی نظیر برای تشخیص،شناسایی و به یاد آوری کمپین های تبلیغاتی تلویزیونی و مطبوعاتی

رسانه ای مدرن،خلاقانه، همسو با آخرین فناوری ها و منطبق با سلیقه مخاطب

شامل محتوایی به غایت پویا و جذاب در برابر محتوای ایستا در تبلیغات به روش بیلبوردهای سنتی

دارای شمار نا محدود مخاطب و بیننده به جهت عدم محدودیت در زمان پخش، محل قرارگیری و محتوای قابل پخش

سازگار با همه نیازهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی و داری قابلیت تغییر پیام و محتوا در کسری از ثانیه

بی نیاز به هرگونه هزینه اضافی برای نصب های پر هزینه و زمان بر یا بابت سایر فناوری ها دیگر مانند چاپ

تلویزیون های بزرگ شهری عمدتا به دلیل ارزان شدن بهره مندی از آنها برای شرکت ها به واسطه رشد فناوری ، پایین آمدن هزینه های مربوط به اینترنت و افزایش کیفیت آن علاقه عمومی به مشاهده پیام های پویا به جای ایستا با سرعتی تصاعدی در سرتا سر جهان رشد کرده و در حال تصاحب سهم بازار سایر رسانه های تبلیغاتی می باشد. بر اساس تحقیقات به عمل آماده توسط گروه بین المللی مشاوران حجم بازار جهانی برای این رسانه از ۱/۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰ به ۴/۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ خواهد رسید این یعنی رشدی بیش از ۳۰۰ در صد در طول شش سال

عوامل مؤثر بر کیفیت تصویر در نمایشگر
دات پیچ: دات پیچ عبارتست از فاصله مرکز تا مرکز پیکسل های روی تابلو که در کیفیت تصویر نمایشگر تأثیر بسیار زیادی دارد به طوری که هر چه دات پیچ کمتر باشد تراکم پیکسلها بیشتر شده و کیفیت بالاترمی رود.
رزولیشن: به تعداد کل پیکسل ها در نمایشگر رزولیشن گفته می شود هرچه رزولیشن بالاتر باشد کیفیت تصویر بهتر است، رزولیشن برحسب ماتریس سطر و ستون بیان می شود.
مثلاً رزولیشن ۱۲۸×۳۲ یعنی ۳۲ پیکسل در ستون ۱۲۸ پیکسل در سطر وجود دارد رزولیشن با ابعاد تابلو رابطه مستقیم و با دات پیچ تابلو رابطه عکس دارد.
شدت نور: شدت نور در هر LED که در نهایت شدّت درخشندگی کل تابلو را تشکیل می دهد به نوع LED بستگی دارد و هر چه LED مرغوب تر باشد شدّت نور ،طول عمر و زاویه دید آن بیشتر می شود.
زاویه دید: زاویه ای است که نور از LED ساطع می شود مثلاً زاویه دید ۱۱۰ درجه یعنی اینکه led در نتیجه نمایشگر تا زاویه ۱۱۰ درجه از مقابل تابلو می تواند از تابلو روان را مشاهده نماید.
کنتراست: نسبت کنتراست بیانگر اختلاف بین سطوح مشکی نسبت به سطوح سفید نمایشگر است هرچه این عدد بزرگتر باشد تصویر با وضوح و کیفیت بهتری رؤیت خواهد شد. سایه بان ها برای جلوگیری از اثر نورهای اطراف و خورشید و همچنین سطوح منعکس کننده نور مانند شیشه بر روی نمایشگر همگی بر نسبت کنتراست تأثیر گذارند.
سرعت فریم تصویر: این سرعت بیانگر تعداد فریم تصویر در ثانیه میباشد و کم بودن این سرعت باعث می شود تصویر در چشم بیننده پَر پَر کند البته در بیشتر اوقات این سرعت از داخل نرم افزار نمایشگر قابل تنظیم است.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان