انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ajax در طراحی سایت و تاثیر آن بر روی سئو سایت

Ajax در طراحی سایت و تاثیر آن بر روی سئو سایت

#1
Ajax در طراحی سایت و تاثیر آن بر روی سئو سایت : آجاکس (AJAX) در واقع مخفف کلمات Synchronous Javascript And Xmlمی باشد، که به کمک آن طراحان و توسعه دهنگان سایت ها می توانند برنامه های کاربردی تحت وب را تولید و عرضه کنند. ولی مشکل عمده ای که در این زمینه با آن روبرو هستیم این است که محتوایی که از این طریق در طراحی سایت مورد استفاده قرار می گیرد ، به سختی توسط موتور های جستجو شناسایی و ایندکس می شود.
بنابر اظهارات شرکت گوگل اخیرا الگوریتم های جدید crawl این موتور جستجو تغییر یافته و می توانند با استفاده از تکنیک های hijax و AJAX این محتوا و کد ها را کاوش و جسجو کنند. در این مقاله از سری مقالات آموزش طراحی سایت قصد داریم نحوه ی استفاده ی بهینه از کد های AJAX در طراحی سایت را آموزش دهیم، با اینتن همراه باشید.


[عکس: AJAX-logo.jpg]



مشکلات AJAX در طراحی سایت و سئو سایت
AJAX در طراحی سایت یکی از گزینه های مفید برای بروز رسانی صفحات HML بدون نیاز به تغییر مسیر می باشد، علاوه بر این استفاده از کد های AJAX در طراحی سایت باعث پاسخگویی روان تر در سمت سرویس گیرنده شده و به علت مبادله ی غیر همزمان داده ، امکان انجام عملیات جدید روی داده ها و محتوای طراحی وب سایت بدون از دست دادن State می شود که در نهایت باعث کاهش زمان لود صفحات و افزایش کارکرد بهینه ی سایت می شود.
ولی همانطور که در بالا نیز اشاره شد، این کد های AJAX در طراحی سایت توسط خزنده های موتور های جستجو قابل شناسایی نبوده و این امر ضربه ی بزرگی به سئو سایت زده و موجب می شود رتبه سایت در نتایج جستجو سقوط کند. با اینکه گوگل اعلام کرده است الگوریتم جدید خزنده های این شرکت قادر به فهم و کاوش کد های AJAX شده اند ولی تا جایی که امکان دارد از این کد ها در طراحی سایت خود استفاده نکنید.
راهکار حل مشکل سئو در AJAX
خزنده های گوگل از دو تکنیک زیر برای رفع مشکل خزیدن AJAX استفاده کرده اند.در ادامه به بررسی این تکنیک ها می پردازیم:
۱- تکنیک AJAX
در این روش آدرس URL تمامی صفحات محتوای AJAX با کاراکتر های #! مشخص می شوند و زمانی که خزنده های گوگل با این کد ها روبرو می شوند ، آن ها را ترجمه کرده و برای انجام این کار برنامه نویسان باید نحوه ی کد نویسی خود را تغییر داده و زمانی که موتور جستجوی گوگل یک درخواست به این URL می فرستد، سرور بتواند یک کد صحیح HTML به او ارجاع دهد.
برای مثال:
کد http://inten.all/admin?query#!start
به صورت خودکار به کد
“http:// /inten.all/admin?&_escaped_fragment_=start”
تبدیل و تفسیر می شود.
زمانی که گوگل این URL را ببیند می تواند محتوای آن را تفسیر کرده و آن ها را Crawl و همینطور ایندکس کند. با استفاده از این تکنیک گوگل می تواند بدون استفاده از جاوا اسکریپت محتوای AJAX در طراحی سایت را crawl کند.(این روش معمول تر و رایج تر از تکنیک Hijax می باشد ولی نیازمند دقت بالاتر و کد نیسی بیشتری در این زمینه می باشد.)
[عکس: clip_image001_0017.jpg]

۲- روش Hijax
این روش بیشتر بر روی نحوه ی نگارش کد ها تمرکز داشته و کد های AJAX در طراحی سایت را به نحوی تغییر می دهد که هم برای کاربران مورد استفاده قرار گیرد و هم برای موتور های جستجو قابل تفسیر و درک باشد. برای مثال در کد های زیر:
<a href=”#”>Click this</a>
و
<a href=”javascriptConfusedomeFunction(`page1.html#parameter=1`)”>Click this</a>
ویا
<a href=”javascript (`page1.html#parameter=1`)”>Click this</a>
به این صورت بازنویسی می شوند:
<a href=”somepage.html?parameter=1″ onclick=”someFunction(`somepage.html#parameter=1`); return false”>Click this</a>
دراین کد اگر جاوا اسکریپت فعال باشد، AJAX اجرا شده و در شورت غیر فعال بودن آن موتور های جستجو را به صفحه ی مورد نظر هدایت می کند.
شرکت طراحی سایت و سئو سایت اینتن در کنار آموزش طراحی سایت با استفاده از آخرین تکنیک روز دنیا در زمینه ساخت سایت و بهینه سازی سایت ، بهترین راه کار ها را در این زمینه برای طراحی وب سایت و سئو سایت به شما ارائه می دهد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان