انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سفر با قطار به ارمنستان

سفر با قطار به ارمنستان

#1
اگر تمایل به سفر به ارمنستان با قطار را دارید باید بدانید که در حال حاضر خط راه آهن به طور مستیم میان کشور ایران و کشور ارمنستان وجود ندارد. خط راه آهن ایران به ارمنستان از نخجوان میگذرد و به دلایل اختلافات سیاسی بین کشور ارمنستان و آذربایجان این مسیر بسته شده است.

 

سفر با قطار به ارمنستان
در چند دهه اخیر راه آهنی از تهران تا شهر سن پطرزبورگ روسیه وجود داشت که از منطقه جلفا در مرز ایران و شوروی به یکدیگر متصل میشد و سفر با قطار به ارمنستان امکان پذیر بود اما به دلیل جنگ میان کشور آذربایجان و ارمنستان برای همیشه مسدود شد، لازم به ذکر است بدانید که میان مسئولین دو کشور ایران و ارمنستان توافق هایی جهت احداث خط راه آهن شده است و احتمالا در آینده نه چندان دور این خط راه آهن در کشور قابل دسترس خواهد بود و ایرانیان به راحتی میتوانندسفر با قطار به ارمنستان را تجربه کنند.


سفر به ارمنستان با قطار
در حال حاضر تنها راه سفر به ارمنستان با قطار از طریق خط راه آهن تفلیس است که در خط راه آهن شهر تفلیس روزانه یک قطار مسافر بری به سمت شهر ایروان روانه میشود. پس اگر قصد دارید سفر با تور ارمنستان و به وسیله قطار به این کشور را تجربه کنید بهتر است ابتدا از ایران به وسیله ی قطار خود را به شهر تفلیس کشور گرجستان برسانید و از آنجا بلیط قطار برای شهر ایروان ارمنستان رزرو نمایید.


سفر با قطار به ارمنستان
برای خرید بلیط قطار ایران به تفلیس باید به ایستگاه راه آهن شهر تبریز مراجعه کنید، لازم به ذکر است قطار های تبریز به سمت تفلیس یک روز در میان در حال حرکت هستند اگر قطار تبریز به تفلیس را انتخاب کرده اید باید بدانید این قطار از شهر باکوی آذربایجان خواهد گذشت و حدود سه روز طول میکشد تا به تفلیس برسید. پس از این که به ایستگاه راه آهن تفلیس رسیدید سوار قطار های تفلیس به ایروان شوید، پس از سوار شدن به قطار حدود ۲۰ ساعت طول میکشد تا شما به ایستگاه راه آهن شهر ایروان برسید، اگر میخواهید سفری ارزان و مقرون به صرفه را با تور ارمنستان به این کشور داشته باشید حتما سفر به ارمنستان با اتوبوس را تجربه کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان