انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
لوله و اتصالات upvc

لوله و اتصالات upvc

#1

لوله های upvc به دلیل مقاومت بالا در برابر تحمل فشار و همچنین قابلیت انتقال بدون هیچ گونه مواد افزودنی به آب مناسب جهت لوله کشی استخر و جکوزی نیز می باشد.
تفاوت لوله pvc با لوله upvc :
لوله pvc معمولی ( پلی وینیل کلراید) که لوله ای رایج در صنعت است .
مقاوت لوله pvc خوب و دارای پلاستیکی سبک می باشد که باعث شده در صنعت ساخت و ساز بسیار از این نوع لوله استفاده شود.
لوله pvc  با افزودن مواد پلاستی (plasticize ) به آن باعث نرم تر و انعطاف پذیر تر شدن آن می شود.
اگر این ماده پلاستی (plasticixe ) به لوله pvc  اضافه نگردد تبدیل به لوله upvc ( وینیل کلرید غیرپلاستیکی ) می گردد.
unplasticized polyvinyl chloride
 
لوله های انتقال آب یا لوله upvc
شرکت پارسیان استخر با سالها سابقه آماده ارائه و فروش انواع لوله واتصالات یو پی وی سی با قیمت مناسب می باشد . برای اطلاع بیشتر ازقیمت لوله یو پی وی سی با ما تماس بگیرید.
پاسخ

لوله و اتصالات upvc

#2
عوامل موثر بر قیمت لوله کشی سرد و گرم

سیستم لوله کشی از مهمترین و حیاتی ترین بخش های تاسیساتی ساختمان های مسکونی و تجاری است. آنقدر مهم که مثلا اگر مواردی مثل نشتی های کوچک به موقع رسیدگی نشوند هزینه سنگینی روی دست صاحب ساختمان می گذارند. فشار پایین آب همانقدر که روی اعصاب است ممکن است نشان دهنده یک نشتی بزرگ در پی و دیوارهای ساختمان و خسارت های سنگین باشد. در خانه های قدیمی شاید امن ترین کار این است که یکباره کل لوله کشی قدیمی خانه را کورکنیم و لوله کشی جدید و روکار را برای جلوگیری از خطرات و هزینه های احتمالی آتی جایگزین کنیم. کارهای لوله کشی و تاسیسات را حتما باید به افراد متخصص و باتجربه سپرد. 
خلاصه که این مورد نه شوخی بردار است و نه می شود سر و ته ش را سر دستی بهم آورد. بعضی وقت ها ممکن است هزینه کارهای لوله کشی آب ساختمان خیلی بیشتر از تصور ما آب بخورد چون مثلا لوله کش مجبور می شود دیوارها یا کف را بشکافد و تخریب کند و طبیعتا بعد هم بازسازی و تر و تمیز کاری. بیشتر متخصصین لوله کشی آب ساختمان هزینه ها را بر اساس مواد و مصالح مصرفی و همچنین میزان کار مورد نیاز اعلام می کنند. انجام و به پایان رساندن پروژه های لوله کشی ممکن است از یک روز تا دو سه هفته زمان ببرد و همین موضوع شاید تعیین کننده ترین مساله در هزینه نهایی کار است.

اندازه و حجم کار
هر چه ساختمان بزرگتر باشد متراژ لوله گذاری و کار بالاتر می رود. هر چه تعداد اتاق ها و بخش ها و طبقات بالاتر برود پیچیدگی و سختی کار افزوده می شود. بنابراین هزینه لوله کشی آب خانه های چند خوابه و چند طبقه بیشتر از خانه هایی با همان متراژ اما تعداد بخش های کمتر است. هزینه لوله کشی با افزایش تعداد انشعابات مثل سینک های ظرفشویی و شیرآلات و سرویس های بهداشتی هم طبعا افزایش می یابد. 
یکی از اقدامات مهم در ساخت ساختمان لوله کشی است که باید به درستی انجام شود. لوله کشی ساختمان امری بسیار مهم و ضروری است و اگر به درستی انجام نشود در آینده مشکل به وجود خواهد آورد. برای انجام درست لوله کشی ساختمان باید نکات فنی آن را رعایت کرد.  قبل از هر چیزی باید از لوله های با جنس مناسب استفاده نمود تا بعد از آن هزینه های نگهداری را کاهش دهیم. لوله و اتصالات پنج لایه از سایر تجهیزات کیفیت بالاتری را ارائه می دهند و همین عامل و بسیاری از عوامل ما را در انتخاب لوله پنج لایه مطمئن تر می کند

[عکس: five-layer-conjunctions-and-pipe.jpg]

اتصالات جوشی ایرانی و خارجی انواع و برند های متفاوتی دارند ولی انتخاب یک تجهیزات مناسب و کارآمد به نوع محصول و موادی که در ساخت آن به کار رفته است بستگی دارد.

البته به این نکته نیز باید توجه نمود که انتخاب اتصالات جوشی استاندارد که تمامی آزمایش ها را طی کرده  و استانداردهای ممکن را دارا باشد، باید در اولویت قرار گیرد تا بعد از نصب نیاز به تعویض و .. نبده و بی دلیل هزینه نصب و نگهداری افزایش پیدا نکند.

انواع اصلی اتصالات در 11 مورد پر کاربرد به شرح ذیل میباشد :

·        زانویی 90درجه (LR)
·        زانویی 90درجه (SR)
·        زانویی 45 درجه
·        زانویی 180 درجه (LR)
·        زانویی 180 درجه (SR)
·        سه راهی هم اندازه (Equal Tee)
·        سه راهی کاهنده ( Reducing Tee )
·        تبدیل کاهنده هم مرکز(Concentric Reducer)
·        تبدیل کاهنده غیر هم مرکز (Eccentric Reducer)
·        درپوش (Cap)

[عکس: %D8%A7%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%...00x291.jpg]

بوشن جوشی
اتصالاتی آهنی یا با نام انگلیسی FITTING است. بوشن به عنوان رابط ، انشعاب دهنده ، تقسیم کننده ، متصل کننده، تغییر دهنده مسیرحرکت لوله ، کاهنده سایز و انسداد کننده و... برای عبور سیالات مایع و گازی مورد استفاده قرارمی گیرد.
بوشن نوعی اتصال که هم به صورت مساوی و هم به صورت تبدیلی می باشد که هر دو سمت آن دارای دنده مادگی است.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان