انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طراحی ویلای بروتالیست توسط فیلیپ اسدی

طراحی ویلای بروتالیست توسط فیلیپ اسدی

#1
طراحی ویلا بروتالیست  که با نفوذ پرتوهای شرقی و غربی نور اطز طریق نمای شیشه ای بزرگی منجر به ساختار و شکل یکپارچه بتنی شده است 
فیلیپ اسعدی معمار و طراح این ویلا با توجه به سبک همیشگی خود  تمام کلیاتی که در نظر دارد را به جزییات تبدیل کرد و یک ساختار واحد را طراحی کرد او در تمام پروژه های خود از متریال بتن بسیار استفاده می کند
 طراحی نما ویلا با توجه به اینکه ساختار اصلی ویلا از بتن تشکیل شده است توانسته نمای شیشه ایی به زیبایی با تراس های بزرگ و گسترده متصل کند در قسمت شرق و جنوب ساختمان که دوضلع ان از شیشه های سرتاسری استفاده شده تا نور طبیعی را به خوبی به داخل انتقال دهد و یک بخش از نما تراس بزرگ و دارای سقف کنسول بلندی می باشد که برای پذیرایی و استراحت در خارج خانه بهترین مکان است و همچنین در حجم ساختمان هم باعث زیبایی بصری بسیاری شده است

برای اشنایی بیشتر درباره سازه ویلا و طراحی داخلی به سایت گروه معماری آرل مراجعه فرمایید
پاسخ

طراحی ویلای بروتالیست توسط فیلیپ اسدی

#2
قبل از طراحی ویلا بررسی شرایط اقلیمی، جنس زمین محل احداث ویلا و قوانین ساخت و ساز در آن محل باید بررسی شود؛ تا ویلایی مناسب و دارای شرایط دریافت مجوزهای قانونی طراحی گردد. سبک‌های مختلفی در معماری ویلا وجود دارد؛ که عموم مردم به طور کلی دو سبک مدرن و کلاسیک را برای انواع آن نام می‌برند.

[عکس: Ziaroo-New3-1.jpg]

[عکس: Baam-Architecture-Group-Mosha-new-08.jpg]


[عکس: AYEENEH-VARZAN-VILLA_13.jpg]


[عکس: Mehrabad-Villa-4.jpg]
پاسخ

طراحی ویلای بروتالیست توسط فیلیپ اسدی

#3
دیوار کناف
بعد از بررسی اجمالی کناف سقف ، اینبار به سراغ کناف دیوار آمده ایم . از دیگر دسته بندی های کلی میتوان به این مورد اشاره کرد. کناف دیوار همانند سقف مورد توجه قرار نگرفته است و فقط به استفاده از رنگ ها و طرح های زیبا بسنده شده است اما میتوان از این مورد در طرح های سه بعدی و… استفاده کرد.
باید شاهد این باشیم که رفته رفته استفاده از این کناف نیز روبه افزایش باشد.
پاسخ

طراحی ویلای بروتالیست توسط فیلیپ اسدی

#4
طراحی مدرن ویلا با حذف سمبل ها و المان های کلاسیک و سنتی می تواند گرایش های مختلفی داشته باشد. ماهیت اصلی سبک مدرن دارای تشابه ذاتی با رویکرد بروتالیستی در معماری می باشد، چرا که سطوح بتنی، غیر صیقلی و خشک و همچنین کارکردگرایی افراطی و عدم تزئینات و ظرافت، از ویژگی های شاخص آن است. در سبک های طراحی ویلا می توان شاخه ای را نیز به عنوان سبک ویلای بروتالیستی تعریف کرد. به تبع طراحی نمای ویلا، طراحی داخلی ویلا، ایده پردازی برای کانسپت ویلا و حتی محوطه سازی ویلا، همگی متاثر از ویژگی های شاخص معماری بروتالیستی می باشند.
معماری بروتالیستی راه زیادی را از نقطه آغازین خود در اواخر دهه 1950 پیموده است. در آن هنگام ساختمان های اداری و پروژه های مسکونی اجتماعی، ماهیت سخت و سردی را طرح می کردند که با تمامیت خواهی اواخر دهه 1970همراه شده و سپس محبوبیت خود را از دست داد. اکنون ما شاهد یک بازگشت هیجان انگیز از فولاد و بتن تقویت شده در نمای خارجی بناها و از جمله در ویلاها می باشیم که در احجام مدولار نمود می یابد. ریشه واژه بروتالیسم بروت است به معنی بتن خام.
راهکارهای افزایش جذابیت بتن در ویلای مدرن بروتالیستی:
-قاب بندی چیدمان حجمی
فضای منفی در مرکز این ساختار بروتالیستی الهام بخش، ظاهر یک آسمان آبی را به خود می گیرد به گونه ای که تصور می شود یک اثر هنری بر روی یک دیوار گالری از بتن خام، نصب است.
[عکس: 2.jpg]
-مقاطعی با رنگ تند
یک رنگ قرمز چشمگیر، ستون را پوشش داده و در هماهنگی با فریم های قرمز پنجره ها می باشد. این تضاد رنگی در نمای ویلا به همراه بولت هایی در توده بتنی، به بتن سرد، هیجان بخشیده است.
[عکس: 3.jpg]
-المان هایی از لندسکیپ طبیعی
حجم بتنی عظیم، وزن بصری زیادی را به نمای ویلای بتنی تحمیل کرده است و یک گوشه آن بر روی صخره طبیعی قرار گرفته است. نورپردازی خارجی اطراف این خانه ویلایی قرار گرفته است که آن را برجسته تر می سازد.
[عکس: 4.jpg]
-سایه بان های افقی
این طراحی ویلای اندونزیایی شامل پیش آمدگی های عظیم بتنی است که به پهنای 6 متر امتداد یافته اند. این سایه بان ها در پاسخ به بارش های شدید باران در باندونگ طراحی شده اند و به عنوان حفاظی در برابر نور خورشید مستقیم نیز عمل می کنند.
[عکس: 5.jpg]
-ابهت اسلب های یکپارچه
اسلب های صلب روی یکدیگر چیده شده اند و حسی از مقیاس غیر قابل حرکت و چشمگیر را خلق کرده اند.
[عکس: 6.jpg]
-نمای صلب و موجز
این نمای مدرن ویلا به راحتی بازسازی یا تغییر داده نمی شود. بنابراین به همان صورت که مد نظر آرشیتکت بوده، باقی می ماند. احساس ماندگاری که به ارمغان می آورد به ویژه در فرهنگ مدرن که در معرض تغییرات سریع می باشد، جذاب است.
[عکس: 7.jpg]
-ایجاد یک شکاف
بخش عمودی شاخص از بالا تا پایین برش خورده است تا پرتویی از نور گرم را به فضای بیرونی ویلای بتنی بتاباند. این شکاف در ماهیت خطی معماری ویلا، اغراق می کند.
[عکس: 8.jpg]
-جایگذاری یک المان هنری
برش هایی در این نمای بتنی یک حالت مجسمه گون ایجاد می کند. کل حجم ویلا مانند یک سری اجزای هنری بزرگ دیده می شوند و حتی سکوی بزرگ بین سواره رو و کل رمپ در این ظاهر نمادین مشارکت دارند.
[عکس: 9.jpg]
-تعادل طبیعی
این ویلای بروتالیست، بتن را به طبقه پایینی و فقط برای نمای ویلا محدود می کند. در سطح بالایی، دیوارها با الوار چوبی طبیعی پوشش داده شده اند که این امر تعادل را بین حس سردی و گرما-المان های طبیعی و مصنوع پدید می آورد.
[عکس: 10.jpg]
-جذابیت کنسول
معلق بودن حجم عظیمی از بلوک بتنی، هیجان جذابی را برای نمای ویلا ایجاد می کند.
[عکس: 11.jpg]
-ترکیب با سطوح شفاف
ماهیت خطی و کشیده ویلای بتنی با سطوح شیشه ای و استخر همجوار آن ادغام شده و سیال تر و سبک تر به نظر می رسد.
[عکس: 12.jpg]
-تلطیف با طبیعت
ساختار ویلای دو طبقه بتنی در آغوش فضای سبز پیرامونی جای گرفته است و لبه ها با وجود شاخ و برگ گیاهان، نرمتر و لطیف تر دیده می شود.
[عکس: 13.jpg]
-باز تعبیر سنت
ویژگی های خانه های سنتی چینی از جمله خطوط بام شیبدار منحنی شاخص، حیاط های داخلی چندگانه، این ویلای مدرن منحصر به فرد را دوباره به تصویر می کشد.
[عکس: 14.jpg]
-فرمهای منحنی
تمایل به معماری بروتالیستی به معنای چشم پوشی از فرم های منحنی نیست. برجک های مدور به این ویلا ظاهر قلعه مانندی می دهد. پیچ و تاب این مسیر، ظاهر آن را کامل می کند. این ویلای بتنی با سطوح بتنی و نسبتا روشن، ظاهر ملایم تری یافته است.
[عکس: 15.jpg]
روزنه هایی در طول این نمای ویلای منحصر به فرد، شکل گرفته است و به آن ظاهر یک قایق ساحلی را داده است.


منبع:villa1000
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان