انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تخته کن چوب

تخته کن چوب

#1
تخته کن چوب
در قرن های گذشته افراد برای برش چوب از اره های چوب بر دستی استفاده می کردند و حتما این عمل باید از طرفین و توسط دو اپراتور انجام می شد که انرژی و زمان زیادی برای انجام یک برش ساده صرف می شد. امروزه با پیشرفت دنیای تکنولوژی دستگاه هایی با عنوان تخته کن چوب به بازار ارائه شده است، که یکی از پرکاربرد ترین ماشین آلات در صنعت چوب محسوب می شود و کارایی بالا و آسانی دارد و در بعضی از مدل ها نیاز به اپراتور نیست، فقط کافیست چوب مورد نظر را روی ریل قرار دهیم و اندازه و تعداد الوار مورد نظر را در سیستم کامپیوتر دستگاه وارد کنیم. تخته کن چوب در دو نوع دستی و کامپیوتری طراحی شده است. در تخته کن دستی سیستمی ساده تر از اتوماتیک وجود دارد با این تفاوت که در نوع تخته کن دستی الوار روی پایه های نگه دارنده قرار می گیرند و دستگاه تخته کن با تنظیم گیره و ارتفاع به کمک دستگیره نگهدارنده دستگاه توسط اپراتور عمل برش با تیغ اره که توسط یک موتور گرداننده با سرعتی بالا حرکت می کند انجام می شود. قیمت دستگاه تخته کن صنعت چوب با توجه به تکنولوژی به کار رفته در دستگاه متفاوت است. طراحی دستگاه های تخته کن کاری انقلابی در صنعت چوب به حساب می آید و بهترین سیستم برای تنظیم دستی و اتوماتیک ارائه شده است که شما می توانید در وودینر محصول مورد نظر خود را پیدا کنید و یا با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

[عکس: WOODINER.jpg]

عمل برش تخته کن در حالت ثابت چوب
 
[عکس: sawmill-machine-woodiner4.jpg]

این مدل تخته کن چوب، ترکیبی از کارآیی بالا و راه حل های نوآورانه است. الوار در پایه ثابت تنظیم می شود که به شما امکان تنظیم سریع و دقیق عمق برش را می دهد. تنظیم ساده عمق برش از طریق میل لنگ تخته کن یک عمل ساده است. یک چرخش میل لنگ همیشه یک اینچ است. دستگاه تخته کن برای تولید تخته و الوار با ابعاد دقیق و مناسب بسیار مناسب است و شما با سرعت و به راحتی کار می کنید، همچنین شما یک نتیجه عالی از برش چوب خواهید دید.
طراحی قوی
دستگاه تخته کن قابل اعتماد، بسیار قوی و آسان برای استفاده است. تخته کن دارای گیره هوشمند بسیار قوی  است که از بروز هرگونه  آسیب به چوب در دستگاه جلوگیری می کند. یک هماهنگی کامل بین تیغه ها وجود دارد و در هنگام برش اولین تا آخرین تخته به صورت منظم و یک دست عمل برش انجام می شود و تیغه ها درست کار می کنند.
 
[عکس: sawmill-machine-woodiner5.jpg]

دستگاه تخته کن بی عیب طراحی شده است، ریل ها و تخت های ورودی دستگاه توسط  یک قاب فولادی تقویت شده است به ویژه برای ساقه کردن به طور مستقیم بر روی زمین عملکردی فوق العاده دارد. در طراحی تخته کن در هر کدام از تیغه ها فن تعبیه شده که باعث خنک شدن تیغه و پاک و تمیز نگه داشتن محیط کار و ورقه ها می شود.
 
[عکس: sawmill-machine-woodiner1.jpg]

گزینه های مختلف موتور
گزینه های مختلفی از موتور تخته کن به بازار صنعت گران چوب ارائه شده است:
  1. موتور بنزینی
  2. موتور الکتریکی
موتور های الکتریکی بسیار کارآمد هستند و تقریبا دو برابر قدرت نسبت به دیگر موتورها را ارائه می دهند (نیروی قدرتی معادل 9.5 و 20 اسب بخار)
موتور های بنزینی در دستگاه های تخته کن قدرتی متناسب با نیاز کارهای سبک دارند. مدل بنزینی دارای یک کلاچ گریز از مرکز درجه اول هستند که باعث تسریع حرکت موتور در طول عملیات می شود.
 
 [عکس: sawmill-machine-woodiner3.jpg]

[عکس: sawmill-machine-woodiner6.jpg]
 
[عکس: sawmill-machine-woodiner7.jpg]
   
مزایای دستگاه تخته کن چوب
  • بسیار مقاوم با طراحی یکپارچه که به شما نتیجه یک برش شکفت انگیز می دهد.
  • تنظیم سریع و دقیق اندازه برش، تنظیم ثابت الوار در مراحل برش وجلوگیری از جبران خسارت.
  • شاخص آخرین برش در مقیاس مطلوب به شما کمک می کند برش قبلی را به یاد داشته باشید و به عنوان مرجع برای برش بعدی استفاده کنید.
  • گیره نگهدارنده ورودی و دستگیره با طراحی محکم در دستگاه گنجانده شده است و از آسیب رساندن به چوب جلوگیری میکند. این کار به خوبی انجام می شود حتی در زمانی که شما در حال آخرین برش از ورقه ای نازک هستید.
  • طراحی چرخ های گرداننده تیغه که هر کدام مجهز به فن برای خنک کردن و پاکسازی الوار تعبیه شده است و خاک اره ها را داخل کیسه نگهدارنده (خاک اره)هدایت می کند. و مزیت بزرگی در هنگام تعویض تیغه ها و انجام تعمیرات و خدمات است.
  • راهنمایی دقیق تیغه ها در هنگام برش چوب های بزرگ عدم بروز هرگونه اشتباه در عملیات برش
 
[عکس: sawmill-machine-woodiner2.jpg]

منبع:تالیفی
 فرشاد خزلی/ وودینر
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان