انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
معیار های سئو در سال ۲۰۱۵ (بخش چهارم – تاثیر لینک در سئو OFF-page)

معیار های سئو در سال ۲۰۱۵ (بخش چهارم – تاثیر لینک در سئو OFF-page)

#1
معیار های سئو در سال ۲۰۱۵ (بخش چهارم – تاثیر لینک در سئو OFF-page) : در مقاله های پیشین مطالبی در رابطه با سئو ON-page بیان کردیم ، که در بر دارنده ی مسائلی چون تاثیر ساختار سایت ، محتوا و معماری سایت و میزان تاثیر آن ها بر روی سئو سایت ، بودند.

در این مقاله و جند مقاله بعدی در رابطه با سئو OFF-Page ،معیار ها ، عوامل تاثیر گذار و تغییرات الگوریتم های موتور های جستجو در این زمینه بحث خواهیم کرد ، با اینتن همراه باشید…

لینک در سئو سایت

لینک ها یکی از تاثیر گذار ترین عوامل بر روی سئو سایت می باشند، که به علت گستردگی بحث در این مقاله به توضیح کلی در این رابطه بسنده می کنیم ، ما لینک ها را در دو دسته بندی تقسیم می کنیم: لینک های خارجی و لینک های داخلی :


[/url]
[عکس: link-building-infographic.jpg]


لینک های خارجی

این لینک ها به دنیای بیرون از سایت شما مربوط می شوند، این لینک ها در دو حالت می توانند بر روی سئو سایت شما تاثیر بگذارند: لینک های ورودی و لینک های خروجی.

لینک های ورودی



[عکس: linkgraphic.jpg]

این لینک ها از سایر وب سایت ها به سایت شما داده می شوند ، هرجه تعداد و کیفیت این نوع لینک ها بیشتر باشد  تاثیر مثبت بر روی سئو سایت شما گذاشته و سایت شما را به عنوان یک سایت منبع و مرجع به موتور های جستجو نشان می دهد. البته فراموش نکنید که اگر از این نوع لینک ها به درستی استفاده نکنید (برای مثال لینک از کلمات نامربوط به سایت یا عدم برقرار توازن در تعداد لینک های فالو و آن فالو و..) این تاثیر از مثبت به منفی تغییر جهت داده و سئو سایت شما را خراب می کنند.

لینک های خروجی :

این نوع لینک ها از سایت شما به وب سایت های دیگر اشاره دارند ، تاجایی که می توانید ، به وب سایت های معتبر و در زمینه های مربروط به فعالیتی خود لینک دهید ، اغلب این نوع لینک ها در قالب رفرنس و منبع برای منبع و محتوایی هستند که ما از سایت های دیگر در سایت خودمان گذاشته باشیم.



[عکس: Untitled-1.jpg]


لینک های داخلی

این نوع از لینک ها در داخل سایت کارکرده و می تواند در شکل های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند ، که اغلب در داخل محتوا از کلمات خاصی که ممکن است موضوع برخی از مقالات دیگر در سایت بوده و یا توضیحی از این کلمه در این مقالات داده شده باشند. فوتر سایت (کپی رایت) که معمولا به صفحه اصلی سایت لینک می شود ،نیز در این دسته قرار می گیرند.

در برخی از موارد نیز مشاهده می شود که وب سایت ها اقدام به تبادل لینک دوطرفه و سه طرفه بین خود می کنند. که این روش در لیست روش های سئو کلاه سیاه قرار گرفته و موتور های جستجو در صورت مشاهده چنین مواردی با سایت های متخلف برخورد کرده و نمره منفی به سئو آن ها می دهند. این اتفاق زمانی تاثیر منفی بیشتری دارد که این تبادل لینک توسط دو یا چند سایت نامربوط به هم (از نظر موضوع ، محتوا و حوزه های فعالیتی سایت ها ) صورت می پذیرد.

تاثیر کیفیت لینک در سئو سایت


[url=https://inten.asia/wp-content/uploads/2015/08/Penguin-SEO-bad-links.jpg]
[عکس: Penguin-SEO-bad-links.jpg]


مهمترین عامل در نحوه تاثیر گذاری لینک در سئو سایت ، کیفیت این لینک ها می باشند. یک لینک معتبر بهتر از هزار لینک بی کیفیت می باشد. تا جایی که می توانید از سایت های معتبر و در کلمات و موضوعات مربوطه عمل لینک دهی و لینک گیری را انجام دهید. لازم به توضیح است که اخیرا وب سایت های آموزشی و دولتی از اهمیت ویژه ای برخوردار شده اند و ساختار و میزان تاثیر لینک در سئو سایت را تحت شعاع قرار داده اند.
این که لینک های ما از سایت ها به چه نحوی گرفته شوند نیز عامل مهم دیگری است که تاثیر لینک در سئو سایت را مشخص می کند،  معمولا لینک های داخل متن از اهمیت بیشتری نسبت به سایر انواع لینک ها برخوردار هستند. کراس لینک ها را نیز فراموش نکنید ، برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله مراجعه نمایید.
تاثیر تعداد لینک در سئو سایت
عامل مهم دیگر در تاثیر لینک در سئو سایت ، تعداد این لینک ها می باشد. تعداد لینک های با کیفیت شما هر اندازه بیشتر باشد ، تاثیر بیشتری نیز بر روی سئو سایت داشته و باعث افزایش رتبه سایت شما در نتایج جستجو می شود. روند لینک دهی به سایت نیز مهم بوده و باید بر اساس یک برنامه منظم صورت پذیرد.
خرید لینک برای رنکینگ بهتر
خرید لینک برای رنکینگ بهتر یکی از اشتباهات وب مستر ها و  روش های سئو کلاه سیاه می باشد که شاید در ابتدای کار تاثیر مثبت بر روی سایت گذاشته و رتبه سایت در نتایج جستجو را کاهش دهد، ولی پس از گذشت مدت زمان کوتاهی موتور های جستجو آن ها را شناسایی کرده و نمره منفی به سایت شما می دهند ، حتی ممکن است در مواردی نیز سایت پنالتی شده و از نتایج جستجو حذف شود.
لینک های اسپم
عامل مهم دیگری که باعث تاثیر منفی لینک در سئو سایت می شود ، لینک های اسپم می باشند. این لینک ها معمولا به صورت فله ای از فروم ها گرفته شده و یا از وبلاگ هایی که از طرف وب مستر ها و یا خود صاحبان سایت برای ارتقاء رتبه سایت ایجاد شده اند ارسال می شود ،  این نیز یکی دیگر از روش های سئو کلاه سیاه می باشد که ممکن است در ابتدای کار نتایج مثبتی به همراه داشته باشد، ولی خزنده ها و الگوریتم های موتور های جستجو روز به روز هوشمند تر شده و این عوامل را هرچه سریعتر شناسایی کرده و با وب سایت متخلف شدیدا برخورد می کنند.
وب سایت های زیادی در اینترنت وجود دارند که شما می توانید لینک های وب سایت خود را از طریق آن ها مشاهده کزده و آن ها را مدیریت کنید (این سایت ها فقط میزان لینک ها و نوع آن ها را مشخص می کنند و برای مدیریت آن ها باید از داخل خود سایت و جاهای که از آن ها لینک گرفته اید اقدام کنید ) یکی از این سایت ها خود گوگل می باشد.
وب مستر تولز
وب مستر تولز ابزاری است که موتور جستجوی گوگل در اختیار صاحبان سایت و وب مستر ها قرار داده است تا به کمک آن مدیریت بهتر بر روی سایت و ساختار آن و لینک ها داشته باشید.
شرکت طراحی سایت و  اینتن ، پروژه های سئو و بهینه سازی خود را بر اساس آخرین تغییرات و بروزرسانی الگوریتم های موتور های جستجو انجام داده و نتایج قابل قبولی را در این زمینه ارائه کرده است
با اینتن بروز باشید…

پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان