انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مراقبت از پوست قبل از مراسم عروسی

مراقبت از پوست قبل از مراسم عروسی

#1
پس از رزرو آرایشگاه عروس و باغ تالار و ...  می توانید با خیال آسوده به دستورالعمل های زیر برای داشتن پوستی بانشاط در روز عروسی خود عمل کرده و تاثیر چشمگیر آن ها را ببینید.
حداقل روزی 8 لیوان آب بنوشید؛ این کار علاوه بر اینکه تأثیر خوبی بر پوست شما خواهد داشت، در کاهش استرس نیز مؤثر خواهد بود.
تا چند هفته قبل از عروسی از مواد آرایشی، کرم پودر و پنکک استفاده نکنید؛ در عوض سعی کنید از ماسک­ها، به ویژه ماسک­های طبیعی متناسب با پوست خود استفاده کنید و به این ترتیب شادابی و طراوات را به پوست خود هدیه دهید. یکی از این ماسک­ ها «ماسک خیار و ماست» است، این ماسک علاوه بر اینکه باعث شفاف شدن پوست شما می­شود، آن را آبرسانی نیز می­ کند.
مراقبت از پوست
دو هفته قبل از عروسی
در صورتی که قصد برونزه کردن دارید، هرگز این کار را  یک یا دو روز قبل انجام ندهید، زیرا رنگ پوست در روز عروسی نارنجی و مصنوعی جلوه خواهد کرد. می ­بایست این کار را از دو هفته قبل شروع کنید.
یک هفته قبل از عروسی
اگر میخواهید پوستی خوب و شفاف و ظاهری شاداب داشته باشد، حدّاقل از یک هفته قبل از مراسم میوه ­جات و سبزیجات فراوان و متنوعی مصرف کنید و از خوردن شیرینی ­جات، چیپس و موادّ غذایی چرب و شیرین پرهیز کنید.
چای سبز، لبنیات کم چرب، هندوانه، پرتقال، تمشک، ماهی، انار، هویج یا آب هویج، اسفناج و انواع سبزیجات را در برنامۀ غذایی خود قرار داده و آب فراوانی جهت شفاف ­سازی پوست خود در طیّ روز بنوشید.
داشتن خواب کافی همواره به همۀ افراد توصیه می ­شود. سعی خود را بر آن دارید که حداقل یک هفته قبل از مراسم عروسی­تان به میزان کافی بخوابید؛ این کار علاوه بر این که تاثیر بسیار خوبی بر پوست شما خواهد داشت، باعث می­شود در روز عروسی انرژی کافی داشته و زود خسته نشوید. به یاد داشته باشید تاثیراتی که خواب شب بر بدن افراد دارد، خواب بعدازظهری ایجاد نخواهد کرد.
تا 7 روز قبل
جهت پاک ­سازی پوست خود (لایه برداری سطحی) در این روزها اقدام کنید تا کدری پوست کم شود؛ از پاک­سازی عمیق  در این روزها اجتناب کنید. سعی کنید برای پاک­سازی به افرادی که در این کار متخصص هستند مراجعه کنید. بهتر است به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید.
یک روز قبل
تا حدّ ممکن روز قبل از عروسی استراحت کنید، از منزل خارج نشوید، موسیقی ملایم گوش کنید و شب زودتر از همیشه به رختخواب بروید. تلفن همراه خود را خاموش کنید یا آن را در جای دیگر بگذارید و بالای سر خود قرار ندهید.
شب قبل
ممکن است در روز عروسی در حین آرایش، صورت شما به موادّ آرایشی حساسیت نشان دهد (مثلا مقداری ریمل وارد چشم شما شود)، بدین دلیل بهتر است با مشورت پزشک، از داروی ضدّ حساسیت استفاده کنید؛ این کار از احتمال قرمز شدن چشمان شما در آخر مراسم جلوگیری می­کند.
یک یا دو روز قبل
کارهایی که یکی دو روز قبل می­توانید انجام دهید:
اصلاح صورت، برداشتن ابروها و اپیلاسیون
رنگ ابرو
ناخن (مانیکور و پدیکور و کلاً طراحی ناخن)
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان