انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کدامیک از درب و پنجره upvc بهترین گزینه است؟

کدامیک از درب و پنجره upvc بهترین گزینه است؟

#1
کدامیک را انتخاب کنیم؟
هنگامی که به گزینه های مختلف درب های موجود برای استفاده در عملیات نوسازی یا یک پروژه جدید نگاه می کنید، مهم است که درب و پنجره ای را انتخاب کنید که مناسب با فضای خانه و بودجه شما باشد.

بنابراین برای اینکه یک نقطه شروع خوب برای تصمیم گیری به شما دهیم که بهترین گزینه را از میان درب های تاشو، کشویی یا درب های فرانسوی پاسیو انتخاب کنید، در اینجا یک مرور کلی از ویژگی های سبک و مزایا  آورده شده است.

[عکس: Which-upvc-door-is-the-Best-Option-1.jpg]

درب های تاشو
این درب ها یک گزینه محبوب و یک راه فوق العاده برای باز کردن فضای خانه شما می باشند و به فضای بسته شما قابلیت و عملکرد را اضافه می کنند. درب های تاشو نصب شده در پشت خانه برای ورود به باغ می تواند به طور کامل هر خانه ای را تغییر دهد.

قابلیت ها
یک درب کشویی، یک درب یا (پنجره) پاسیو است که با کشیدن پانل های درب به صورت “تاشو” به دو طرف باز می شود. این روش باز کردن آنها را برای دهانه های وسیع تر ایده آل می کند.

۳ محصول اصلی از جنس چوب، upvc یا آلومینیوم

دو یا سه جداره

شیشه ایمنی نورد شده و یا لمینت

قفل چند نقطه ای

فواید
این طرح از در و پنجره دوجداره upvc زمانی که باز هستند، نسبتا فضای باز و روشنایی وسیعی را ارائه می دهند. لایه های درب یا پانل ها نیز می توانند در داخل یا خارج اتاق “جمع” شوند تا فضای بیشتر و بهینه تری را در اختیار شما قرار دهند.

[عکس: Which-upvc-door-is-the-Best-Option-2.jpg]

درب های کشویی پاسیو
این نوع درب پاسیو برای سالها مورد استفاده بوده و درب های کشویی پاسیو تقریبا متناسب با هر خانه ای، سنتی یا مدرن، می باشند.

بخش های تشکیل دهنده درب و  از طرفی به طرف دیگر حرکت می کنند و در داخل چارچوب درب قرار می گیرند.

بخش های تشکیل دهنده درب با یکدیگر همپوشانی داشته و در قاب درب قرار می گیرند.

قابلیت ها
نسخه های با کمترین عرض، دارای ۲ پانل درب هستند که یکی از آنها معمولا در جای خود ثابت می شود و دیگری می تواند به صورت کشویی حرکت کند.

از جنس چوب، آلومینیوم یا upvc

دو یا سه جداره

ریل های با قابلیت ضد بلند شدن

شیشه ای نورد شده و یا لمینیت

فواید
سهولت کاربری و قابلیت استفاده در پانل ها با اندازه های مختلف، که با اضافه کردن پانل هایی اضافه امکان پذیر می باشد. تعداد زیادی از تولید کنندگان با ارائه قیمت های بسیار رقابتی برای درب و پنجره upvc در بازار موجود می باشند.

اگر شما از واحدهای دو جداره استفاده می کنید، عایق کاری انرژی بالایی خواهند داشت و به اندازه هر درب پاسیوی دیگری ایمنی خواهند داشت (با این مقدار شیشه).

مزایا و معایب
این نوع درب ها به سادگی طراحی و نصب می شوند، بنابراین قیمت ها رقابتی اند. آنها ارزان تر از مجموعه های مشابه در حالت تاشو هستند. دهانه های بزرگ را می توان با افزایش تعداد پانل ها پوشش داد.

یکی از ایرادات درب و پنجره upvc کشویی با دو پانل، این است که شما تقریبا ۵۰٪ از فضای آزاد را از دست خواهید داد چون درب ها با یکدیگر همپوشانی دارند.

[عکس: Which-upvc-door-is-the-Best-Option-3.jpg]

درب های فرانسوی
این سبک به طور معمول به عنوان مجموعه ای از درب ها که به سمت بیرون از قسمت مرکزی باز می شوند شناخته شده است، گاهی اوقات از طریق پانل های جانبی باز می شود.

قابلیت ها
درب کلاسیک فرانسوی دارای پانل های شیشه ای کوچک هستند و از وسط به سمت خارج باز می شوند، شما می توانید درب اصلی را انتخاب کنید، که قبل از همه باز می شود.

دو جداره

بیشتر طرح های محبوب از جنس چوب یا upvc در دسترس هستند

قفل چند نقطه ای و قاب های upvc فولاد گالوانیزه تقویت شده

آستانه های کم ارتفاع یا بدون آستانه برای درب های داخلی

فواید
منافع منحصر به فرد آنها از سبک طراحی ناشی می شود، شما یک جلوه کلاسیک خواهید داشت که از مد پیروی می کند.

علاوه بر این، در و پنجره دوجداره upvc مدرن با تمام کارایی امنیتی و بازده انرژی که انتظار دارید عرضه می شوند، از شما محافظت می کنند، در حالی که به کاهش هزینه های انرژی خانوار نیز کمک می کنند.

جوانب مثبت و منفی
درب های فرانسوی دارای کیفیت بی نظیری هستند که ظاهر آنها آزمایش خود را در طول زمان پس داده است. آنها همچنین ظرافت را با عملکرد و راحتی در استفاده ترکیب می کنند.

ایراد اصلی آنها این است که آنها یک طراحی درب دوبل هستند و برای استفاده در بازشوهای بیش از اندازه بزرگ، شما نیاز به اضافه کردن پانل های ثابت دارید که به معنی “محدودیت دسترسی شما” به عرض درب می باشد.

درب و پنجره upvc فرانسوی تمایل دارد گران تر از یک درب پاسیو کشویی هم اندازه باشد.

خلاصه:

درب های تاشو، درب های کشویی پاسیو یا درب های فرانسوی. کدامیک بهترین گزینه است؟

پاسخ این سوال وابسته به تصور ذهنی و سلیقه شخصی شما است، اما برخی از نتیجه گیری هایی وجود دارند که می توانیم ذکر کنیم:

اگر فضای کوچکتری برای پر کردن داشته باشید، درب های تاشو ممکن است بهترین گزینه نباشند، زیرا آنها با ۳ پانل یا بیشتر کارآیی بهتری دارند، اما اگر بخواهید می توانید از ۲ پانل نیز استفاده کنید.

درب های کشویی با تنها ۲ پانل تنها به شما اجازه می دهد تا درب را “به صورت نیمه، باز کنید” ۱ پانل درون قاب با پانل دیگر همپوشانی می کند. گزینه های دارای ۳ پانل حدود ۶۰٪ امکان باز شدن دارند.

برای بازشوهای کوچک تا متوسط (تا حدود ۲۴۰۰ میلی متر) مجموعه ای از درب های فرانسوی، امکان دسترسی تقریبا کامل از بازشو را برای ورود/خروج فراهم می کنند.

اگر شما به دنبال یک درب پاسیو مقرون به صرفه هستید که “نه چندان فانتزی” باشد، در اینصورت درب های کشویی پاسیو انتخاب خوبی خواهند بود.

اگر شما به دنبال سبک کلاسیک هستید، پس از درب های فرانسوی استفاده کنید

اگر می خواهید یک طراحی معاصر و شیک با حداکثر فضای باز داشته باشید، پس از درب های تاشو استفاده کنید.
پاسخ

کدامیک از درب و پنجره upvc بهترین گزینه است؟

#2
پنجره دو جداره upvc و مزایای آن:
پنجره دو جداره  upvc از مشتقات نفتی و سخت شده پلی وینیل کلراید(پی وی سی) می باشد پنجره دو جداره  میتواند مناسب ترین انتخاب برای هر ساختمان نوساز و مدرن باشد به دلیل مقاومت بالا در برابر نفوذ اب و رطوبت و همچنین پنجره دو جداره در برابر نفوذ سرما و گرما به داخل ساختمان و جلوی ورود الاینده ها به داخل بنا جلوگیری می کند.  
پنجره دو جداره upvc سرعت اجرای بالای دارند  از نظر قیمت نسبت به پنجره های فلزی و الومینیمی مقرون بصرفه می باشد.
استفاده از پنجره دو جداره در ساختمان باعث کاهش مصرف انرژی و سوخت های فسیلی  می شود.
استفاده از پنجره دو جداره لولایی در ساختمان ها متداول تر می باشد زیرا پنجره دو جداره ی کشویی  :
 ۱-قیمت آن ۸۰درصد بالاتراست چون پروفیلی پهن تر و به مراتب گران تر دارد.  
۲- میزان عایق کنندگی آن ۲۰درصدکمتراست چون بازشوی  پنجره در ریل خود حرکت می کند درنتیجه درزها  کمی بازمی مانند مخصوصا بین قسمت ثابت و متحرک پنجره .
پس با توجه به آنچه که  بر اساس مطالعه و تجربه بیان شد  پیشنهاد ما برای شما اینست که حتی الامکان برای کسب نتیجه ی مطلوب تر    "  از پنجره های لولایی "    استفاده کنید
فواید اجرای پنجره دو جداره در ساختمان طبق مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان ( قانون نظام مهندسی )
          ۱.از نظر اقتصادی برای خانواده مطلوب تر میباشد
          ۲.افزايش رفاه نسبي در نتيجة مصرف صحيح انرژي و سوخت های فسیلی  
          ۳.كمك به اقتصاد ملي
          ۴.كاهش مصرف سوخت و در نتيجه كاهش آلودگيهاي ناشي از آن
          ۵.امكان برقراري دماي ثابت در کل فضا
          ۶.تنظيم دماي دلخواه در اتاق به منظور تأمين شرايط آسايش
          ۷.كاهش استهلاك سيستم گرمايش و سرمايش
          ۸.توزيع متعادل حرارت و امكان برقراري دما‌هاي متفاوت در هر اتاق

          ۹.كاهش حداقل ۵۰% مصرف سوخت و هزينه‌هاي مربوطه 
 [img=300x0]https://www.sazeafzar.com/Media/1396/2jedare-636548326558236476.jpg[/img]
 هت بازشو پنجره دو جداره:
۱.پنجره دو جداره دو حالته :
ویژگی این سیستم بازشو پنجره دو جداره بروی دو محور به صورت افقی و عمودی می باشد. این سیستم به گونه ای طراحی شده که مانع بسیار مقاومی در برابر نفوذ باران و غبار و کاهش الودگی صوتی به صورت چشمگیر می باشد. هنگام شدت باد و باران و طوفان بالا ترین میزان صرفه جویی در هزینه های سرمایش و گرمایش و استفاده از حالت دوم برای عدم درگیری با پرده در هنگام وزش باد و طوفان از مزایای این نوع پنجره دو جداره می باشد.

 ۲.پنجره دو جداره کشویی :
فقط به بغل در ریل خود باز می شود به همین دلیل بااینکه لاستیک درزگیر و پرزگیر دارد  , درزهای آن کمی باز می ماند.پهنای پروفیل آن از مدل لولایی تقریبا دوبرابر بیشتر است که باعث می شود نمای زمخت تری نسبت به لولایی داشته باشد.
 [img=700x0]https://www.sazeafzar.com/Media/1396/keshoee-636548333985893942.jpg[/img]
۳.پنجره دو جداره تاشو :
به صورت آکاردئون جمع شده و در یک کنار قرار می گیرد. در پنجره دو جداره تاشو و دربهایی با عرض بیش از سه متر یا در پارتیشین هایی که یک فضا را به طور موقت از فضای دیگر جدا کرده و لزوما باید در بعضی مواقع به طور کلی جمع شوند کاربرد دارد. پروفیل و یراق آن متفاوت و از انواع دیگر پنجره ها گران تر است.
 
۴. پنجره دو جداره فولکس واگنی :[img=515x0]https://www.sazeafzar.com/Media/1396/tasho-636548336952679737.jpg[/img]
این پنجره جایگزینی است برای پنجره های  کشویی می باشد. یراق آلات آن قیمت بالایی دارد اما پروفیل آن از نوع معمولی است و حداقل ۵۰ % از پروفیل  کشویی ارزانتر است از این رو می توان تفاوت قیمت آن را با پنجره های کشویی کم می کند. این نوع بازشو به همراه بازشو دوحالته از عایق ترین حالات بازشو است. این نوع یراق سایر مزایای یراق دوحالته به همراه مزایای پنجره دو جداره کشویی را با هم دارد.
 
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان