انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پیچ و رولپلاک نما و نکات آن

پیچ و رولپلاک نما و نکات آن

#1
سوالات و نکات فنی در مورد پیچ و رولپلاک نمای سنگی ، از قبیل چه دریل و مته ای برای سوراخکاری نمای سنگی مناسب میباشد؟ چه پیچی برای نمای مناسب میباشد ؟ و عمق سوراخکاری چقدر باید باشد؟ رولپلاک مناسب چه سایزی باشد؟ در این مقاله می توانید پاسخ این سوالات را بخوانید.
 
دریل مناسب پیچ و رولپلاک نمای سنگی چیست ؟
دریل مناسب پیچ و رولپلاک نما که مورد استفاده قرار میگیرد از نوع چکشی ضربه ای است ، که قدرت ضربه آن میبایست زیر 2 ژول باشد. به طور مثال دریل بوش 800 وات به دلیل اینکه قدرت ضربه ای 3.1 ژول دارد ، مناسب سوراخکاری جهت پیچ و رولپلاک نمای سنگی نیست . یا دریلهای چینی مانند ماکیتا یا هیوندای…. با داشتن قدرت ضربه ای بالای 2.8 ژول مناسب  نیستند .
[img=470.020834x235.020834]http://ertefa-karan.com/wp-content/uploads/2017/10/IMG_20170217_103855_627-660x330.jpg?x11421[/img]
چه مته ای مناسب سوراخکاری برای پیچ و رولپلاک نما می باشد؟
مته ای که مناسب برای سوراخکاری جهت پیج و رولپلاک نمای سنگ باشد، مته شماره هفت با طول یازده سانت ، با عمق سوراخکاری 6.5 سانتی متر می باشد. چرا که اگر از مته 17 سانت استفاده گردد پیچ و رولپلاک بیش از حد داخل سوراخ فرو میرود و رولپلاک به طور کامل در ملات پشت باز نمی شود و باعث می شود در طول زمان سنگ مجددا از نما جدا و سقوط کند.
چه پیچی مناسب برای پیچ و رولپلاک نمای سنگی و یا نمای سرامیکی میباشد؟
پیج مناسب برای پیچ و رولپلاک نما ، پیچ 5*60 است . چرا که با بالاتر رفتن طول پیچ سایز مته نیز باید یک شماره بزرگتر شود و مته بزرگتر احتمال ایجاد ترکهای مویی در سنگ می شود و در طول زمان سنگ خورد شود . پیچ مورد استفاده یا باید از جنس استیل و یا روکش گالوانیزه داشته باشد که در طول زمان پیچ زنگ نزند و پیچ از گردن نشکند.
پیج مورد استفاده برای  باید چهار سو باشد تا پیچ تا انتها بسته شود . پیج دو سو هرگز تا انتها بسته نمیشود و جا برای بازی سنگ میگذارد و مناسب نما نمی باشد .
چه نوع رولپلاک مناسب استحکام نما میباشد ؟
رولپلاک مناسب برای نماهای سنگی در صورتی که پشت سنگ رابیس نباشد، با توجه به ضخامت سنگ نما یا شماره چهار یا پنج است . درصورت وجود رابیس در پشت سنگ میباست از رولپلاک فیشر آلمانی یا هیلتی یا پروانه ای استفاده شود.
دقت داشته باشید پیمانکاری که برای پیچ و رولپلاک نمای خود انتخاب می کنید حتما دفتر ثابت داشته باشند . متاسفانه به خاطر اینکه کنترل کار در ارتفاع سخت می باشد درصورتی که پیمانکار مناسبی انتخاب نکنید ،عواقب پر هزینه ای خواهد داشت.
گروه مهندسی ارتفاع کاران با داشتن بیش از نیم ده تجربه کار در ارتفاع و پرسنلی مجرب و تحصیل کرده و هزاران نمونه کار ، در کلیه مناطق تهران و شهرستان ارائه دهنده خدمات نما می باشد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان