انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دنیایی از حیوانات و زیبایی طبیعت در پارک ملی کوئویای تایلند

دنیایی از حیوانات و زیبایی طبیعت در پارک ملی کوئویای تایلند

#1
 بدون شک یکی از زیباترین و محبوبترین پارک های ملی تایلند می باشد که در فاصله ۱۸۰ کیلومتری شمال بانکوک واقع شده است. این پارک بین ۴ استان پراچین بوری، سارابوری، ناخون راتچاسیما و ناخون نایوک قرار گرفته است. اما بخش اعظم آن در جنوب غربی استان ناخون راتچاسیما واقع شده است. پارک ملی کائویای نخستین پارک ملی در تایلند می باشد که در سال ۱۹۶۲ احداث شده است. این پارک بیش از ۳۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد که از این حیث به عنوان سومین پارک ملی تایلند و یکی از بزرگترین جنگل های مصنوعی باقی مانده در آسیا شناخته شده است.

[عکس: thailandtor.com-khao-yai-8_new.jpg]
 
نمایی از پارک ملی کائویای

[عکس: thailandtor.com-khao-yai-3_new.jpg]
 
جلوه ای زیبا از پارک ملی کائویای[/caption]
پارک ملی کائویای از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری بسیار غنی می باشد. به طوریکه این پارک زیستگاه بیش از ۳۰۰۰ گونه گیاهی، ۳۲۰ نوع پرنده، ۶۶ گونه جانوری وحشی بویژه فیل، میمون، خرس سیاه، آهو و گراز وحشی می باشد. همچنین این پارک یک مقصد محبوب برای تماشای خزندگان نیز می باشد. با گذشت چندین سال از احداث این پارک ملی تا به حال کسی در پارک ببری ندیده است. اما اخیرا تصاویری از ببر توسط دوربین های پارک به ثبت رسیده است. جالب است بدانید که در این پارک فقط یک تمساح وجود دارد که آن هم به پارک هدا شده است.

[عکس: thailandtor.com-khao-yai-_new.jpg]
تصویری از حیات وحش پارک ملی کائویای[/caption]
پارک ملی کائویای از جنگل های بارانی و استوایی جذاب، کوه های دراماتیک و دره های دیدنی مستور شده است. وجود پوشش نسبتا کوهستانی و آبشارهای زیبا جلوه خاصی به این پارک بخشیده است. گردشگران  می توانند در بازدید از این پارک از آبشار Haew narok که یکی از بلند ترین آبشارهای پارک می باشد، دیدن و در آنجا شنا کنند. همچنین در پارک ملی کائویای رودخانه های بسیاری وجود دارد که مشهورترین آنها رود takhong نام دارد. این رود از میان کائویای عبور و به رود مکونگ متصل می شود. با وجود اینکه این پارک مساحت بسیاری دارد اما در داخل آن خبری از تاکسی یا اتوبوس نیست و بازدید کنندگان می توانند با خودروی شخصی یا دوچرخه وارد پارک شوند.

[عکس: thailandtor.com-khao-yai-4_new.jpg]
 
تصویری فوق العاده از آبشار پارک ملی کائو یای
[عکس: thailandtor.com-khao-yai-national-park-thailand_new.jpg] 
نمایی از آبشار پارک ملی کائویای
پارک ملی کائویای تفریحات و جاذبه های متنوعی دارد که علاقه مندان می توانند در هنگام سفر به پارک در میان طبیعت زیبای پارک قدم بزنند، از پرندگان دیدن کنند، در مسیر با فیلها روبرو شوند. از دیگر تفریحات پارک می توان به کایاک سواری و رفتینگ در رودخانه، شنا و شرجه زدن در آب رودخانه ها و آبشارها، کمپ زدن در کوهستانها، جنگل ها و مکان هایی که آماده شده اند، اشاره نمود. وجود کوه ها، غارها و صخره های زیبا امکان کوهنوردی، غارنوردی و صخره نوردی را برای ماجراجویان مهیا کرده است. از دیگر جاذبه های پارک می توان دو برج دیدبانی آن را نام برد که با رفتن بالای آن می توان از یک چشم انداز ۳۶۰ درجه از پارک را تماشا نمود.

[عکس: thailandtor.com-khao-yai-6_new.jpg]
 
تصویری بی نظیر از طبیعت پارک ملی کائویای

[عکس: thailandtor.com-khao-yai-2_new.jpg] 
تصویری از فیل های پارک ملی کائویای[/caption]
 بهترین فصل برای بازدید از پارک ملی کائویای فصل بهار می باشد. گرچه در این فصل رطوبت وجود دارد و دمای هوا حدود ۲۵ درجه سانتی گراد می باشد اما طبیعت بکر و بی نظیر پارک چشم هر بیننده ای را محو تماشای خود می کند. در منطقه کائویای چندین هتل وجود دارد که شامل هتل های ساده تا پنج ستاره با تمام امکانات می باشد که دارای زمین های ایده آلی برای گلف بازی می باشد. این پارک در تمام طول سال از ساعت ۶ صبح تا ۶ بعد از ظهر باز می باشد. به گردشگران  توصیه می شود در سفر به بانکوک بازدید از این پارک ملی را از دست ندهند.
[عکس: thailandtor.com-khao-yai-9_new.jpg] 
نمایی زیبا از پارک ملی کائویای[/caption]

منبع: https://thailandtor.com/
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان