انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مراحل دریافت مجوز برای تابلوهای شهری

مراحل دریافت مجوز برای تابلوهای شهری

#1
تابلوهای تبلیغاتی یا تلویزیون شهری که در سر مغازه ها نصب می شود تابلوهایی هستند که اشاره به کسب، خدمات یا تسهیلات و تاسیساتی می‌کند که معرف کاربری‌های موجود در محل نصب آن نباشد و یا اگر در آن محل نصب شده، از نظر مخاطب پیامی تبلیغاتی محسوب شود. برخی از مالکان ساختمان ها که محل ساختمانشان دارای دید مناسب برای تبلیغ می باشد دیوار یا بام خود را برای تبلیغ اجاره می دهند. این فضاها تفاوت چندانی با بیلبورد ندارند فقط چون بر دیوار یا روی بام یک ساختمان نصب می شوند، ساین وال یا ساین روف نامیده می شوند.


تابلوهای تبلیغاتی بر روی ساختمان ها برای انتقال یک پیام کوتاه، که مربوط به عملکرد کسب و کار و یا محل کار است، کاملا موثر می باشد. آنها در انواع مختلفی وجود دارند و اغلب برای جلب توجه رهگذران یا رانندگان قرار می گیرد.

تابلوهای تبلیغاتی بر روی ساختمان ها تاکیدی بر کسب و کار مورد نظر سفارش دهنده تابلو، با روشن سازی و توضیح پیام تجاری، به قصد جلب توجه مشتری گذاشته می شود. این تابلوها یک رسانه ارزان قیمت تر برای انتقال معاملات تجاری به مشتریان می باشند. در حال حاضر با انبوهی از تابلوهای تبلیغاتی بر روی ساختمان ها مورد استفاده توسط صاحبان کسب و کار روبرو هستیم که بر اساس جنبه های مختلف دسته بندی می شوند.

مراحل اخذ پروانه بهره‌برداری از تابلو
مدارک لازم:
1-     کپي شناسنامه

2-     کپي جواز کسب و فعاليت

3-     کپي اجاره نامه يا سند مالکيت

4-     فيش عوارض نوسازي واحد صنفي (در صورت وجود)

5-     فيش پرداخت هزينه صدور مجوز تابلو

6-     تکميل فرم درخواست پروانه تابلو

7-     رضايتنامه مکتوب از واحدهاي همجوار يا مجتمع ساختمانی (در صورت وجود معارض)

 

مراحل انجام کار:
1-     مراجعه به سازمان زيباسازي و تکميل مدارک

2-     تعيين وقت بازديد از محل

3-     تهيه عکس و مستندات از محل توسط کارشناس سازمان

4-     جانمايي و اصلاح محل نصب تابلو در صورت نياز و تأييد آن توسط کارشناس سازمان

5-     واريز مبلغ عوارض تابلو (پرداخت فيش)

6-     دريافت پروانه



انواع تابلوهای تبلیغاتی
نصب تابلوهای تبلیغاتی بر روی ساختمان هابه طور کل تابلوهای تبلیغاتی بر روی ساختمان به 3 دسته کلی تابلوهای نوری، غیرنوری و تابلو اعلانات تقسیم می شوند.

تابلوی تبلیغاتی غیرنوری : نباید به روی تیرهای چراغ برق، مخابراتی و روشنایی عمومی و تجهیزات راهنمایی و رانندگی نصب شوند و به جای آنها می توان به روی دیوارهای یک پارچه یا دیواری به فرم حصار ایجاد شوند و به استثنای دیوارهای پارکهای عمومی بر دیوارها نصب کرد.

تابلوی تبلیغاتی غیرنوری را می توان بر روی ساختمان تجاری نصب کرد به شرط این که دیوار فاقد پنجره بوده و یا پنجره ها کوچک باشد. تابلوها نباید از دیوار بزرگتر باشد و از لبه دیوار باید به اندازه ۲۵/۰ متر فاصله داشته باشد. نصب این تابلوها به روی سطح شیب دار و تراس ها ممنوع است، فاصله اش از زمین باید بیشتر از ۵/۰ متر باشد و در کل، مساحت را هم در نظر گرفت.همچنین فاصله یک تابلو از یک ساختمان تجاری نباید کمتر از نصف ارتفاع تابلو باشد و نصب تابلو روی طرح های دیگر ممنوع است.

تابلوهای تبلیغاتی نوری : نصب این تابلوها روی دیوار و مانند دیوار ممنوع است ولی روی دیوار ساختمان های تجاری می توان نصب کرد حتی اگر پنجره باشد اما به طور موازی و از محدوده دیوار یا بالکن نباید بیشتر و بزرگتر باشد تابلو تبلیغاتی نباید حتی قسمتی از نمای ساختمان را بپوشاند.

تابلوهای اعلانات: این تابلوها از نوع فعالیتی که در آن ساختمان انجام می شود خبر می دهند هر کسی که فعالیتی انجام می دهد حق دارد تابلو اعلاناتی بر روی ساختمان محل کسب و کار خود نصب کند.



شرایط نصب تابلوهای تبلیغاتی بر روی ساختمان ها
نصب تابلوهای تبلیغاتی بر روی ساختمان هاشرایط نصب تابلوهای تبلیغاتی بر روی ساختمان بدین صورت است که تابلو باید از جنس با دوام و دارای مجوز هم برای نصب تابلو باشد بخصوص در مناطق حساس و منطقه تجاری و تبلیغاتی محدود. تابلو با اندازه بیش از یک متر مربع نمی تواند در فاصله ای کمتر از ۱۰ متر از ساختمان تجاری قرار گیرد و در محدوده دیوار باشد و یا این که نباید بیش از ۲۵/۰متر عرض جانبی داشته باشد. تابلوهای عمومی باید در ارتفاعی بالاتر از دیوار ساختمان نصب شوند و جلوی پنجره و بالکن نباشند و پیشروی بیش از یک دهم عرض کل خیابان در پیاده رو نداشته باشد. مثلاً در صورتی که ارتفاع ساختمان کمتر از ۱۵ متر است، ارتفاع تابلو نباید از ۳ متر بیشتر باشد و اگر ساختمان بیشتر از ۱۵ متر باشد ارتفاع تابلو نباید از یک پنجم ارتفاع ساختمان بیشتر باشد و حداکثر باید تابلو ۶ متر باشد. متن نوشته شده بر روی این تابلوها باید با فونت بزرگ نوشته شود،  تابلوهای نصب شده بر روی ساختمان ها باید با رنگ های روشن طراحی شوند به دلیل که رویت تابلو برای مشاهده کنندگان به راحتی صورت بگیرد.


مواد به کار رفته در تابلوهای تبلیغاتی بر روی ساختمان ها
نصب تابلوهای تبلیغاتی بر روی ساختمان ه امواد بکار رفته در تابلوهای تبلیغاتی بر روی ساختمان ها از تنوع بسیار زیاد برخوردار است و ترکیب آن ها با یکدیگر و زمینه ای که بر روی آن قرار می گیرند، انتخاب های زیادی را به وجود می آورند. قدر مسلم آن است که تشخیص مواد و کاربرد هر کدام از آن ها با نظر معمار و گرافیست و تابلوساز امکان پذیر است آنچه مد نظرمی باشد، مرغوبیت موادهای به کار رفته است. با توجه به این که تابلوهای نصب شده روی ساختمان ها از مواردی است که سال های زیادی کارکرد دارد و معمولاً تابلوها درمعرض عوامل جوی قرار دارند، مواد به کار رفته باید از نوعی باشد که جواب گوی این نیازها باشد. نکته قابل ذکر این است که، تابلوها بعد از نصب و در طول سالیان احتیاج به تعمیر و نگهداری دارند. در این راستا اخذ محوز برای تابلو یا بیلبورد ضروری است.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان