انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
روش‌هایی برای افزایش خلاقیت در طراحی سایت

روش‌هایی برای افزایش خلاقیت در طراحی سایت

#1
به عنوان یک طراح سایت از جمله چالش برانگیزترین جنبه‌های مختلف کار، خلاق، نوآور، بروز و تازه ماندن است تا طراحی وب سایت های صورت گرفته در میان میلیون ها وب سایت موجود بهترین در نوع خود باشند.با گذر زمان ممکن است ایده‌های شما به اصطلاحی ته کشیده و دیگر قادر نباشید تا برای طراح سایت جدید خود خلاقیتی به خرج دهید.در زمان وقوع چنین مشکلاتی ، درست در عصر رقابت و وقتی که تعدد طراحی وب سایت های موجود در دنیای وب اهمیت منحصربفرد بودن طراحی سایت را افزایش می‌دهد، چه راهکارهایی پیش روی یک طراح وجود دارد؟
به عنوان یک طراح سایت همواره خلاق بمانید
همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم، تعدد وب سایت های موجود، بطوریکه روزانه نیز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود زمان مناسبی برای تحلیل رفتن ایده‌های نوآورانه و منحصربفرد شما نیست! به عنوان یک طراح سایت در عصر رقابت باید از کهنگی خود را محفوظ نگه داشته و بر موانع مخربی که بر سر موقعیت کاری شما قرار می گیرند فائق آیید.در ادامه به بررسی مواردی که موفق ترین طراحان به‌وسیله آن ها بدین مشکل فائق آمدند خواهیم پرداخت.
با دیگر طراحان در ارتباط باشید
به‌طور حتما هیچ شخص دوست دار نوآوری به دنبال کپی کردن از دیگران نبوده ، نیست و نخواهد بود.اما احاطه کردن خود در میان جمعی از ذهن‌های خلاق بی شک منافع زیادی برایتان دربرخواهد داشت.ایجاد یک گروه کاری متشکل از جمعی از طراحان، پنجره های جدیدی به روی شما باز کرده و موارد ممکن زیادی را در مقابل چشمانتان قرار خواهد داد، بطوریکه با ترکیب ایده های بالقوه و پیشین خود با موارد جدید که فرا گرفته‌اید، پروژه‌ای خلاقانه تولید خواهید نمود.


[عکس: collaboration-for-innovation.jpg]

تمامی طراحان، هرچند غیرحرفه‌ای و تازه وارد با کار گروهی می‌توانند کمک بسیار زیادی به رشد و ترقی یکدیگر کنند.البته نباید تماما یک‌طرفه به این قضیه نگاه کرده و توقع بهره بری یک‌طرفه از دیگران داشت.
شما نیز می توانید با تشویق دیگران و دادن ایده‌های آغازین برای شروع یک پروژه جدید جرقه های زیادی را در ذهن اطرافیان فعال کنید! مطمئن باشید که سود آن به خود شما باز خواهد گشت.

یک منبع الهام بخشی آفلاین پیدا کنید
هنگام قفل شدن در میانه‌های راه اجرای یک پروژه، طراحان معمولا دست به مرور صفحات وب زده و با زیر و رو کردن گالری های گوناگون، درصدد ایده‌ای الهام بخش برمی‌آیند.اگرچه نمی توان ایرادی به این روش کنونی وارد نمود، با این حال همواره نمی توان از این روش پاسخی مناسب گرفت.شاید بهتر است به روش های سنتی برگشته و منبعی آفلاین برای الهام گرفتن در مواقع بحران داشته باشیم.
توصیه برترین و موفق ترین طراحان سایت، درست کردن یک دفترچه متشکل از تمامی ایده‌هایی است که در هربرخورد آن ها را جذاب یافته و یادداشت نموده اید.این دفترچه به شما کمک می‌کند تا در زمان‌های نیاز و وقتی که زمان زیادی برای زیر و کردن دنیای نامحدود وب ندارید، نیم نگاهی به دفترچه الهام بخش خود انداخته و در ترکیب با خلاقیت خود، آن را به خورد پروژه جدید بدهید.
این کار سبب افزایش اعتماد به نفس شما شده و وابستگی به دیگران حتی گوگل را در شما کاهش خواهد داد.
به موزیک اجازه دهید تا شما را راهنمایی کند
برای چندین دهه محققان و روانشناسان زیادی بر روی تاثیرات موزیک بر روی خلاقیت و نوآوری افراد تحقیق نموده‌اند! اگرچه در مورد نتایج حاصله اختلاف نظرات بسیاری وجود دارد، با این حال تمامی آن‌ها بر روی یک موضوع اتفاق نظر دارند:
موزیک به طور عجیبی بر روی نوآوری و خلاقیت افراد تاثیر می‌گذارد.


[عکس: music-impact-on-creativity.jpg]


انتخاب نوع موزیکی که بدان گوش می‌دهید البته به سلیقه شما برمی‌گردد، با این وجود بهتر است تا موزیکی آرام و سبک انتخاب کرده و با گوش دادن به موزیک های پرسر و صدا در مغز خود انفجار به وجود نیاورید، چون خلاقیت تنها در زمان آرامش خاطر و آسودگی بروز می کند.

این مقالات را نیز از دست ندهید:
رفع مشکلات اساسی سئو وردپرس در طراحی سایت
چه زمانی جوملا بهترین پلتفرم برای طراحی سایت شما است؟
روش های جلب توجه کاربر به سمت طراحی سایت

پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان