انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
زمان و شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان

زمان و شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان

#1
زمان و شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان 

اگر بخواهیم به‌ صورت خلاصه ویژگی‌ های مدارس تیزهوشان را برای شما عزیزان شرح دهیم به نکاتی مانند استفاده از معلمان نمونه و با سابقه، مجهز بودن به وسایل آزمایشگاهی در کلاس‌ های مرتبط، داشتن امکانات مناسبی مانند کتابخانه‌ های پیشرفته خواهیم رسید.این مدارس یکی از مدارس باکیفیت در سراسر کشور می‌باشد که هرساله مشتاقان زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. دانش‌آموزان می‌بایست در آزمون‌های ورودی این مدارس شرکت نمایند. برای شرکت در آزمون‌های ورودی، داشتن شرایط خاصی لازم بوده و هر دانش‌آموزی موفق به گذراندن مراحل ورودی نمی‌شود. تمامی داوطلبان باید از تمامی شرایط  ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان اطلاعات لازم را داشته باشند تا در صورت داشتن این شرایط برای ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 97 اقدام نمایند.

زمان و نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 97 - 98

ثبت نام مدارس تیزهوشان 97 – 98 یا استعداد درخشان سمپاد طبق سنوات گذشته در تاریخ 28 فروردین تا 5 اردیبهشت 97 بصورت کاملا اینترنتی و از سایت استعداد های درخشان سمپاد  به آدرس azmoon.medu.ir انجام می شود لذا با توجه به سایت اصلی ثبت نام تیزهوشان سمپاد نیازی به مراجعه حضوری به مدارس نیست. ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان فقط در پایه های تحصیلی هفتم و دهم انجام میگیرد ثبت نام مدارس تیزهوشان ششم ابتدایی برای پایه هفتم و ثبت نام آزمون نهم به دهم تیزهوشان شایان ذکر است ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم و همچنین ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم صرفا از درگاه azmoon.medu.ir صورت خواهد گرفت و پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان نیز از همین درگاه انجام خواهد شد در پایان باید خاطرنشان کنیم که کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان 98 – 97 معمولا چند روز قبل از زمان برگزاریآزمون تیزهوشان نهم به دهم صادر می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سیستم اقدام به دریافت پرینت کارت ورود به جلسه خود نمایند. دانش آموزان بازه زمانی که از سوی سازمان اعلام می شود می توانند با دریافت  دفترچه ثبت نام و ظرفیت آزمون مدارس تیزهوشان 97 – 98 و مطالعه آن نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. تمامی داوطلبان پس از وارد کردن اطلاعات اولیه ثبت نام ،سامانه یک کد رهگیری می دهد که باید آن را نزد خود نگه دارند.

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان 97 - 98

داوطلبان برای ثبت نام آزمون تیزهوشان دارای شرایط و ضوابطی می باشد که دانش آموزان در صورت داشتن کلیه شرایط می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.برای قبولی در مدارس تیزهوشان تنها نمره‌ای که داوطلبان در آزمون کسب می‌کنند اهمیت دارد و بالا و پایین بودن معدل اولویتی ایجاد نمی‌کند. دانش آموزانی که علاقه مند به ادامه تحصیل در آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم هستند باید شرایطی که در دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان می باشد را به دقت مطالعه کنند. در ادامه مطلب شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم و نهم به دهم شامل : 1- داشتن تابعیت ایرانی ( البته داوطلبان غیر ایرانی نیز با شرایط خاص مجاز به ثبت نام خواهند بود. ) 2- اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه ششم ابتدایی و اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه نهم 3-داشتن حداقل معدل کل سالانه 19 در سال تحصیلی قبل برای پایه نهم 4-کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس یا کسب مقیاس خوب حداکثر در دو درس و خیلی خوب در سایر دروس در نیم سال دوم برای پایه ششم می باشد.

زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 97 - 98

بعد از برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم داوطلبان و اولیاء آن پیگیر نتایج آزمون می شوند. آزمون تیزهوشان در اواسط اردیبهشت ماه برای بایه ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می شود و بسیاری از داوطلبان بعد از آزمون به دنبال دریافت نتیجه می باشند و از آن جایی که اطلاع دقیقی از زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 98 – 97 ندارند ممکن است دچار سردرگمی شوند. نتایج آزمون مدارس تیزهوشان همه ساله بعد از برگزاری آزمون نمونه دولتی در دهه اول تیرماه اعلام می شود و قبل از آن هیچ نتیجه ای حتی اعلام اسامی نفرات برتر صورت نمی پذیرد.تقریبا یک هفته قبل از زمان برگزاری آزمون نیز داوطلبان باید با مراجعه به سامانه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان خود اقدام نمایند. به همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان 97 برای حضور در آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم الزامی می باشد.

زمان و نحوه اعتراض به نتایج تیزهوشان 97 - 98

بعد از اعلام نتایج تیزهوشان و در اواخر تیر ماه سامانه اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 98 – 97  این امکان را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد که چنانچه نسبت به آزمون خود چه به تراز آزمون یا به سوالات هر درس از آزمون اعتراض دارند و دانش‌آموزانی که کارنامه آنان نتوانسته حدنصاب‌ های لازم را کسب کند می‌توانند اعتراض خود را ثبت نموده و نتایج آن معمولا حداکثر تا اواخر مرداد ماه از طریق همان سامانه قابل مشاهده می باشد. جهت کسب اطلاع بیشتر در زمینه اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان اینجا کلیک کنید و یا با مشاوران ما تماس بگیرید.
 
منابع آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم 
قرآن و معارف اسلامی
8 سوال
ضریب 2
زبان و ادبیات فارسی
15 سوال
ضریب 2
مطالعات اجتماعی (تاریخ ،جغرافیا،مدنی)
15 سوال
ضریب 1
علوم تجربی
17 سوال
ضریب 2
ریاضی
20 سوال
ضریب 3
پاسخ

زمان و شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان

#2
بسیار پست خوب بود
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان