انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مولفه های رتبه بندی گوگل

مولفه های رتبه بندی گوگل

#1
مولفه های رتبه بندی گوگل: شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که پس از مرحله ی طراحی سایت باید چه کنم؟ با حضور جمعیت انبوهی که در اینترنت، دهکده ی جهانی وب سایت دارند وب سایت من چگونه دیده میشود؟ اصلا آیا این کار فایده ای هم دارد؟! در این مقاله میخواهیم از آغاز به تمام سوالات ذهن شما پاسخ بگوییم.


[عکس: Google-SEO-Ranking-Factors.jpg]

جایگاه گوگل در میان موتورهای جستجوگر

با گذر زمان هر روز و هر روز سوالات بیشتری در ذهن انسان به وجود می آید. و ذهن پرسشگر انسان همیشه به دنبال منبع مشخصی برای پاسخ گفتن به تمام سوالاتش بوده. امروزه موتورهای جستجو هر روزه سعی بر این دارند تا تمام سوالات زاییده ی ذهن بشر را پاسخ بگویند. اما چه چیزی گوگل را از میان دیگر موتورهای جستجوگر که برخی از آنها بسیار قدیمی تر از گوگل هستند متمایز نموده؟ مطالبی در خصوص طول عمر و تاریخچه ی گوگل را میتوانید در مطلب گوگل ۱۸ ساله شد !مطالعه نمایید. انسان خواسته یا ناخواسته همیشه به دنبال چالش های جدید بوده، و مسلما موتور جستجویی که برای پاسخگوییه سوالات ذهن انسان آمده بوده اما حالا او انسان را به چالش میکشد برایش بسیار جذاب است.


[عکس: SEO.jpg]

راه یافتن به رتبه بندی گوگل

امروزه بسیاری از صاحبان مشاغل و کسب و کار تمام تلاششان را میکنند تا در این رتبه بندی حضور داشته باشند. تا خود و کسب و کارشان را بسته به حوزه ی کاری به عموم کاربران نشان دهند.اما این رتبه بندی چیست؟ و چگونه میتوان در آن راه یافت و ماند؟! برای اطلاع از قوانین جدید سئو این مطلب را مطالعه نمایید. گوگل در سال ۱۹۹۸ توسط دو دانشجوی مقطع دکترای دانشگاه استنفورد که انقلابی در رتبه بندی صفحات موتورهای جستجوگر ایجاد نمودند تاسیس شد. در رتبه بندی آنها اعتبار صفحات وب با لینک هایی که به آنها میشد سنجیده میشد، نه صرفا حضور کلمه ی مورد جستجو در محتویات وب سایت.

اما امروزه با گذر زمان معیار ها و ارزشیابی گوگل هم تغییر نموده و جزئیات بیشتری به آن اضافه شده تا راهی برای گول زدن موتور جستجو نماند و دارندگان رتبه های بالا واقعا استحقاق حضور در آن رتبه را داشته باشند. جهت مطالعه ی بیشتر در حوزه ی سئو و مولفه های رتبه بندی گوگل مطلبمراقب ارتباط قدرتمند میان طراحی سایت و سئو باشید! را مشاهده نمایید.

[عکس: Top-5-Google-ranking-factors-in-2015-.jpg]

برخی آیتم های رتبه بندی گوگل

طول عمر دامنه: دامنه های معتبر چندین سال مورد استفاده ی شخص قرار میگیرند، به همین دلیل سعی بر آن داشته باشید تا حدالامکان دامنه ی وب سایت خود را بند مدت خریداری نمایید.

حضور کلمات کلیدی مرتبط با حوزه ی کاریتان در نام زیر دامنه: وب سایت MOZ در سال ۲۰۱۱ اعلام نمود که کلمات کلیدی موجود در نام زیر دامنه به سئو و رتبه بندی گوگل کمک می نماید. اما این کلمات هم باید معتبر باشند.

سرعت لود صفحات وب سایت: استفاده از کد نویسی های سبک و مناسب با سئو که شما را به رتبه بندی گوگل نزدیک مینماید.

محتوای مناسب: محتوای مناسب و مفید برای کاربران، تا بازدید وب سایت شما کاملا حقیقی بالا رود.
هاست اختصاصی برای سئو سایت: تدابیری که بر روی هاست اعمال می شود تا به رتبه ی بالاتری دست یابید. داشتن IP اختصاصی، داشتن SSL، پهنای باند و … که میتوانید جزئیات این مطالب را در مطلب هاست سئو برای سایت بخوانید.

[عکس: 8.ranking.factors.blog_.8.19.jpg]

و بسیاری راهکارهای دیگر، توجه داشته باشید که این راهکارها لازم هستند اما کافی نیستند. همیشه باید به نکاتی به منظور جلوگیری از افت وضعیت سئو طراحی سایت توجه داشت.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان