انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
درباره سیستم امنیتی خانگی برای تشخیص حیوانات

درباره سیستم امنیتی خانگی برای تشخیص حیوانات

#1
وقتی شما سیستم امنیتی را در خانه خود نصب میکنید و اگر دارای حیوانات خانگی هم باشد چگونه از مطئن میشوید حیوان خانگی شما  باعث ایجاد هشدار ها و آلارم های کاذب در دزدگیر تان نمی شود
برای جلوگیری از این هشدار ها ی کاذب که اصلا هم جالب نیستند می توانید سنسور حرکت حیوان خانگی روی سیستم خود به درستی نصب نمایید تا بتواند این تفاوت را شناسایی کند.
در کل انتخاب یک سیستم امنیتی درست با سنسورهای حرکتی مناسب از این جور آلارم های کاذب جلوگیری میکند

انواع سنسورهای حرکتی
 
تمام آشکارسازهای حرکت به دنبال حرکت در یک منطقه خاص هستند. این یک مفهوم ساده است که اگر شما می خواهید آشکارساز به برخی از انواع حرکت (مانند یک فرد در یک اتاق)، واکنش نشان دهد اما نه دیگران (مانند گربه در هنگام پریدن در قفسه های بزرگ).
 
دو نوع اصلی از آشکارسازهای حرکت وجود دارد:
فعال و غیرفعال. سیستم های فعال موج امواج انرژی را تشخیص می دهند. آنها فعالانه میدان دید خود را جستجو می کنند. سیستم های منفعل هیچ چیزی را منتشر نمی کنند: آنها فقط به دنبال تغییر در منطقه هستند – مانند گرمای بدن به سنسور ها به نوع منطقه ای شما بستگی به که باید پوشش داده شود و همچنین چگونگی استفاده از آن ها.
 
دو نوع سنسور حرکت معمولا برای امنیت خانه استفاده می شود: مادون قرمز PIR) ) و آشکارسازهای مادون قرمز فعالIR))
آشکارسازهای مادون قرمز
یک سنسور PIR به دنبال تغییر در گرما و حرکت در منطقه پوشش میب اشد. هنگامی که کسی در طول میدان دید حسگر حرکت می کند، سنسور گرما را تشخیص داده  و هشدار می دهد. از آنجا که آنها به گرما و حركت حساس هستند، اغلب آشکارسازهای PIR در داخل خانه استفاده می شوند.
 
یک سیستم امنیتی با یک حسگر حرکتی PIR با کیفیت بالا بهترین راه برای جلوگیری از آلارم های نادرست برای حیوان خانگی است. این آشکارسازها برای تشخیص بین یک سگ 18 کیلوگرم و یک فرد 90 کیلوگرم درحال حرکت در اتاق یا محیط تنظیم شده اند. این نوع سنسور حرکت اغلب توسط افرادی که  گربه ها و سگ های کوچک و متوسط دارند  استفاده می شود.
[عکس: honeywell-is216-pir-motion-detector.png]
آشکارسازهای مادون قرمز فعال
حسگرهای AI اغلب در برنامه های کاربردی در فضای باز استفاده می شود. آنها یک پرتو مادون قرمز را ایجاد می کنند که یک فرد یا جسم زمانی که از پرتو عبور کند باعث ایجاد هشدار می شود.
 [عکس: beam-detector.jpg]
 
دیگر انواع سنسورهای حرکت فعال مانند سونارکه در زیردریایی کار می کنند. آنها امواج انرژی را منتشر می کنند و مقدار زمان لازم برای امواج را برای گسستن از اشیاء ثابت اندازه گیری می کنند. هنگامی که کسی یا چیزی حرکت می کند یا زمان انعکاس را تغییر می دهد تا حسگر حرکت را تشخیص دهد.
 
سنسورهای التراسونیک برای تشخیص حرکت از امواج صوتی استفاده می کنند.
سنسورهای مایکروویو بسیار شبیه سنسورهای اولتراسوند هستند اما به جای امواج صوتی برای تشخیص حرکت از پالس مایکروویو استفاده می کنند.
سنسورهای بازتابنده ای از یک LED برای انتشار اشعه مادون قرمز در منطقه پوشش استفاده می کنند.


ادامه مقاله در
انواع سنسورهای حرکتی در دزدگیر اماکن
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان