انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تاثیرات روانی سفر در افراد

تاثیرات روانی سفر در افراد

#1
Rainbow 
با قدم گذاشتن در دل طبیعت و لذت بردن از صفات ذاتی آن،می توان به انرژی های مثبت دست پیدا کرد. اگر شما قانون جذب انرژی از کائنات را خوانده باشید، به خوبی به این نتیجه خواهید رسید که قرار گرفتن در دامان طبیعت به حفظ روحیه و امید افراد کمک بسیاری می کند. شخصا به شما پیشنهاد میکنم که از خدمات اجاره خودرو با راننده از موسسات  استفاده کنید و وظیفه ی رانندگی را بر عهده نگیرید تا بیشتر و بهتر از سفر و مناظر آن لذت ببرید.

امروزه روان شناسان به این نتیجه رسیده اند، که برای درمان بسیاری از بیماریها مانند
افسردگی های دوران بارداری و یا حتی پس از زایمان، عدم تحمل و تفاوت ها برای زوجین، و نا توانی در حل مشکلات و… به جای قرار گرفتن در دوره درمانی روانشناسی و روی آوردن به قرص های آرام بخش بهتر است به دامان طبیعت پناه برد و از آرامش طبیعت لذت برد.

مهم ترین تاثیرات روحی و روانی مسافرت
به طور کلی از مهم ترین تاثیرات سفر می توان به، کاهش استرس ها و دغدغه های روحی و روانی، خارج شدن از حالت روزمرگی، احساس شادابی روحی و نشاط، رفع خستگی، دست یابی به تنوع دیداری و شنیداری، کسب تجربه، افزایش حس صمیمیت، تحکیم بنیان خانواده، دست یافتن به حس روحیه جمعی اشاره کرد.

مهم ترین فواید فردی مسافرت
سفر علاوه بر ایجاد نشاط در اشخاص و فوایدی اجتماعی که ذکر شد می تواند از لحاظ فردی نیز سبب بالاتر رفتن اعتماد به نفس، عزت نفس، بهبود شخصیت، ایجاد انگیزه، خودشناسی، کاهش تنش های داخلی اشخاص شده و این خود نقشی درمانی خوبی دارد، به شرط آن که آن ها در این لحظات تنهایی به دغدغه ها و مشکلات آینده خود فکر نکنند، بلکه به توانمندی و زیبایی استعدادشان فکر کنند.


[عکس: original-2017-01-11-16-148413865888.jpg]



تاثیر سفر بر روی جسم انسان

بهبود کیفیت خواب

وقتی به شهر ها و مکان هایی که دوست دارید می روید و از جاده ها و مسیر لذت می برید،در این صورت بدنتان استراحت می کند و به آرامش می رسد. تفریح و گشت و گذار جسمتان را خسته می کند و روحتان را شاداب. بنابراین خواب با کیفتی را تجربه می کنید. علاوه بر این، قرار گرفتن در معرض هوای آزاد و نور آفتاب باعث افزایش ترشح ملاتونین (هورمون خواب) می شود و خواب راحتی را برایتان فراهم می کند.


تامین ویتامینD

بهتر است بدانید که طبق آمارهای بدست آمده حدود ۸۰ درصد ایرانی ها دچار کمبود ویتامین D هستند. حتما می دانید که این ویتامین با جذب اشعه های نور خورشید توسط پوست ساخته می شود. ویتامین D نقش مهمی در سلامتی بدن دارد و باعث حفظ سلامت استخوان ها (افزایش استحکام استخوان، رشد، جذب کلسیم و غیره)، بهبود عملکرد عضلات بدن، کاهش خطر بروز بیماری های قلبی عروقی، فشار خون بالا، بیماری ام اس، چاقی مفرط و دیابت می شود.




[عکس: original-2017-11-15-15-151074611660.jpg]




بنابراین متوجه می شوید که با یک ویتامین مهم از نظر تاثیرگذاری مواجه هستید. به عقیده متخصصان، این ویتامین همچنین در درمان برخی از بیماری های پوستی مانند پسوریازیس یا بیماری داء الصدف و لک و پیس (پیسی یا برص یا ویتیلیگو) موثر است. نیازی نیست که ساعت ها در مقابل نور آفتاب دراز بکشید تا ویتامین D لازم جذب شود و از خواص آن بهره ببرید.



کافیست که صورت و دست هایتان به مدت حدود ده دقیقه در معرض تابش نور آفتاب باشد. زمانی که در سفر هستید، بیشتر در هوای آزاد قرار می گیرید و این مسئله باعث افزایش تماس نور خورشید با پوست شده و میزان ویتامین D بدن افزایش پیدا می کند.





سبک شدن روح



سفر باعث افزایش احساس آرامش و رفاه می شود. زمانی که بدن در هوای آزاد و در معرض نور خورشید قرار می گیرد، آندورفین بیشتری ترشح می کند. این هورمون باعث ایجاد حس آرامش و لذت می شود. شما در سفر می توانید با افسردگی فصلی و مشکلات ریز و درشت زندگی عادی خود خداحافظی کرده و روح تان را سبک کنید.





کاهش استرس و اضطراب



ترشح آندروفین همچنین باعث مقابله با استرس و اضطراب می شود. حتما می دانید که استرس باعث فعال شدن رادیکال های آزاد شده و زمینه را برای بروز بیماری ها و پیری زودهنگام پوست آماده می سازد. هورمون آندروفین مانند یک ماده ی مخدر طبیعی عمل می کند و برای بدن و تسکین دردها مفید است.



اگر در ناحیه کمر، شانه ها و دیگر مناطق بدن احساس درد می کنید، زمان آن رسیده که سفری داشته باشید. البته منظورمان دردهای روزمره و ساده ای است که برای همه پیش می آید. اگر از بیماری خاصی رنج می برید، حتما قبل از هر گونه سفری با پزشک خود مشورت کنید.





افزایش تحرک بدنی



هر روز که می گذرد، محققان بیشتر به فواید ورزش و تحرک بدنی پی می برند. سفر کردن یکی از روش های دل انگیز برای افزایش تحرک بدنی است. دید و بازدید از اماکن دیدنی هر شهر، پیاده روی، دوچرخه سواری، رفتن به کنار دریا، شنا و غیره جزو کارهای رایج در هر سفری است. تمام این کارها باعث افزایش تحرک بدنی شما شده و برای سلامتی تان مفید است.





افزایش اکسیژن بدن



سفر کردن برای افزایش اکسیژن بدن بسیار موثر است. وقت گذراندن در بیرون از منزل و قرار گرفتن در معرض هوای پاک و سالم باعث می شود که اکسیژن بیشتری به مغز برسد. این کار همچنین باعث سبک شدن روح شده و احساس نشاط بیشتری ایجاد می کند.



تاثیرات سفر برروی روح و ذهن انسان



خلاقیت

اعتماد

قدرت در حل مشکلات

تواضع

پذیرش

هوش

خودسازی

شجاعت

شادی

پیشرفت

صبر
سازگاری
پاسخ

تاثیرات روانی سفر در افراد

#2
سفر واقعا بر روح و روان تاثیر مثبت دارد.
جزیره موریس جزیره ای خاص و ویژه

جزیره موریس یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری دنیاست. بخصوص اگر اهل تفریحات آبی و گردش در ساحل و طبیعت باشید؛ موریس را باید بهشتی برای شما دانست. جالب است بدانید  این جزیره جذاب، مسافرانی از ثروتمندترین افراد جهان را سالانه چندین بار به خود جذب می کند. پس شما از طریق تور خارجی ارزان که در سفربین وجود دارد می توانید به این جزیره زیبا سفر کنید و از تفریحات آبی آن لذت کافی را ببرید.
موریس کشوری جزیره ای در جنوب غربی اقیانوس هند واقع شده است که در حدود نهصد کیلومتری شرق ماداگاسکار قرار دارد. موریس بخشی از جزایر ماسکارین به شمار می رود و جزیره فرانسوی رئونیون در صد و شصت کیلومتری جنوب غربی ان قرار دارد. پایتخت جزیره موریس شهر پورت لوئیس می باشد.
جزیره موریس در غرب اقیانوس هند واقع شده و از نظر مساحت حدودا چهار برابر شهر تهران است. این جزیره که به ساحل های طولانی خود مشهور است؛ دارای آب و هوای استوایی است. بنابراین بهترین زمان سفر به آن از ماه فروردین تا نهایتا آبان ماه است. پس با تور لحظه آخری تعطیلات نوروز97 را می توانید برنامه ریزی کنید که در این جزیره خوش آب و هوا باشید.
افراد مختلفی با ادیان گوناگون در این جزیره با صلح و دوستی مثال زدنی در کنار یکدیگر زندگی می کنند. مهربانی و احترام بیش از حد از برترین خلقیات ساکنان این جزیره است. و به همین دلیل آنجا را فضایی امن برای استراحتی مطلق و تفریح نموده است. اگر به موریس می روید؛ بهتر است بدانید این جزیره به غذاهای پر ادویه، تند و دریایی مشهور است. و طعم مثال زدنی غذاهای محلی آن، از جاذبه های انسانی جزیره شمرده می شود.
گشت و گذار در شهر، رانندگی و گشت زدن با خودروهای آفرود در جاده های جنگلی و ساحلی و دیدن حیوانات آزاد در جنگل، از جمله لاک پشت های صد ساله، باغ گیاه شناسی موریس، آبشارهای جزیره، کوهستان سیگنال و دریاچه آتشفشانی، از دیگر جاذبه های طبیعی این جزیره است.

مراکز خرید جزیره موریس را نیز فراموش نکنید. اگرچه این سفر به موریس ، نسبتا گران و پر هزینه است. اما جالب است بدانید خرید در مراکز آن خوش قیمت و به صرفه است. و در نهایت یکی از جاذبه های اختصاصی این جزیره برای ایرانیان ساختمان و باغی متروکه در انتهای یک کوچه بن بست است. جایی که امروزه بجز معدود گردشگران ایرانی علاقمند به تاریخ، کسی سراغ آن را نمی گیرد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان