انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
به مشتریان خود تخصص یاد بدهید ! بهترین کاربرای شرکت های طراحی سایت همین است

به مشتریان خود تخصص یاد بدهید ! بهترین کاربرای شرکت های طراحی سایت همین است

#1
در طراحی سایت دو نوع مشتری داریم : یکی افرادیکه برای طراحی سایت هزینه میکنند و دوم افرادیکه پول زیادی برای طراحی سایت نمی دهند . در این مقاله قصد داریم تا شما را با یاددادن تخصص به مشتریان طراحی سایت آشنا کنیم . در ادامه همراه با طراحی سایت باشید.
مشتریان نوع دوم به سختی می توانند بودجه ای را برای پروژه طراحی سایت و یا راه اندازی و انتخاب یک تیم طراحی مهیا کنند. آن ها می توانند در برندسازی های زیبا سرمایه گذاری کنند، اما همیشه روش هایی را بر می گزینند که کمترین هزینه را برای آن ها باعث می شود و می توانند به این ترتیب در هزینه های خود صرفه جویی نمایند.
آن ها به این دلایل ساعت های زیادی را صرف ساختن بنرهای جدید وب سایت به صورت نقاشی می کنند و از فونت های اشتباهی به کار می برند و رنگ های مورد نظر آن ها خیلی جذاب نمی باشد. علاوه بر بودجه مالی، آن ها استعداد هایی را نیز در زمینه طراحی ندارند.
اگر این نوع از مشتریان وب سایت خود را شناختید، چرا نباید برای آن ها موفقیت هایی را باعث شوید؟ چرا نباید به آن ها ابزراهایی را ارائه دهید که برای ساخت طراحی های مدنظرشان بسیار مفید و کاربردی باشند؟
تمامی فونت ها، رنگ ها، فایل های لوگو و غیره شان را به صورت یک جا تنظیم نمایید. الگوهای طراحی را خلق کنید که آن ها می توانند استفاده کرده و از آن بهره ببرند. سپس به این مشتریان سایت خود یاد دهید که چگونه پروژه طراحی سایت را بدون این که از یک طراح وب سایتی مانند شما بهره بگیرند، مدیریت کنند.
"به این مشتریان سایت خود یاد دهید که چگونه پروژه طراحی سایت را بدون این که از یک طراح وب سایتی مانند شما بهره بگیرند، مدیریت کنند."
من نمی گویم که همه این کارها را به صورت رایگان برای آن ها انجام دهید. برای این که این تنظیمات را انجام داده و آن ها را برای عمل کردن در این راه آماده سازید، بهتر است به صورت ساعتی دستمزد دریافت کنید. شما می توانید در این زمینه اگر مایل بودید کمترین هزینه را دریافت کنید و یا حتی رایگان برای آن ها ارائه خدمت کنید.
در هر صورت فرقی ندارد، در پایان قدرتمند ساختن و آموزش به مشتریان وب سایت تان مطمئنا برای شما هم سودمند خواهد بود. به عبارت دیگر از هر دست بگیرید از همان دست پس می گیرید.
بگذارید تا مثالی را برای تان بیاورم تا این موضوع را راحت تر درک کنید.
مطالعات میدانی در قدرتمند سازی مشتریان وب سایت
یک مشتری وب سایتی که بودجه مالی زیادی ندارد، یک غروب جمعه نزد من آمد و گفت: "آیا می شود که یک تبلیغ در فیس بوک را هر چه سریع تر در صبح روز یکشنبه برای من آماده نمایید؟"
"نه، به این زودی نمی توانم."
در این مدت زمانی محدود، آن ها می توانند یک هفته زودتر از الگوهای طراحی که از قبل برای آن ها تنظیم نموده بودیم، استفاده نمایند. ما آن ها را تشویق می کنیم تا این کار را انجام دهند.
آن ها به این ترتیب می توانند از آرشیو خود استفاده کنند و تصاویر، فونت ها و رنگ هایی را که برای شرایط و پروژه شان متناسب می باشد را برگزینند. از این رو برای کسانی که سر رشته ای از طراحی ندارند و از بودجه مالی خیلی بالایی برخودار نمی باشند، ایده بسیار عالی است.
آیا باید طرح بندی ها را با محتواهای خود مطابقت دهیم؟ بله. آیا فاصله بین متن های ما نیز باید بیشتر شود؟ بله. آیا ترکیب بندی در این طراحی باید ساده تر شود؟ بله. البته در این جا موضوع این نمی باشد که کار آن ها با نحوه عملکرد ما به چه میزان تفاوت دارد.
تنها موردی که در این میان اهمیت دارد، توانمند ساختن مشتریان کم بودجه برای راه انداختن پروژه های شان می باشد. این مورد می تواند یک تبلیغ فیس بوک موفق شود. ما می توانیم به مشتریان وب سایت خود استعداد هایی را یاد دهیم که بتوانند در این موارد کوچک، از پس کارهای خود بربیایند.
مشتریان می توانند با کمک آموزش هایی که از طراحان وب سایت دریافت می کنند، از پس کارهای خود بر بیایند. برای آن ها به صرفه نمی باشد که برای این کارهای کوچک ما را به عنوان طراح وب سایت به کار بگیرند.
شما برای آن ها سودی ندارید، از آن ها دوری کنید
در این جا یک سوال بزرگ و برجسته وجود دارد که توسط خانواده، دوستان و دیگر شرکت های طراحی سایت از ما پرسیده می شود: "چرا به مشتریان یاد می دهید تا کارهای طراحی خود را بدون کمک شما انجام دهند، در حالی که می توانستید از این موقعیت به نفع خود استفاده نمایید؟ شما به این ترتیب باعث می شوید تا فرصت های شغلی کمتری را به دست آورید و درآمدتان را کاهش می دهید".
در این جا یک جواب صادقانه وجود دارد: "این مورد همیشگی نمی باشد. با قدرتمند ساختن مشتریان، ما هیچ فرصت شغلی را از دست نمی دهیم. در حقیقت، ما نظر مشتریان بیشتری را به خود جلب می نماییم و می توانیم اعتماد آن ها را جلب کنیم. چگونه؟ ما به این ترتیب به سادگی می توانیم به مشتریان خود بگوییم که به ما اعتماد کنید.
زمانی که می گوییم می خواهیم تا مشتریان قدرتمند شوند و به تنهایی به کارهای کوچک خود در زمینه طراحی بپردازند، پیشرفت های بیشتری را در حرفه خود به وجود می آوریم.
بله شاید بسیار خارق العاده باشد که تجارت های کوچک برای کارهای ناچیز و جزئی از ما کمک بخواهند تا نیازهای شان را در زمینه برند سازی و یا طراحی سایت جدید تامین نماییم، اما ما می دانیم که خیلی از تجارت های کوچک بودجه کافی برای این گونه سرمایه گذاری ها ندارند و بنابراین بسیار ایده خوبی است که به عنوان طراح وب سایت در این زمینه به آن ها کمک کنید.
یاد دادن به مشتریان برای اینکه از یک سیستم عامل ساده و آنلاین استفاده کنند و کارهای شان را توسط آن ها انجام دهند، اثبات می کند که زمانی که به ما نیاز دارند، از آن ها پشتیبانی می کنیم. در این شرایط آینده نگری ما موجب موفقیت مان می شود و می توانیم نتایج این کار خود را مشاهده کنیم. مشتریان شفافیت و حقیقت این قدرتمندسازی را دوست دارند و به آن اعتماد می کنند.
از این رو زمان انجام پروژه های بزرگ کی می رسد؟ چه زمانی تجارت آن ها رشد می کند و می توانند توانایی پرداخت سرویس های ما را داشته باشند؟ چه زمانی آن ها پول بیشتری را نسبت به زمان بیشتر به دست می آورند؟
آن ها می دانند که باید با چه کسی همکاری نمایند. آن ها می دانند که باید کجا به دنبال ما بگردند.
این مدل از اعتماد کردن و قدرتمند ساختن نباید در دنیای طراحی از تجارت ها و مشتریانی که کمبود بودجه مالی دارند، محروم شود. این موضوع باید یک قاعده جهانی شود: کمک کردن به مشتریانی که بودجه مالی زیادی ندارند، مهم ترین و صحیح ترین کاری است که هر طراح سایت و یا شرکت طراحی وب سایتی می تواند انجام دهد.
این امر تجارت های کوچک آن ها را توسعه می دهد و هم چنین برای تجارت شما به عنوان طراح وب سایت بسیار مفید می باشد و می تواند اعتماد و صداقت و درستی حرفه شما را افزایش دهد و همه شما را با این صفت های خوب بشناسند. زمانی که این تجارت های کوچک توسط لطف شما رشد یافتند و پول بیشتری را نسبت به زمان بیشتر به دست آوردند، برای انجام کارهای بزرگ و کوچک خود نیز بدون شک و بدون لحظه ای تعلل، به سمت شما می آیند و شما را انتخاب می کنند.
جدا از بعد و جنبه عرفانی این ماجرا، می توانید به عنوان یک طراح وب سایت و یا یک استدیو طراحی برای انجام امور خیر و ثواب مشهور شوید و افراد بیشتری تمایل داشته باشند که پروژه های بزرگ را به دست شما بسپارند، زیرا شما ثابت کرده اید که آدم درستی می باشید و به این ترتیب مردم می توانند به راحتی به شما اعتماد کنند و مهم ترین پروژه های زندگی شان را در اختیار شما بگذارند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان