انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
هزینه ارتودنسی

هزینه ارتودنسی

#1
مشاوره هزینه ارتودنسی
هزینه ارتودنسی شاید یکی از مهم ترین دلایلی است که بسیاری از افراد قید اصلاح طرح لبخند را می زنند. داشتن دندان های سالم و زیبا تا حدود زیادی روی زیبایی چهره تاثیر دارد. ارتودنسی به عنوان یکی از بهترین روش های اصلاح ناهنجاری های دهانی طرفداران زیادی دارد. شاید درمان ارتودنسی طولانی مدت باشد اما یک روش دائمی است. یکی از دلایل گران بودن هزینه ارتودنسی نسبت به روش های دیگر طولانی بودن مدت زمان درمان است. درمان با ارتودنسی حدود 6 ماه تا 2 سال طول می کشد. در جلسه ی مشاوره قبل از انجام ارتودنسی دندانپزشک تمام هزینه ارتودنسی و طول دوره درمان را برای بیمار تخمین می زند.
رابطه هزینه ارتودنسی و طول درمان
هزینه ارتودنسی با توجه به دلایل مختلف یکسان نیست. هر چه طول درمان ارتودنسی زمان بر باشد هزینه بیشتری می برد. به عنوان مثال هزینه ارتودنسی کودکان به دلیل کوتاه بودن زمان نسبت به ارتودنسی بزرگسال ارزان تر است. زیرا برای دندان بزرگسالان به میزان کار بیشتری در رابطه با ارتودنسی دندان ها انجام می شود. برخی دندان ها برای اصلاح نیاز به چندین سال درمان دارند. میزان ناهنجاری، خدماتی که دندان پزشک برای درمان قبل از ارتودنسی انجام می دهد مانند جراحی و یا ترمیم و نوع ارتودنسی بر میزان هزینه ارتودنسی تاثیرگذار است.
عوامل موثر بر هزینه ارتودنسی
در طول درمان یکی از عواملی که در هزینه اتوردنسی تاثیر گذار است تعداد دفعاتی است که بیمار به مطب متخصص ارتودنسی مراجعه می کند. برخی از پزشکان برای هر بار مراجعه بیمار ارتودنسی از او ویزیت می گیرند اما برخی دیگر نه. روی سیم ارتودنسی بریس ‌های فلزی نصب می شوند که این بریس ها خود به خود و یا توسط بیمار تنظیم نمی شوند بلکه هر چند وقت یکبار این بریس ها به معاینه و تنظیم توسط دندانپزشک نیاز دارند. ارتودنسی هم رنگ دندان به دلیل کامپوزینتی که در آن کار گذاشته شده در برابر فشار امکان دارد شکسته شود بنابراین بیماران هر جلسه  علاوه بر پرداخت ویزیت ممکن است نیاز به تعویض براکت های شکسته و یا اصلاح داشته باشد که هر کدام از این ها هزینه بردار است. بعد از مدت زمان مشخصی دندان ها دچار جابجایی می شوند بنابراین توسط لابراتوار احتیاج به قالب بندی دارد. تهیه ی قالب و عکسبرداری از جمله عواملی هستند که بر هزینه ارتودنسی تاثیرگذارند. علاوه بر این ها وسایلی که دندانپزشک بعنوان نگهدارنده دندان استفاده می کند دارای هزینه هستند.
هزینه انواع ارتودنسی
هزینه ارتودنسی براساس نوع ان متفاوت است. باتوجه به موادی که برای بریس های ارتودنسی بکار برده می شود و یا مرئی و نامرئی بودن بر هزینه ارتودنسی متغیر است.
ارتودنسی فلزی: ارزان‌ترین نوع ارتودنسی برای بزرگسالان ارتودنسی فلزی است که از جنس فولاد ضد زنگ بوده و ویژگی‌های خاص خود را دارد.
ارتودنسی سرامیکی:‌ هزینه ارتودنسی هم رنگ دندان به دلیل بریس ‌های که از جنس سرامیک است از نوع فلزی گرانتر است
ارتودنسی لینگوال: هزینه ارتودنسی لینگوال به دلیل پیچیدگی که دارد از نوع فلزی و سرامیکی بیشتر است.
ارتودنسی نامرئی: هزینه ارتودنسی نامرئی از هر روش دیگری بیشتر است.
هزینه ارتودنسی متناسب با انتظار بیمار
هزینه ارتودنسی متناسب با انتظار و خواسته ی بیمار قابل متغیر است. برخی بیماران علاوه بر مرتب شدن و یکسان سازی دندان ها خواهان تغییر فرم صورت است. در این گونه موارد فک بیمار باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد که مسلما با هزینه ی بیشتری مواجه می گردد. علاوه بر این ها جنسیت و سن بیمار نیز بر هزینه ارتودنسی تاثیر دارد. بنا به ترجیح بیمار پزشک باید هزینه ارتودنسی برای زیبایی و یا درمان را از قبل مشخص کند. با این وجود هزینه ارتودنسی که فقط جنبه مرتب سازی دارد در مقایسه با عمل فک و دهان کمتر خواهد بود. علاوه بر این نکات مهارت و دانش پزشک متخصص ارتودنسی نیز بر هزینه ارتودنسی تاثیر دارد. زیرا متخصصی که از تجربه و مهارت بیشتری برخوردار است نتیجه موفقیت آمیز کار تضمین می کند.
نحوه پوشش خدمات بیمه برای درمان ارتودنسی:
برخی از بیمه ها تمام و یا قسمتی از هزینه ارتودنسی را پوشش می دهند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می بایست با مطب تماس بگیرید.
تایین میزان هزینه درمان ارتودنسی
اگر میخواهید دربارۀ هزینه ارتودنسی بهتر بدانید لازم است که مطالبی را در نظر بگیرید. برای تعیین هزینۀ دندان، شما باید به کلینیک و دندان پزشک مراجعه کنید تا بر اساس مشکل دندانها، دستگاه ارتودنسی مناسب و متناسب با نوع مشکل فک فرد به شما معرفی گردد.
روش پرداخت هزینه ارتودنسی
آنچه معمولا برای این نوع درمان به کار میبرند این است که  هزینه درمان را در سه قسط پرداخت میکنند. یک بخش در ابتدای درمان و دو قسمت باقی مانده را در دو قسط پرداخت میکنند که این به سیاست های کلینیک مربوط میشود.
آیا مهارت دندانپزشک روی هزینه درمان تأثیری دارد؟
بدون شک تخصص و مهارت پزشک معالج در درمان ارتودنسی بی اثر نیست. پزشکی که تجربه کار را داشته باشد و دوره های تخصصی را طی کرده باشد بهتر میتواند نتیجۀ کار خود را تضمین کند و از راههای مناسب تر به نتیجۀ دلخواه برسد، البته پزشک متخصص دستمزد بالاتری نیز خواهد داشت.
تأثیر قیمت ابزار در هزینه ها
باید بدانید لوازمی که برای ارتودنسی استفاده میشود اکثرا از خارج از کشور وارد میشوند. این به این معناست که قیمت ارز بر روی بالا و پایین رفتن هزینه ارتودنسی بی اثر نمیباشد.
نکتۀ بعدی اینکه میزان هزینه درمان به نتیجه ای که شما از این درمان انتظار دارید نیز بستگی دارد. در حقیقت میزان این درمان به شرایط فک شما و مشکلات دندانها بستگی دارد. مثلا در بعضی افراد لازم است صرفا دندان کمی جا به جا شود اما بعضی از افراد برای تصحیح مشکل دندان خود نیاز به جراحی دارند پس هزینه ارتودنسی برای این افراد متفاوت است و قیمت نهایی درمان مشخص نیست.
هزینه این درمان بسته به  دستگاه ارتودنسی دارد. اینکه دستگاه مورد استفاده ثابت باشد، متحرک باشد یا ارتودنسی نامرئی باشد روی هزینه ارتودنسی موثر خواهد بود. همچنین در بعضی از افراد تنها یک فک نیاز به درمان دارد در حالی که بعضی دیگر هر دو فک  را باید درمان کنند. از دیگر روشهای ارتودنسی میتوان به ارتودنسی دیمون، ارتودنسی اینویزیلاین و ارتودنسی با براکت های هم رنگ دندان و ارتودنسی لینگوال اشاره کرد.
اگر بیمار تنها نیاز به اصلاح دندان داشته باشد، در برابر بیماری که نیاز به درمان فک دارد هزینه ارتودنسی متفاوتی را باید پرداخت کند. کلینیک دندان پزشکی نیز باید به قدر کافی مجهز باشد تا از پس انواع درمان بر بیاید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان