انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آدرس مسجد سلیمانیه استانبول

آدرس مسجد سلیمانیه استانبول

#1
[عکس: 95865hjfjf.jpg]

آدرس مسجد سلیمانیه استانبول : یکی از بزرگترین مسجدهای استانبول ، مسجد جامع سلیمانه می باشد که در سال ۱۵۵۰ تا ۱۵۵۷ به دست معمار سینان احداث گردید. مسجد سلیمانه چشم انداز گلدن هورن را داشته و در شمال دانشگاه استانبول واقع شده است.
استانبول و مسجد سلیمانیه
مسجد سلیمانه ۵۳ متر بوده و قطر گنبد این مسجد ۲۷٫۵ متر بوده است. به سنت عثمانی این مسجد ، چهار گل دسته داشته است که نشان میدهد به دستور یک پادشاه این مسجد ساخته شده است . سبک معماری مسجد سلیمانیه مثل دیگر کارهای معمار سنان و معمارهای عثمانی می توان گفت ترکیبی از معماری اسلامی و بیزانسی بوده که این مسجد بر اساس آن دوران ، ساختمان های جانبی دیگری مثل حمام ،کتابخانه، حوزه علمیه، آشپزخانه عمومی و بیمارستان و … دارد.
این مسجد از ایاصوفیه کمتر مزین شده است اما می توان گفت که بین ایاصوفیه و مسجد سلیمانیه ، تشابه های وجود دارد چون هر دو توسط یک معمار ساخته شده اند. در باغ پشت سلیمانیه ، آرامگاه های سلطان سلیمان اول ،همسر و دخترش، آرامگاه‌های سلطان سلیمان دوم و سلطان احمد دوم وجود داشته است.

[عکس: 56-300x188.jpg]

و البته به واسطه خوش نویس ها، معماران و همچنین زیر نظر مورخان تاریخ ، ترمیم آن صورت گرفت و بعد از سپری شدن سه سال که هزینه ی شش میلیون و سیصد هزار یورو نیز صرف شد مجدد بازگشایی صورت گرفت.( این بازگشایی در عیدقربان سال ۲۰۱۰ بود)
نقشه موقعیت جغرافیایی مسجد سلیمانیه

[عکس: 95865hj0fjf.jpg]
[/url]در در بخش درونی مسجد منبر و محرابی وجود دارد که از سنگ قرمز کنده کاری شده و همچنین شاهد پنجره های هستید که با شیشه های رنگی زیبایی شان چندین برابر شده و در کنار دیوارهای ضلع جنوب شرقی ، آرامگاه سلیمان و همسرش (خرم سلطان) وجود دارد که کاشی کاری های بسیار زیبا و جذابی داشته است.

اگر به استانبول سفر کنید حتما بازدید از مسجد سلیمانیه را فراموش نکنید.







پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان