انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
درمان گیاهی سالک

درمان گیاهی سالک

#1
[عکس: 12.jpg]

درمان گیاهی سالک : انگل لیشمانیا  به عنوان عامل اصلی این بیماری بوده است. سالک را می توان یک ضایعه پوستی دانست که به صورت زیرپوستی عفونی همراه با دانه دانه شدن و برآمدگی و سفت می باشد که موجب می شود روی پوست زائده‌های نوک‌ تیز ایجاد گردد و این زائده ها کم کم به زخم های مرطوب یا خشک تبدیل می گردند.
افراد زیادی هستند که سالیانه به این بیماری مبتلا می شوند . این بیماری در منطقه های گرمسیری وجود داشته و شهرهای مثل دهلران و مهران به عنوان منبع پشه سالک ناقل هستند و این بیماری می تواند در فاصله ماههای اردیبهشت تا آبان منتقل گردد البته بیشترین زمان انتقال آن غروب و اوایل شب است.
عسل و درمان سالک
در کشور ایران دو نوع سالک وجود داشته است که می توان با نام خشک و مرطوب از آنها یاد کرد یا سالک شهری و سالک روستایی. اگر می خواهید سالک را به وسیله گیاهی درمان کنید می توانید از عسل استفاده نمایید.
هر روز باید به وسیله عسل و حنا یا شیره خرما، زخم ها را پانسمان نمایید. درمان سالک به وسیله عسل به عنوان یکی از روش های است برای کسانی که در مناطق جنوب کشور زندگی می کنند و به پزشک دسترسی ندارند. عموما برای درمان گیاهی سالک و زخم پشه سالم به تنهایی استفاده می شود.
[عکس: 1-3-300x260.jpg]
می توان برای درمان خارش های زخم از پماد کالامین استفاده کرد که به این ترکیب اضافه می شود. فراموش نکنید که در صورت استفاده از چنین روش های می تواند جای زخم ها باقی بماند پس بهتر است برای درمان کامل و جلوگیری از جای زخم هر چه زودتر به پزشک متخصص مراجعه نمایید تا او پس از تشخیص صحیح ، درمان را برای شما آغاز نماید.

می توانید ریشه گیاه اشنان را با عسل ترکیب نمایید و سپس روی زخم ها بگذارید. این روش نیز موثر است.



منبع:[url=http://roozbato.com/herbal-remedy-leech/]http://roozbato.com/herbal-remedy-leech/
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان