انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انواع دستگاه CNC

انواع دستگاه CNC

#1
از یک زبان به نام g-code استفاده می کند که در اواخر دهه ۱۹۵۰ توسعه یافته است، که به دستگاه می گوید که چگونه می توان مواد خام مانند فلز یا پلاستیک را به هر محصولی که اپراتور نیاز دارد، برش داد. انواع مختلفی از ماشین آلات cnc در بازار وجود دارد و بسیاری از آنها به خاطر طیف وسیعی از برنامه های کاربردی، برجسته هستند.

[عکس: kind-of-cnc-machine-1.jpg]

ماشین آلات مقاوم و اصلاح شده

مقاوم سازی و اصلاح مجدد به ماشین هایی اشاره دارد که در ابتدا با استفاده از تکنولوژی قدیمی تر، قبل از cnc ساخته شده اند، اما بعدها به منظور بهبود عملکرد به روز شده اند. ماشین آلات برش (دستگاه فرز)، تراش و خردکننده ها شایع ترین نمونه ها هستند.

دستگاه فرز

این دستگاه از برش دهنده های دایره ای برای برش انواع مواد تولیدی استفاده می کند و به دستورات cnc تکیه می کنند تا عمق، جهت و زاویه قطع را تعیین کنند. دقت دستگاه امروزه با بهره گیری از تکنولوژی cnc با مقایسه با زمانی که این ماشین ها با دست کار می کردند بیشتر شده است.

دستگاه تراش cnc
این ماشین آلات به سرعت مواد تولیدی را روی یک محور می چرخاند. سپس مواد را در برابر یک ابزار حکاکی یا حرارتی فشار داده و در حال چرخش برای برش یا شکل دادن به آن اقدام می کند. این نوع عمدتا برای اشیاء متقارن مانند سیلندرها، مخروط ها و کره ها استفاده می شود.

خرد کننده ها

یک صفحه گردان که برای خرد کردن و تغییرشکل مواد به شکل دلخواه استفاده می شوند. این ماشین ها به راحتی قابل برنامه ریزی هستند زیرا معمولا به دقت مورد نیاز دستگاه فرز و برش برای کارکردن نیاز ندارند.

ماشین های سفارشی

ماشین های سفارشی به طور خاص برای ارتباط با برنامه نویسی cnc ساخته شده اند. آنها اغلب جدیدتر، شیک تر، کارآمد تر و گران تر از همتایان خود هستند. روتر cnc ، چاپگرهای ۳ بعدی، دستگاه های اندازه گیری، دستگاه های برش لیزری و پلاسما نمونه های معمولی هستند.

روتر cnc
روترهای برش، چوب، پلاستیک و ورق فلز را بر روی محور X، Y و Z برش می دهند و عمدتا برای تولید محصولات در مقیاس بزرگ استفاده می شوند. در حالی که برش سه بعدی شایع است، برخی از روترها چهار، پنج یا شش محوره هستند که برای محصولات پیچیده تر ایده آل هستند.

چاپگر ۳ بعدی

تکنولوژی cnc در ایجاد انقلاب در جهان تکثیر ۳ بعدی مورد نیاز است. در مورد یک چاپگر سه بعدی، یک اکسترودر برای فشار دادن پلاستیک داغ از طریق یک سوراخ کوچک به طور آهسته و لایه لایه، تا زمانی که قسمت کپی شده کامل شود، استفاده می شود.

ماشین آلات اندازه گیری

مترولوژی یک علم برای اندازه گیری است. چنین دستگاه هایی از نرم افزارهای پیشرفته ۳ بعدی برای بررسی قطعات ماشین آلات دیگر با دقت بالا استفاده می کنند. این باعث افزایش کارایی تولید کلی و کاهش خرابی های تجهیزات می شود.

دستگاه برش لیزر و برش پلاسما

پرتوهای لیزری و مشعل پلاسما برای کارهایی استفاده می شوند که دستگاههای cnc دیگر برای آن کارها کارآیی کافی را ندارند. هر دوی آنها به اندازه کافی داغ هستند تا بتوانند هر نوع ماده ای را بسوزانند و هر گونه شکل یا زاویه ای را ایجاد کنند. برش لیزری به تدریج پلاسما را از دور خارج کرده است، که به دلیل قدرت بالای سوراخکاری آن می باشد.

ماشین آلات انتخاب و جاگذاری در محل

این تکنولوژی تحت عنوان surface mount شناخته می شود، این دستگاه cnc برای کمک به سرهم بندی الکترونیکی مانند صفحه مدار، خازن ها و مقاومت ها استفاده می شود. آنها دارای تعدادی نازل مکانیکی کوچک هستند که قطعات الکترونیکی را بلند می کنند، آنها را به محل مشخص شده برده و در محل مورد نظر قرار می دهند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان