انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تاریخچه حمل هوایی

تاریخچه حمل هوایی

#1
در واژه نامه حمل و نقل، بار هوایی بعنوان واژ های جامع، به مرسولات پستی و کالاهایی که با سرویس هوایی حمل میشوند،اطلاق میشود.
در نتیجه بار هوایی شامل : پست هوایی بین المللی و سرویسهای پست درجه یک، ارسال اسناد حقوقی و اداری و انواع کالاهایی است که با این سرویس جابجا میشوند. حمل و نقل هوایی بار، کم سابقه ترین شیوه حمل و نقل است.در حالی که قرن ۱۸تحت سلطه حمل و نقل بین المللی دریایی قرار داشت، در طول قرن۱۹ حمل ونقل ریلی توانست جایگاه اصلی را به خود اختصاص دهد. با معرفی اتومبیل و کامیون در قرن۲۰، حمل و نقل جاده ای تبدیل به رایج ترین شیوه حمل و نقل شد و برای اولین بار امکان ارایه سرویس های درب-به-درب را فراهم کرد.قرن۲۱ شاهد رشد بیش از پیش فن آوری اطلاعات و ارتباط تنگاتنگ ملت ها چه از بعد اقتصادی و چه از بعد فرهنگی بوده است که رشد جابجایی های بین المللی را به دنبال داشته است.

این پیشرفت ها منجر به یکپارچه شدن اقتصاد ملت ها و شکل گیری زنجیره های تامین بین المللی شده است، که خود مستلزم استفاده از یک سیستم حمل ونقل ترکیبی قابل اطمینان و سریع است.به لطف استفاده از تکنولوژی های پیشرفته نظیر ابزار های ردیابی و یا استقبال گسترده از ارایه سرویس هایی نظیر “درست به موقع ” امروزه امکان تحویل مرسولات در سطح بین المللی در زمانی تنها معادل۷۲ساعت فراهم آمده است.این تحویل سریع فرا مرزی مرسولات تنها در سایه حمل ونقل هوایی میسر شده است.به رغم برتری بخش مسافری از حیث اهمیت و ابعاد، صنعت هوایی بار بعنوان یک بخش اقتصادی قابل توجه، از یک نرخ رشد ثابت در حدود ۳-۲ درصد از سالهای ۱۹۶۰ برخوردار بوده است. با توجه به روند جهانی شدن و اهمیت رو به افزایش اقتصاد بین المللی، حتی انتظار می رود رشد بخش باری صنعت هوایی شتاب بیشتری به خود بگیرد.
در طول تاریخ، خاورمیانه به عنوان تقاطع سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا شناخته شده است. در کنار فضای رقابتی ایجاد شده در این منطقه برای جذب پرواز های باری و ترانزیتی، ایران با توجه به وسعت، موقعیت خاص جغرافیایی و ایمنی فضای هوایی، به عنوان یک چهار راه اصلی در منطقه خاورمیانه جایگاهی منحصر به فرد داشته و دارد. متاسفانه بدلیل عدم توجه کافی به موضوع مدیریت حمل بار در سال های گذشته، کشور ما از نظر کیفیت زیر ساخت های حمل ونقل هوایی در میان۱۳۰کشور جهان رتبه پایینی دریافت کرده است.
انبوه تولیدات با ارزش بالا و نیاز مبرم به انتقال سریع آنها در سطح بین المللی، منجر به تخصیص۴۰ درصد از کل ارزش تجارت جهانی در بخش هوایی شده است، حال آن که این سهم تنها کمتر از ۲ درصد سهم وزنی آن را شامل می شود. تولیدکنندگان محصولات و همچنین صاحبان کالابا نیاز به جابجایی سریع مرسولات، برای بهره مندی از مزایای رقابتی حمل هوایی بار در زمینه تامین نیاز های پیوسته و مستمر امروزی، ناگزیر به استقرار در اراضی هم جوار فرودگاه های بین المللی و یا نواحی با دسترسی سریع و آسان به این نواحی هستند.
از طرفی حمل و نقل هوایی بار، در رقابت فرا ملیتی بین شرکت ها، جذب سرمایه گذاری خارجی، توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال نقش بسیار مهمی ایفا میکند. لذا به این بخش از صنعت حمل و نقل نه تنها بعنوان یک پشتیبان تجاری، بلکه به عنوان یک فرصت ساز در حوزه تولید کسب و کار و توسعه اقتصادی می توان نگاه کرد.

نرخ نیسان وانت
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان