انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
هزینه ارتودنسی دندان

هزینه ارتودنسی دندان

#1
در این جا می‌خواهید جزئیات بیشتری در مورد نحوه محاسبه هزینه ارتودنسی دندان را مطالعه کنید مسلماً برآورد قیمت و هزینه ارتودنسی دندان یکی از اولویت‌های شما می‌باشد هزینه ارتودنسی به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که در ادامه به آن پرداخته شده است. درمان ارتودنسی می‌تواند باعث بهبود ظاهر صورت و اصلاح عملکرد سیستم جونده و گاهاً تنفس شود درمان‌هایی که باعث بهبود عملکرد شده و جنبه درمان دارند تا حدی می‌توانند مشمول بیمه قرار گیرند ولی به هر حالی درمان ارتودنسی انجام شده جهت افزایش زیبایی معمولاً مشمول بیمه نیست و باید توسط بیمار پرداخت شود در این سایت جذاب ترین مقالات در مورد ارتودنسی و دندانپزشکی با جستجو در بخش مقالات آخرین خبر ها را در بخش اخبار پزشکی و موارد مهمی که با آن مواجه می شوید در بخش مطالب علمی خواهی یافت

هزینه تقریبی ارتودنسی
از آنجایی که هزینه ارتودنسی یک سرمایه گذاری زیربنایی و اساسی در زندگی فرد است برای بیمار اهمیت دارد با عوامل احتمالی تأثیرگذار بر هزینه ارتودنسی آشنا باشد تجربه، علم و اعتبار متخصص ارتودنسی می‌تواند تأثیر زیادی در هزینه ارتودنسی داشته باشد شما باید زمان زیادی صرف بررسی سابقه کاری یک متخصص ارتودنسی کنید تا بتوانید بهترین را تشخیص دهید. برای اطلاع از هزینه ارتودنسی می توانید با مطب دکتر صدرالدینی تماس بگیرید.

هزینه ارتودنسی دندان در سال 96
یکی از روش های رایج برای بهبود دندان های نامرتب در کلینیک دندانپزشکی ارتودنسی دندان می باشد .با ارتودنسی ما می توانیم از پوسیدگی دندان خود جلوگیری کرده و زیبایی خاصی به دندان خود بدهیم.در دندان های نامرتب فاصله دندان ها بسیار زیاد می باشد و باعث میشود بقایای غذا لای دندان گیر کند و تمیز کردن آنها مشکل می شود در صورتی که در دندان های مرتب چنین نیست. دندان های خراب به دستگاه گوارش نیز آسیب می زند و می تواند باعث سردرد و یا حتی گوش درد نیز شود.در مواردی که دندان خراب و نامرتب است ما میتوانیم به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنیم که البته در این موارد دندانپزشک ارتودنسی را بهترین درمان می داند.

ارتودنتیست چه کسی است؟
دندانپزشکی شاخه های زیادی دارد از جمله:جراحی فک وصورت وایمپلنت و... ارتودنسی یکی از رایج ترین رشته های دندانپزشکی است که مربوط به مرتب کردن دندان ها و کجی آنها می باشد. دانشجویان دندانپزشکی در دوره تحصیل اصول درمان های تخصصی ارتودنسی را یاد میگیرند ولی برای داشتن تخصص بالاتر درمورد درمان پیچیدگی های خاص دندانی باید ادامه تحصیل داده وفلوشیپ دریافت کنند. امروزه بیشتر دندانپزشکان فلوشیپ دارند. متخصص ارتودنسی , دارای تخصص در زمینه تشخیص و درمان مشکلات نامنظمی دندان و نیز وضعیت قرارگیری آنها بر روی هم است. ما باید هر شش ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه کرده و از سلامت دندان خود مطمئن شویم و بهتر است که یک دندانپزشک خانوادگی پیدا کنیم زیرا سلامت دندان خیلی مهم است و اگر رسیدگی نشود موجب بیماری های دندان می شود .

انواع ارتودنسی
دستگاه‌های ارتودنسی به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم می‌شوند:

متحرک به روشی گفته می‌شود که فرد می تواند وسایل مربوطه را از دهان خارج کند و مجدد در دهان قرار دهد.
اما ارتودنسی ثابت، به ارتودنسی گفته می‌شود که براکت‌ها به دندان وصل شده و قابل خارج شدن از دهان نیستند. رایج‌ترین درمان ارتودنسی، درمان ارتودنسی ثابت است. مدتی است در دنیای دندانپزشکی ارتودنسی نامرئی وجود دارد که از مواد پلاستیک شفاف استفاده می‌شود. ارتودنسی نامرئی از پلاستیک شفاف ساخته شده و به همین خاطر غیر قابل دیدن است.
کدام نوع درمان ارجحیت دارد؟
هر کدام از این روش ها در زمان خاص خود استفاده میشود از روش متحرک برای سنین 12تا14 سال استفاده می شود زیرا در حال رشد هستند اما سنین بالاتر از روش ثابت استفاده می شود زیرا دارای رشد نسبی فک هستند و برای آنها روش متحرک تاثیر ندارد.

ارتودنسی درد دارد؟
زمان کوتاهی پس ازاینکه بریس تنظیم شد دندان کمی درد میگیرد اما زود برطرف میشود.اما میتوان با دستو پزشک از مسکن های مجاز استفاده کرد. در هر صورت توجه داشته باشید که نباید به خاطر درد احتمالی درمان را به عقب بیندازیم.

طول درمان به چه صورت است؟
طول درمان ارتودنسی برای همه افراد یکسان نیست هر چه سن بیمار بیشتر باشد درمان طولانی تر است اما باز هم بستگی به شرایط و میزان مشکل دندان دارد. سن مناسب برای ارتودنسی چه سنی است؟ اگر سن بیمار کمتر باشد درمان راحتتر و زود تر انجام می شود در بیمارانی که مشکل فکی دارند حتما باید بیمار را قبل از بلوغ معاینه کرد.البته نوع ناهنجاری در زمان درمان موثر است.

نکاتی که باید در طول درمان ارتودنسی رعایت کنید:
بهداشت دندان در ارتودنسی بسیار با اهمیت است البته تمیز کردن دندان با دستگاه ارتودنسی ثابت کمی مشکل تر از روش متحرک است اما با رعایت بهداشت از بروز بیماری های لثه می توان جلوگیری کرد.
غذا های سفت مثل سیب و هویج را می توان به قطعات کوچک تقسیم کنیم و همین طور باید هنگام استفاده از غذاهای شیرین حتما مسواک بزنیم تا دچار پوسیدگی دندان نشویم. غذاهای سخت مانند چیپس، آجیل، بلال ، ته‌دیگ و… می‌توانند موجب آسیب به دستگاه‌های ارتودنسی شوند.
هنگام ورزش حتما از دستگاه محافظ دهان استفاده کنیم تا به دهان ضربه وارد نشود. . طی درمان ممکن است کمی دندان ها لق شوند که طبیعی است بعد از درمان برطرف می شود.
مسواک‌هایی وجود دارند که موهایی که در بخش مرکزی سر مسواک قرار دارند، کوتاه‌تر از موهایی هستند که در اطراف قرار دارند ما میتوانیم سر مسواک را روی براکت قرار دهیم و دندان خود را تمیز کنیم.
ارتودنسی بدون سیم و براکت!
شیوع بیش از حد پیچیدگی وکامپیلیکیشن ارتودینگ اگر بعد از رویش دندان های دائمی باشد برای بیمار از لحاظ اجتماعی معظلاتی را ایجاد می کند که رغبت زیادی از خود نشان نمی دهند امروز برای این معضل راه حلی پیدا شده و آن استفاده از لاینر یا پلاک‌های شفاف‌ است که مامی‌توانیم داخل دهانمان از ان استفاده کنیم. ارتودنسی بدون سیم و براکت جزو ارتودنسی متحرک به حساب می آید که با استفاده از تکنولوژی کد کم انجام می شود.البته این روش برای افرادی استفاده می شود که تمام دندان های دائمی آنها رشد کرده است. برای هر فرد با استفاده از وضعیت دندانی او یکسری پلاکت ساخته می شود که تعداد آنها با توجه به مشکلات فرد مختص همان فرد است و مراحل کلینیکی پیچیده ندارد زیرا بعد از مراجعه به دندانپزشکی و معاینات و لابراتوری که شامل فتوگرافی و رادیوگرافی یکسری پلاک شفاف ساخته می شود و به بیمار داده می شود که بیمار هر دو هفته یکبار پلاک را به ترتیب شماره استفاده می کند.

مزیت‌های ارتودنسی شفاف
فردی که از ارتودنسی شفاف استفاده می کند نباید نگران صحبت کردن با فاصله کم با دیگران باشد زیرا قابل رویت نیست این ارتودنسی شفاف یک مزیت خیلی شاخص در این نوع ارتودنسی است. این سیستم حجم خیلی کمی دارد و به‌راحتی برای بیمار قابل سازگاری است. دراین نوع ارتودنسی شخص می تواند هنگام غذا خوردن پلاک ها را از دهان خود خارج کند. در این نوع ارتودنسی شخص مجبور می شود بهداشت دهان خود را رعایت کند و می تواند پلاک را از دهان خود خارج و مسواک بزند و مجدد استفاده کندو از مزیت های این روش عدم ایجاد پوسیدگی است. یکی دیگر از محاسن این روش، عدم ایجاد تغییر رنگ دندان‌هاست. از دیگر مزیت های این روش کوتاه بودن طول درمان نسبت به سیم و براکت است . در این روش درمان‌هایی که با یک سال و نیم با سیم و براکت درمان می‌شد، بین هفت تا هشت ماه درمان می شود.


برگرفته از:هزینه ارتودنسی دکتر صدرالدینی
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان