انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مدیریت تبلیغات شهری

مدیریت تبلیغات شهری

#1
تبلیغات شهری با رشد و توسعه شهرهای کلان و نیاز مبرم به اطلاع رسانی و همچنین درآمدسازی به یک امر ضروری تبدیل گشته است .

امروزه تبلیغات به گونه های متفاوتی در نمای شهرها ، ساختمان ، سردر مغازه ها به چشم می خورد و با وجود اینکه ممکن است برخی افراد با نگاه به گذشته ، مولفه های اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی که در شهرهای توسعه یافته وجود دارد را نادیده بگیرند و صرفا آنها را درآمد زا و اقتصادی تلقی کنند اما با این وجود برخی از تبلیغات همچون تابلو چلنیوم ، تابلو برجسته و بیلبورد می تواند به عنوان یک اثر هنری در ذهن ها نقش ببندد .

نقاط مناسب برای نصب تابلوهای تبلیغاتی :
انتخاب مکانهای بسیار مناسب جهت نصب تبلیغات :
مهمترین فاکتور اساسی برای نصب تابلو یا بنر و یا بیلبورد زاویه دید مناسب می باشد .

تبلیغات می بایست در جاهایی نصب شود که میزان تردد خودروها و عبور و مرور افراد پیاده در آن مکان ها بیشتر باشد .

تابلو های تبلیغاتی باید در مکان هایی دور از درختان و ساختمان های بلند نصب شود زیرا در صورت وجود درختان و ساختمان های بلند ، مجبور می شویم ابزار تبلیغاتی را در فاصله ای بیشتر از سطح زمین و در ارتفاع بالاتری نصب کنیم که در چنین شرایطی یک تبلیغ در یک نقطه کور ایجاد کرده ایم که بی فایده می باشد.

بزرگراهها  نقاطی بسیار عالی برای نصب تابلوهای تبلیغاتی و بیلبورد می باشد چون در بین مسیر هیچ فضایی برای سرگرمی سرنشینان خودروها وجود ندارد دیدن یک تابلوی تبلیغاتی یا بیلبورد به راحتی ذهن را درگیر می کند و هر فرد حتی شده نیم نگاهی به آن تبلیغ نصب شده می اندازد و آن محصول یا کالا برای او معرفی می شود  که هر چقدر این ابزار تبلیغاتی بزرگتر باشد و امکان دید آن  از تمام قسمت های بزرگراه فراهم باشد تاثیرگذارتر خواهد بود .

 

ساخت تابلو های متحرک و نورانی :
شکل و ظاهر تابلو نقش بسزایی در جلب توجه افراد ایفا می کند و هرچقدر در تابلوسازی از رنگ ها ، برجستگی حروف ، اشکال سه بعدی و نورهای رنگی استفاده شود قطعا در نمایش هدفی که برای آن ساخته شده است موثرتر واقع خواهد شد.

گوناگونی تبلیغات و ایده پردازی جدید:
اکنون دیگر تبلیغات مانند گذشته به یک نوشته ختم نمی شود بلکه ساخت تابلو های تبلیغاتی تنوع زیادی پیدا کرده است و با اسامی و شیوه های متفاوتی ساخته و احداث می گردد حال اگر فردی از خود خلاقیت به خرج دهد و این روشها را با هم ادغام نماید و از همان ابزار موجود یک شکل متفاوت بزرگ و یا کوچک بسازد و یا ایده جدیدی پیاده کند که در هیج جای کشور به آن شیوه تبلیغ نشده باشد تبلیغ او ، یک تبلیغ خاص و ایده آل خواهد بود که نظر همگان را به خود جلب خواهد نمود.

استفاده از مکان نامناسب برای تبلیغات:
گاهی ممکن است از مکانی گذر نمایید که تابلوهای تبلیغاتی در شکلها ، طرح ها و رنگهای مختلف به طور همزمان در یک مکان نصب شده اند در چنین شرایطی است که افراد دچار سردرگمی می شوند و نمی توانند آن تبلیغات را از یکدیگر تفکیک کنند و تمرکز فکری آنها به هم می ریزد و آنها را نادیده می گیرند . پس همیشه برای تبلیغات خود مکان مناسب را انتخاب کنید.

اصلاح نقاط منفی تبلیغات شهری :
توجه به اندازه :
بی قاعده بودن تابلو ها در اندازه های متفاوت باعث می شود نقش تابلو های دیگر مخدوش شود بنابراین به جای بزرگی تابلو در یک مکانی که شامل ازدحام تابلوهای تبلیغاتی است از یک طرح جامع و مناسب با شرایط آن محیط به جلب توجه بپردازید.

اهمیت به خوانایی تابلوهای تبلیغاتی :
هر چقدر تابلوها خواناتر باشند پیام مندرج بر روی آن سریع تر و بهتر به گیرنده منتقل می شود .

داشتن نورپردازی مناسب :
نورپردازی مناسب در جلوه و زیبایی تابلو نقش مهمی ایفا می کند و وجود رنگهای متنوع و نحوه ترکیب آنها با یکدیگر در یک تابلو با کاربری و ارائه پیامی که به مخاطب القاء می کند یک رابطه منطقی دارد .

توجه به کیفیت مصالح مورد استفاده درساخت تابلوهای تبلیغاتی :

تابلوسازی با کیفیت مناسب مانند عدم نفوذ آب به داخل تابلو ، جنس ورق رویه و زیرکار آن ، جنس حروف ساخته شده و تعبیه شده بر روی تابلو ، مقاوم بودن تابلو در برابر سرما و گرما و اشعه خورشید و عدم تغییر حالت آن ، تکیه گاه مقاوم برای نصب تابلو و عدم شکستگی ، اینها همه مواردی هستند که می بایست رعایت شوند تا تابلوهای نصب شده در اقصی نقاط شهر چشم انداز نامناسبی ایجاد نکنند .

تراکم و توزیع نامناسب تبلیغات :
اگر تراکم تبلیغاتی مغایر با استانداردهای بین المللی نباشد و تابلوها جذابیت کافی از لحاظ ساختار یا کیفیت طراحی نداشته باشند و همچنین به طور نامناسب در فضا متراکم شده باشند با گذشت زمان باعث دلزدگی و کاهش تعداد مخاطبان خواهد شد و اثر بخشی بازاریابی خود را ازدست خواهند داد.

 

رتبه بندی شرکتهای تبلیغاتی :
نخستین گامی که در اجرای طرح جامع تبلیغات شهری انجام می شود رتبه بندی شرکتهای تبلیغاتی است که طبق اجرای این طرح فعالیت شرکتهای تبلیغاتی رتبه بندی و ساماندهی می گردد . ساماندهی تبلیغات مغازه ها و واحدهای تجاری می تواند یاری رسان باشد تا تبلیغات موجود در شهرها ، نما و اثرگذاری واقعی خود را داشته باشد و هر چه تبلیغات اصولی و ساماندهی شده باشد در افزایش آرامش روحی شهروندان و میزان بازاریابی موثرتر واقع خواهد شد.

نتیجه گیری :
در یک جمع بندی کلی می توان گفت که هیچ روش تایید شده ای در زمینه ساخت و احداث تابلوهای تبلیغاتی موجود نیست و با توسعه دامنه تبلیغات و و نیاز به اطلاع رسانی و پیچیده تر شدن روشهای ساخت تابلوهای شهری و با روی کار آمدن تکنیک های جدید تبلیغاتی محیطی ، نیاز به متخصصان ، مهندسان و مشاوران در جهت ارتقای سطح آموزشی بیش از پیش احساس می گردد.

منبع : http://saftysign.ir
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان