انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
لمینیت دندان

لمینیت دندان

#1

لمینت دندان

 یکی از روش های زیبایی و اصلاح طرح لبخند است. با  می توان دندان هایی خوش فرم و یک دست داشت. در واقع لمینت دندان  پوسته ای شیشه ای و نازک است اما  در عین حال دارای استحکام بالایی است که سطح دندان ها را می پوشاند. با لمینت دندان می توان بهم ریختگی و ناهنجاری دندانی را برطرف کرد و دندان های یک دست و درخشانی داشت. لمینت مانند دندان های عادی نیاز به مراقبت و حفظ سلامت دارد. بنابراین برای تمیز و سالم نگه داشتن دندان های لمینت شده نیاز به مسواک و نخ دندان است.
هرچند که استحکام دندان لمینت به عواملی چون اندازه لمینت نسبت به دندان، میزان تراشی که باید برای هر دندان در نظر گرفت، استفاده از لمینت های مختلف با توجه به  موقعیت های دندانی و فکی هر بیمار، ارزیابی دقیق متخصص زیبایی از آرایش و چیدمان دندان ها، میزان رعایت بهداشت فردی و رابطه بسته شدن دو فک و میزان درگیری و همپوشانی دندان ها انجام می شود. بعد از انجام لمینت با رعایت کردن بهداشت دندان ها می توان از آسیب رسیدن به آن پیشگیری کرد.
 
قیمت 
با لمینت دندان دیگر دغدغه ی داشتن یک لبخند آزار دهنده نخواهید داشت. لمینت دندان توانسته درمان ناهنجاری دندانی را بسیار راحت تر کند. لمینت دندان می تواند جایگزین مناسبی برای ارتودنسی باشد و در طول یک یا دو جلسه انجام شود. البته نباید فراموش کرد که لمینت یک درمان موقت حداکثر ۱۰ ساله است اما روش درمانی دیگری چون ارتودنسی مادام العمر است. هزینه ی لمینت نسبت به روش هایی چون ارتودنسی کمتر است هرچند که قیمت لمینت برای بیماران مختلف نیز متفاوت است و بسته به میزان آسیب دیدگی دندان ها، انواعی از سرامیک ها که برای بیماران مختلف درنظر گرفته می شود، تجهیزات و مرغوبیت لوازم و مواد کار، میزان تعرفه های دندانپزشکی، تجربه و سابقه ی کاری دندانپزشک، سازمان ها و بیمه های درمانی مختلف که طرف قرار داد هستند و لیست و برنامه دندانزشکان قیمت لمینت دندان متفاوت خواهد بود.
لمینت دندان و نیاز به تراش دندان
برای کار گذاشتن لمینت روی دندان ها پزشک متخصص و با تجربه دندان ها را به مقدار حدوداً نیم میلیمتر تراش می دهد و لبه های دندان ها را میزان و یک سطح می کند و از دندان مورد نظر قالب می گیرد و بعد از آن پوسته های لمینت را به روی آن می چسباند. لایه ی پوششی لمینت دارای ضخامتی به اندازه ی پوست تخم مرغ است. این پوست نازک دارای استحکام بالایی است به طوری که از مینای دندان محافظت و به عملکرد بهتر دندان ها نیز کمک می کند. گاهی برای پوشاندن لایه ی لمینت روی دندان نیاز به تراش لایه ی نازکی از لثه دندان می شود اما این تراش باعث از بین بردن مینای دندان نمی شود.
 
آیا لمینت دندان می تواند جایگزین ارتودنسی شود؟
لمینت دندان اگر به درستی روی دندان ها نصب شده باشند و توسط متخصص با تجربه انجام شده باشد امکان پوسیدگی و جدا شدن از سطح دندان را ندارد. رعایت یکسری از نکات ایمنی برای مراقبت از لمینت دندان لازم است. مثلا اگر محیط دهان با تغییرات گرما و سرما مواجه شود منجر به جدا شدن لمینت دندان شده بنابر این باید کارهای مراقبتی لازم را انجام داد تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری کرد. جهت مراقبت از لمینت دندان های بهتر است از جویدن خوراکی های سفت و چسبنده خودداری کرد. با رعایت بهداشت و مراقبت از دندان می توان بر طول عمر لمینت دندان افزود. لمینت روش مناسب و راحتی برای درمان ناهنجاری دندانی است. لمینت می تواند جایگزین مناسبی برای ارتودنسی باشد اما به این شرط که بیمار دارای مشکلات اکلوزالی نباشد و همچنین رشد فکین او به حد نهایی خود رسیده باشد. انجام لمینت دندان برای افرادی که دارای لثه های عفونی هستند و یا دندان های تحلیل یافته ای دارند و یا طول دندان ها بیش از حد کوتاه باشد و یا اینکه مینای دندان از بین رفته باشد و پوسیدگی های شدیدی داشته باشد مناسب نیست.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان