انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نظافت کف مساحت های بزرگ با دستگاه اسکرابر

نظافت کف مساحت های بزرگ با دستگاه اسکرابر

#1
امروزه نظافت کف انواع محیط های با مساحت‌های مختلف توسط انواع دستگاه اسکرابر صنعتی انجام می شود. اما با توجه به اینکه هر محیطی ویژگی های خاص خود را دارد، تولید کنندگان دستگاه های نظافت صنعتی انواع مختلفی از زمین شوی ها را تولید می کنند.
دستگاه‌های زمین شوی دارای مخازن آب تمیز و کثیف می باشند. نحوه عملکرد آنها نیز به اینگونه است که آب موجود در مخزن آب تمیز توسط دستگاه بر روی زمین پاشیده می شود. همزمان برس‌ (که به دو صورت دیسکی و یا رولی می باشد) بر روی زمین حرکت کرده و سطح را به طور کامل نظافت می‌کند. در همین حین موتورهای مکنده دستگاه آب باقی مانده از شستشو را به طور کامل از روی زمین مکش نموده و سطح را خشک می‌کند. معمولا از مواد شوینده نیز به منظور بالاتربردن کیفیت انجام امور نظافتی استفاده می‌شود.
همچنین  ها دارای دو نوع اسکرابر سرنشین دار (زمین شوی با راننده) و اسکرابر دستی می باشند، که معمولا برای نظافت سطوح با مساحت‌های بالا از انواع اسکرابر با راننده استفاده می شود.
همچنین انواع زمین شوی از جهت تامین انرژی نیز به دو دسته برقی و یا باتری دار تقسیم می شوند، که هر یک از این دستگاه ها دارای مزایا و معایب خاص خود می باشند.
 
[عکس: floor-cleaning-large-areas-with-scrubber.jpg]
 
اسکرابر باتری دار
اسکرابر های باتری دار دارای مزایا قابل توجهی همچون: توانایی کارکرد در محیط هایی که دسترسی به برق وجود ندارد و همچنین عدم وجود سیم برق بر روی زمین در هنگام عملکرد دستگاه می باشد. اما معایب این دستگاه ها نیز می توان به حجم کمتر مخازن آنها در مقایسه با مدلهای برقی مشابه، نیاز به صرف وقت برای شارژ شدن اسکرابر، و سنگینی دستگاه می باشد. البته امروزه و با پیشرفت تکنولوژی باطری ها، بیشتر نقاط ضعف این دستگاه ها در حال رفع شدن می باشد.
 
اسکرابر برقی
زمین شوی برقی نیز دارای مزایا و معایب مختص به خود می باشد. محدودیت عمده این دستگاه‌ها عبارتند از: لزوم استفاده از این دستگاه‌ها در فضاهایی که دسترسی به برق وجود دارد و قرار گرفتن سیم بر روی زمین در هنگام کار دستگاه می باشد، که همین موضوع به لحاظ ایمنی می تواند مشکل ساز باشد.
یکی دیگر از ویژگی های برجسته انواع دستگاه زمین شوی قدرت خشک کنندگی آن می باشد که هر یک از   ها به فراخور کیفیت و امکانات خود سطحی از آن را ارائه می دهند. برای مثال اسکرابر هایی در بازار موجود می باشند که پس از فعالیت دستگاه حتما باید تی کشیده شود تا سطح خشک شده و برای استفاده مجدد آماده شود. اما اسکرابر های با کیفیتی نیز موجود می باشد که سطح را همزمان و به طور کامل خشک  می کنند به طوری که برای استفاده مجدد آماده می شود.
که همین ویژگی نیز کارایی شستشوی محیط های با مساحت های بالا را بسیار افزایش می دهد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان