انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوالات متداول کاشت مو

سوالات متداول کاشت مو

#1
سوالات متداول کاشت مو  و درمان ریزش مو و پاسخ متخصص مو و پزشکان مو به این سوالات : امروزه افراد زیادی اعم از مرد و زن خواهان کاشت مو هستند. افراد به دلایل مختلف مانند بیماری یا درمان بعضی از بیماری ها مو های خود را از دست میدهند ما میدانیم که مو در زیبایی تاثیر بسزایی دارد به همین دلیل بیماران به دنبال روش های مختلفی هستند تا از ریزش مو جلوگیری کنند یا در صورت بروز این مشکل ان را درمان کنند افرادی که می خواهند کاشت مو انجام دهند سولاتی در ذهن ان ها ایجاد میشود که در این مقاله به بررسی ان ها می پردازیم .
[عکس: hair-moo-com.jpg]

اولین سوالی که برای افراد پیش می اید این است که آنالیز مو چیست؟ و چگونه انجام میشود؟
جواب این سوال بدین گونه است مهمترین گام برای درمان ریزش مو تشخیص علل ریزش می باشد و در کنار آزمایشات خون، آنالیز مو روشی است که ما از آن برای تشخیص علل ریزش مو از قبیل سنجش میزان مواد معدنی و فلزات سنگین، وضعیت سنتز پروتئین و غیره استفاده می نماییم، بدین ترتیب که بخشی از موی سر شما با قیچی چیده می شود(حدود ۱۰۰ تار مو) و در لابراتوار مخصوص ترمیم مو تجزیه و تحلیل شده و با توجه به اطلاعات بدست آمده، جهت درمان ریزش مو و رویش مجدد موها، مکمل ها، محلول ها و درمان مناسب را تجویز می نماییم. تست آنالیز مو برای سنجش فلزات سمی در بدن و آزمایش دی ان ای نیز مورد استفاده بسیاری از پزشکان قرار می گیرد.
یکی از سوال هایی که برای افراد زیادی پیش می اید این است که رویش مجدد مو ها چگونه است؟
حداقل ۶ ماه زمان لازم است تا تغییری محسوس در درمان ریزش مو حجم موهایتان احساس نمایید که تا پایان برنامه درمانی(حدود یکسال) به حداکثر نتیجه می رسد. البته در افرادی که ریشه موهایشان بسیار ضعیف است برای تبدیل موهای کرکی به موهای ضخیم و کامل احتیاج به زمان بیشتری می باشد.همچنین رویش مجدد موها به عوامل متعددی بستگی دارد از قبیل سن و فاصله بین ریزش موها و شروع درمان، هر چه فاصله کوتاهتر باشد رویش موها سریعتر اتفاق می افتد.
اگر ریشه موها بعد از ریزش در سر باقی(زنده) مانده باشند طی درمان موها روییده می شوند اما اگر از بین رفته باشند رویشی اتفاق نخواهد افتاد، در بعضی از افراد ریشه موها بعد از ریزش در زمان کوتاهی از بین می روند اما در برخی دیگر تا سال ها بصورت زنده باقی می مانند، متاسفانه آزمایشی وجود ندارد که ما تشخیص دهیم آیا ریشه موها بعد از ریزش هنوز زنده در سر باقی مانده اند یا خیر. این نکته ای بسیار مهم است.
سومین سوال این است که از زمان آغاز برنامه درمانی چقدر طول می کشد تا ریزش مو ها کاهش یابد؟
در جواب باید گفت که در اکثر افراد معمولا طی ۱ الی ۳ ماه ریزش موها کاهش می یابد، به ندرت افرادی هستند که به دلیل نارسایی شدید غدد فوق کلیوی(آدرنال)، مشکلات حاد تیروئید و یا به دلیل غیر متوازن بودن بیش از حد میزان و نسبت مواد معدنی در بدن نیاز به زمان بیشتری می باشد. میشود گفت در بیماران مختلف متفاوت است.
چه میزان از موهای ریخته شده قابل برگشت می باشند؟
معمولا موهایی که حداکثر ۳ الی ۴ سال از ریزش آن ها گذشته باشد قابل رویش می باشند، در برخی از افراد طی دوره درمان موهایی که زمان طولانی تری از ریزش آن ها نیز گذشته مجددا روییده می شوند و در برخی از افراد خیر، خواهشمندم به یاد داشته باشید پروسه رویش موها امری زمان بر و نیازمند صبر و حوصله می باشد. و نمی توان دقیقا زمان مشخص کرد.
آیا ممکن است در بعضی از افراد موها مجددا روییده نشوند و بطور میانگین چند درصد از افرادی که تحت درمان قرار گرفته اند نتیجه مطلوب کسب کرده اند؟
بله هستند افرادی که نتیجه کسب نکرده اند، دلایلی از قبیل: گذشت زمان طولانی از آغاز ریزش موها، سن بالای ۴۵ سال، عدم انجام کامل برنامه درمانی، بیماری های خاص، مشکلات حاد تیروئید و… باعث کاهش درصد احتمال رویش مجدد موها می گردند.
در مورد کاهش و کنترل ریزش موها در بیش از ۹۵% از افراد تحت درمان، نتیجه بسیار مطلوبی بدست آمده است و در مورد رویش مجدد موها در حدود ۸۰% از افراد نتیجه رضایت بخشی کسب نموده اند. تماس ها و ایمیل های فراوانی دریافت می کنیم که افراد می پرسند آیا برای رویش مجدد موها تضمینی وجود دارد، همان طور که اشاره شد درمان ریزش مو و رویش مجدد موها به عوامل متعددی بستگی دارد از قبیل ژنتیک، سن، علت ریزش مو و فاصله بین ریزش موها و آغاز درمان و غیره، به همین جهت میزان کسب نتیجه در هر فرد متفاوت است، برخی نتیجه عالی، برخی متوسط و بعضی از افراد رویش کمی را مشاهده می کنند. ما آمار را صادقانه عنوان می کنیم و همان طور که توضیح داده ایم ۸۰% نتیجه مطلوب کسب نموده اند و ۲۰% از افراد به دلایل ذکر شده نتیجه کم و یا نتیجه مطلوب را کسب ننموده اند و هیچگاه نمی توان گفت ۱۰۰% همه نتیجه می گیرند.
دستگاه لیزر مو دارای کاربرد فراوانی بوده و علاوه بر لیزر موهای زائد برای کاشت مو و تحریک ریشه مو مورد استفده قرار میگیرد.
آیا دوره درمان باید مادام العمر و حتی بعد از رویش موها نیز ادامه یابد؟
خیر دوره درمان تا رویش کامل مو ها باید انجام شود و بعد از آن برای حفظ و تقویت مو های روییده شده فقط ۱ الی ۳ ماه در سال تکرار می شود. و مادام العمر نیست.
بعد از انجام آنالیز مو و آزمایشات خون و مشخص شدن برنامه درمانی، مکمل ها و داروهای تجویز شده از کجا باید تهیه شود؟
مانند همه دارو های دیگر از داروخانه های سراسر کشور(لطفا داروها و محلول های تجویز شده را صرفا از داروخانه های معتبر تهیه بفرمایید و هنگام خرید از اصل بودن کالا اطمینان حاصل نمایید). چنانچه در خارج از ایران دوست یا اقوامی دارید که می توانند در تهیه مکمل ها و محلول ها به شما کمک کنند حتما در فرم درمان بنویسید به دلیل اینکه می توانیم مکمل ها و محلول های مناسبتری برای شما تجویز نماییم.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان