انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کاربرد مکنده صنعتی در صنایع غذایی و کشتیرانی

کاربرد مکنده صنعتی در صنایع غذایی و کشتیرانی

#1
پایین آوردن تعداد اپراتور هایی که برای انجام فرایند نظافت به آنها احتیاج داریم به بهتر شدن و بالاتر رفتن سرعت نظافت کمک می کند ، از این رو باید مکنده صنعتی مناسب کار خود را انتخاب کنیم.

بخش های مختلف در صنایع غذایی، بدلیل انجام فعالیت های ویژه در حین تولید و انتقال مواد نیازمند امور نظافتی می باشند. با توجه به حساسیت های بهداشتی موجود در این صنایع، از ابزاری می بایست استفاده شود که سطح ایمنی را افزایش دهد. در مدل های مختلف، راهکار مناسبی جهت این امر بوده بطوریکه ایمنی و بهداشت را تضمین می نمایند.

[عکس: applications-of-industrial-suckers-in-fo...stries.jpg]

چرا باید از مکنده صنعتی در صنایع غذایی استفاده کنیم؟
یکی از مهم ترین موضوعات در صنایع غذایی، کنترل آلاینده های مواد غذایی می باشد، این آلاینده ها که شامل خطرات میکروبی و شیمیایی می شوند ، در فرآیند تولید و نگهدرای مواد پودری مانند شکر، طعم دهنده ها، قهوه و کاکائو از اهمیت ویژه تری برخوردار است.

جارو های دستی و حتی کمپرسور هوا برای جمع نمودن این آلاینده ها، توانایی حذف گرد و غبار را نداشته و تنها آن را جابجا می نمایند. همچنین عدم رعایت نکات ایمنی و بهداشتی توسط این بخش های تولید، موجب ضرر اقتصادی افراد شده و حتی می تواند به وجهه آن برند تجاری آسیب بسیار جدی وارد نماید. برای جلوگیری از انفجار ناشی از گرد و غبار قابل اشتعال در صنایع غذایی نیز، مدل هایی خاصی از جاروبرقی های صنعتی بکار می آیند.

کاربرد مکنده صنعتی در صنایع کشتیرانی
صنایع کشتیرانی با حمل کالا از یک بندر به بندری در کشوری دیگر، سهم عمده ای در واردات و صادرات ایفا می نماید.

در فرآیند ساخت کشتی ها، ضایعات فراوانی ایجاد می شود که می بایست از بین بروند. همچنین تمیز نگه داشتن قسمت های مختلف کشتی در پیشگیری از حوادثی که سلامتی افراد و خدمه را تهدید می نماید، تاثیر بسزایی دارد. از این رو مبحث نظافت در این صنایع از اهمیت زیادی برخوردار است که باید به آن توجه ویژه ای شود .

دلایل استفاده از جاروبرقی سطلی در کشتیرانی
یا مکنده صنعتی یک دستگاه نظافتی می باشد که از یک مخزن زباله، پمپ و موتور قدرتمند بهره می برد. مواد و آلاینده ها به طور موثر توسط این دستگاه ها جمع آوری شده و محیط ایمنی در پایان عملیات ایجاد می کند. از مکنده صنعتی می توان برای جمع آوری مواد جامد و مایع در صنایع کشتیرانی استفاده نمود.

دشوار بودن دسترسی به بعضی نقاط بخصوص در قسمت های زیرین کشتی موجب شده تا جاروبرقی صنعتی با خرطومی بلند خود امر نظافت را تسهیل ببخشد.

صحبت آخر
موارد استفاده از جاروبرقی صنعتی یا همان مکنده صنعتی به نمونه هایی که درباره آنها صحبت کردیم محدود نمی شود و در بسیاری از صنایع دیگر نیز کاربرد دارد.

بدین منظور پیشنهاد می شود قبل از خرید مکنده صنعتی مورد نظر خود تحقیقات لازم را به عمل بیاورید و بهترین دستگاه را که مناسب با فعالیت خود است انتخاب کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان