انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راهنمای خرید دوربین عکاسی دیجیتال از دیدگاه پروشات

راهنمای خرید دوربین عکاسی دیجیتال از دیدگاه پروشات

#1
چطور دوربین عکاسی مناسب را پیدا کنیم
خرید  کار طاقت‌فرسایی است. چون هم خود دوربین‌ها انواع مختلفی دارند که انتخاب را سخت می‌کنند و هم قیمت‌های مختلف آنها انتخاب را سخت‌تر می‌کند. ما در این مقاله سعی کردیم تقریبا هر نوع دوربینی را بررسی و امتحان کنیم و از این طریق شمار ا در انتخاب گزینه‌های موجود راهنمایی کنیم.
اگر هیچ اطلاعاتی درمورد دوربین‌ها ندارید و تازه شروع به کار کرده‌اید، تصمیم اولیه این است که آیا باید یک دوربین عکاسی پوینت‌ اند شوت (point-and-shoots) انتخاب کرد یا یک دوربین پیشرفته.
تفاوت‌ شان در این است: اگر قصدتان این است که هرموقع خواستید فقط دوربین عکاسی را بردارید و دکمه‌اش را بزنید، (همانطور که ممکن است خودتان هم حدس زده باشید) به یک دوربین پوینت‌اندشوت نیاز دارید. اما اگر می خواهید گاهی‌اوقات تنظیمات دوربین عکاسی را تغییر دهید و یا حتی لنز آن تعویض کنید، باید به فکر یک دوربین عکاسی پیشرفته باشید.
وقتی این تصمیم اولیه را گرفتید، دیگر می‌توان وارد جزئیات شد. یکی از شش نوع دوربین زیر (سه دوربین پوینت‌اندشوت و سه دوربین پیشرفته) برای شما مناسب خواهند بود.
دوربین عکاسی را در فروشگاه امتحان کنید
قبل از خرید، پیشنهاد می‌کنیم مدل دوربین عکاسی را در فروشگاه امتحان کنید تا یک ایده کلی از دوربین مورد نظرتان داشته باشید.
اندازه و وزن آن را بررسی کنید
فرقی نمی‌کند عکاس حرفه‌ای باشید یا خیر، هنگام انتخاب یک دوربین عکاسی باید اندازه آن را هم در کنار دیگر عوامل در نظر داشته باشید.
یک دوربین قابل حمل برای سفر می‌خواهید (عکس پایین سمت چپ)؟ یا با دوربین‌های بزرگ و حجیم مشکلی ندارید (عکس پایین سمت راست)؟ فراموش نکنید اگر می‌خواهید به سفر بروید و دوربین‌تان سنگین باشد، ممکن است نتوانید عکس‌های زیادی بگیرید و لحظات مهم را از دست بدهید.
دکمه‌های کنترل را در نظر بگیرید
دکمه‌ها، سوئیچ‌ها، شماره‌ها و اهرم‌های دوربین عکاسی شما چه شکلی هستند؟ از این نوع کنترل‌ها خوشتان می‌آید؟ اکثر دوربین‌ها تنها چند دکمه دارند و باید بیشتر تنظیمات را در سیستم منو تغییر دهید، به همین دلیل یک LCD لمسی می‌تواند مفید باشد. دوربین های SLR ها دکمه‌های بیشتری روی بدنه دارند که باعث می‌شود تنظیمات آنها سریع و آسان انجام شود.

[عکس: Buy-digital-camera.jpg]

انواع برندهای دوربین عکاسی
کانن
دوربین عکاسی کانن در بازار دوربین‌های پوینت‌ اند شوت حرف اول را می‌زند و خط گسترده‌ای از مدل‌هایی را ارائه می کند که به نام PowerShots شناخته شده‌اند. اکثر مدل‌ها Wi-Fi داخلی دارند. دوربین‌های کامپکت کانن شامل چندین سری مختلف‌اند. سری A شامل دوربین‌های متناسب با هر بودجه‌ای است، در حالی که سری ELPH ویژگی‌های خلاقانه و عملکرد‌های پیشرفته‌تری را ارائه می‌کند.
[عکس: Buy-digital-camera-8.jpg]
سری N ویژگی‌های خیلی بیشتری از جمله Wi-Fi و اشتراک عکس را فراهم می‌کند. کنن ادعا می‌کند که دوربین‌های سری D ضد آب و ضد ضربه هستند.
دوربین عکاسی کانن سری SX آن اغلب سوپرزوم هستند و در اندازه‌های مختلف موجود می‌باشند. سری‌های پیشرفته‌تر مانند S و G، شامل حالت‌های ویژه و ویژگی‌های دستی، از جمله قابلیت ضبط تصاویر RAW و تمرکز دستی می‌باشند.
سری‌های EOS Rebel یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین دوربین‌های SLR هستند. دیگر دوربین های SLR ها شامل تعدادی از مدل‌های حرفه‌ای و پیشرفته‌تر، از جمله مدل‌هایی هستند که سنسورهای بزرگ و کامل دارند. همچنین گزینه‌های لنز موجود کانن، نسبت به اکثر مارک‌ها خیلی بیشتر است. اخیرا، دوربین عکاسی کانن یک خط EOS مدل سری M بدون آینه و لنزهای سازگار معرفی کرده است.
نیکون
دوربین عکاسی نیکون یک مدل نسبتا انحصاری از دوربین‌های پوینت‌اندشوت است که به عنوان دوربین های Coolpix شناخته می‌شوند. اکثر مدل‌ها Wi-Fi داخلی دارند. دوربین‌های کامپکت و سوپرزوم نیکون به چهار سری تقسیم می شود: L (با قیمت مناسب) ، S، سری P (پیشرفته) و سری AW که نیکون ادعا می‌کند ضد آب و ضد ضربه است.
[عکس: Buy-digital-camera-5.jpg]
دوربین عکاسی نیکون همچنین یک دوربین سری S سری مبتکرانه دارد. همچنین یک خط از دوربین‌های پوینت‌اندشوت پیشرفته نیز ارائه می‌دهد. همانند سری SLR کانن، سری D نیکون نیز دوربین‌هایی برای هر نوع کاربری و با هر بودجه و طیف وسیعی از لنزها ارائه می‌دهد.
SLR های پیشرفته شامل سنسورهای بزرگ و فول‌فریم هستند که کیفیت بهتری در نور کم فراهم می‌کنند. نیکون همچنین سری جدیدی از دوربین‌های نیکون وان ارائه می‌دهد، که دارای سنسورهای بزرگ بوده و لنزهای قابل تعویض بر روی آن سوار می‌شوند، اما ویوفایندر از طریق لنز ندارد.
سونی
 نوآوری را با قیمت نسبتا بالاتری همراه کرده است. کامپکت‌های سایبرشات، تمایزاتی از قبیل صفحه نمایش لمسی و بدنه صیقلی ارائه می‌دهند. برخی از مدل‌های بزرگتر دارای زوم بسیار طولانی هستند. اکثر مدل‌ها Wi-Fi داخلی دارند. دوربین‌های سری W مقرون‌به‌صرفه و دوربین‌های سری T ضد آب هستند. دوربین‌های پوینت‌اندشوت سوپرزوم سری H پیشرفته هم با Wi-Fi و هم بدون Wi-Fi موجود هستند.
[عکس: Buy-digital-camera-2-1.jpg]
اکثر دوربین‌های سری RX، دوربین‌های پوینت‌ اند شوت پیشرفه‌ای هستند که به راحتی در جیب جا می‌شوند و ویژگی‌های SLR پیشرفته را دارا هستند.
سونی، دوربین‌های عکاسی سری آلفای بدون آینه خود را به طور قابل توجهی گسترش داده و برای هر کاربر پیشرفته با هر بودجه‌ای، دوربین‌هایی برای ارائه کردن دارد، از جمله مدل‌هایی که دارای سنسورهای بسیار بزرگ، فول‌فریم و ویژگی‌های خاص مانند HDR هستند. این مجموعه همچنین دارای طیف گسترده‌ای از لنزهاست. سری QX سایبرشات بی‌سیم آن، دوربین‌های قابل حملی هستند که بر روی موبایل شما نصب می‌شوند.
 
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان