انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بایدها و نبایدهای طراحی سایت

بایدها و نبایدهای طراحی سایت

#1
بایدها و نبایدهای طراحی سایت
زمانی که شما یک سایت را طراحی می نمایید بنا به کسب و کارتان، بایدها و نبایدها را رعایت کرده تا مشتریان را درمسیر درستی هدایت نمایید و بازدیدکنندگان خود را افزایش دهید.

رنگ بندی: رنگ بندی سایت بستگی به موضوع آن دارد و رنگ ها باید بدرستی باهم ترکیب شوند.مثلا در سایت های پزشکی استفاده از رنگ های روشن مناسب می باشد، در سایت های خدماتی و فروشگاهی نیز رنگ های شاد مناسب است. همچنین در بخش هایی از سایت که قصد دارید توجه کاربران را جلب نمایید باید از رنگ های تند استفاده شود.
استفاده از جملات کوتاه و مفید: اکثر مردم برای اینکه درباره شما بداند و اطلاعات مورد نظر خود را دریافت نمایند ترجیح می دهند تا در کوتاه ترین زمان دریافت نمایند. سعی کنید که مطالب کوتاه باشد و تا حد امکان کلمات غیر ضروری را حذف نمایند و از اصطلاحات حرفه ای پرهیز نمایید،زمانی از اصطلاحات حرفه ای استفاده کنید که دارای مخاطبین تخصصی در حرفه خود داشته باشید.
تبلیغات بی مورد در صفحات سایت: تبلیغات بیش از در ساییتان احتمال این که کاربران سایت را ترک کند و دوباره به آن بازنگردند زیاد می باشد.قراردادن تبلیغات مربوط به حرفه تان را بصورت ترکیبی به کار ببرید و از این تبلیغات جدا از محتوا نباشد مطمئن شوید.
دسترسی سریع کاربران: کاربران زمانی که وارد سایت می شوند نباید سردرگم شود و برای پیدا کردن موارد مورد نیاز خود زمان زیادی را صرف کند.چیزهای مهم را به صورت باز در اختیار آنان قرار دهید.اگر حجم مطالبتان بسیار باشد می توانید از چند منو مختلف و بخش بندی مطالب سایت را گسترش دهید.راه دیگر برای بهبود و مسیر یابی سایت قرار دادن نقشه سایت برای کاربران است که بتوانند براحتی صفحه مورد نظر خود را پیدا نمایند و نیز می توانید موتور جستجویی قرار دهید.
اندازه و نوع فونت مناسب: از دیگر عوامل طراحی سایت و زیبایی آن استفاده از نوعی فونت و استفاده از علائم و نشانه ها می باشد.فونت هایی که استفاده می نمایید تاثیر بسیاری برخوانندگان می گذارد.برای محتواهای سایت یک نوع فونت استفاده نمایید و برای عناوین نیز فونت متفاوتی را در نظر بگیرید.استفاده از فونت های مختلف باعث زشتی و کثیفی سایت می شود.
تصاویر و سرعت بالا آمدن سایت تان را بهینه نمایید: سعی کنید در سایتتان از تصاویر کم حجم و مناسب با سایت باشد،برای هر مطلبی نیازی نیست تا از تصاویر بسیاری استفاده نمایید تا سرعت بارگذاری را کاهش دهد و هرچه سرعت بارگذاری کم باشد بر روی سئو و جذب مشتریان تاثیر دارد چرا که کاربران ترجیح میدهند تا صفحه را باز می کنند سرعت لود آن بالا باشد. می توانید با فشرده کردن فایلهای css و نیز از فایل های جاوااسکریپ که از گوگل میزبانی شده استفاده نمایید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان