انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انتخاب پمپ آب مناسب

انتخاب پمپ آب مناسب

#1
یک پمپ آب خوب باعث می شود آب آشامیدنی به خانه شما توسط یک چاه کنده شده در زمین اطراف انتقال یابد.هنگامی که یک پمپ آب در کنار یک مخزن فشار قرار گیرد، فشار آب در داخل خانه شما تعدیل شده و تعداد دفعاتی که پمپ شما نیاز به روشن و خاموش شدن دارد کاهش می یابد.
انتخاب خوب برای چاه می تواند به آسانی جایگزین پمپی که در حال حاضر دارید شود. با این حال، برای نصب و راه اندازی پمپ های جدید یا خانه های جدید با پمپ های موجود، ممکن است قبل از خرید یک پمپ آب خانگی جدید نیاز به کمی تحقیق بیشتری داشته باشید.

 

قبل از خرید پمپ آب
سؤالات زیر را برای کمک به تعیین نوع و اندازه مناسب پمپ آب بخوانید. برای سیستم آب موجود، تجهیزات موجود را در نظر بگیرید.

از چه نوع پمپی استفاده می کنید؟

اگر پمپ آب شما روی زمین یا زیرزمین قرار گرفته باشد، شما یک پمپ جت دارید. این نوع پمپ آب را از طریق یک یا دو لوله که به چاه منتقل می شود خارج می کند. یک پمپ جت اغلب با یک مخزن فشار همراه است.

اگر پمپ آب شما دارای یک لوله است که به چاه می رود، شما یک پمپ جت کم عمق دارید. اگر دارای دو لوله باشد، شما یک پمپ جت عمیق دارید.

اگر یک لوله تنها از چاه به داخل خانه شما می آید که ممکن است به یک مخزن با فشار وصل باشد، شما یک پمپ شناور دارید. این نوع پمپ آب در نزدیکی پایین چاه نصب می شود و تنها هنگامی که مورد نیاز است، استفاده می شود.

پمپ آب فعلی شما چه اندازه است؟

برای تعیین اسب بخار (HP)پمپ آب خود، صفحه ی شناسایی پمپ خود را مطالعه کنید.
برای پمپ های شناور، به مدارک اصلی نصب آن مراجعه کنید یا پمپ آب را به آرامی از چاه خود جدا کنید. اگر یک پمپ آب نیاز دارید که کمتر استفاده می شود و زمان اجرای آن طولانی است، مدلی را انتخاب کنید که قدرت بیشتری دارد. با این حال، در انتخاب سایز بزرگتر محتاط باشید تا از قدرت بیش از حد برای اجرای کار اجتناب کنید.

پمپ های شناور در دو نوع دو و سه سیمی موجود هستند. پمپ های سه سیمی نیاز به یک پانل کنترل جداگانه دارند (پمپ های دو سیمی دارای کنترل ساخته شده داخلی هستند).

مطلع باشید که پمپ آب شما دارای دو یا سه سیم است.

 
[عکس: Select-a-water-pump1.jpg]
یک پمپ آب خوب باعث می شود آب آشامیدنی به خانه شما انتقال یابد

نصب جدید یک پمپ آب
عمق چاه به آب چیست؟

به گزارش حفاری چاه خود نگاه کنید
باید عمق چاه به آب در آن لیست شده باشد. اگر در دسترس نباشد، شما به راحتی می توانید عمق آب را با اتصال یک طعمه کوچک ماهیگیری به انتهای یک رشته محاسبه کنید. رشته را به سمت پایین چاه ببرید تا زمانی که احساس می کنید که طعمه شناور است. سپس رشته را بالا بیاورید و آن را در سطح زمین علامت بزنید و آن را اندازه گیری کنید تا عمق چاه بدست آید.

شما به چه نوع پمپی نیاز دارید؟

یک پمپ بر اساس عمق چاه به آب خود انتخاب کنید:

نوع پمپ بر اساس عمق
کمتر از 25 اینچ : از یک پمپ جت کوچک کم عمق استفاده کنید
25 – 110 اینچ : از یک پمپ جت عمیق استفاده کنید
25 – 400 : از یک پمپ شناور 4 اینچی استفاده کنید
شما به پمپ آب با چه اندازه ای نیاز دارید؟

یک خانه معمولی 3 تا 4 خوابه نیاز به( 8-12 GPMگالن در هر دقیقه) دارد. برای برآورد بهتر میزان آب مورد نیاز در خانه، تعداد وسایل مصرف کننده آب در خانه خود را اندازه گیری کنید. این شامل دوش، روشویی، چاه های آب گرم در فضای باز و لوازم مصرف آب مانند ماشین ظرفشویی، یخچال و فریزر و ماشین لباسشویی است. برای محاسبه، هر یک از این اقلام نیاز به یک( GPM) جریان آب دارد.

مثال:

3 واحد در حمام
+ 3 واحد در آشپزخانه
+ 2 .واحد در فضای باز
= 8 GPM
اگر پمپ ها، ظرفیت را بر اساس گالن در ساعت در نظر می گیرند (GPH)، مقدار GPM را با ضرب کردن به 60 افزایش دهید.
اکنون پاسخ تمام سوالات خود برای را می دانید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان