انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تاریخچه چلنیوم

تاریخچه چلنیوم

#1
تاریخچه  :
تاریخچه تابلو چلنیوم به سال 2000 میلادی برمی گردد در این سال کشور اسپانیا با ایده پردازی بر روی آلیاژ آلومینیوم ، ورق هایی با سطح آیینه را با گذراندن یک سری مراحل فرآوری ایجاد نمود که ظاهری مانند فلز استیل داشت و نام آن را چلنیوم نهاد   .
بعد از اسپانیا تایوان برای دومین بار محصولی مشابه را با نام تجاری آلوباند به بازار عرضه نمود . و کشور پیشرو سوم در زمینه تولید و عرضه  چین است که محصولاتی با برندهای متفاوت از جمله آلوشاین ، آلوتیپ ، سهند  و ... را وارد بازار نمود .
جنس لبه ها:
لبه های تابلو چلنیوم در برابر ضربه و فشار بسیار حساس است و سریع تغییر حالت می دهد و یا سوراخ می گردد به همین علت محصول که توسط کشورهای اسپانیا و تایوان تولید و عرضه می شوند اصل است و به دلیل داشتن لبه های ضخیم ، مرغوبیت و کیفیت بالایی نسبت به چلنیوم های  ساخت چین دارند و این تفاوت بقدری است که براحتی قابل مشاهده است .
در واقع جنس های چینی به دلیل نازک بودن لبه ها ،  برای سازنده حروف و ساخت حروف های کوچک مناسب است علاوه بر اجناس چینی یک نوع چلنیوم بنام لترمکس با لبه های یک سانتیمتری در بازار موجود است که برای ساخت حروف مناسب می باشد .
لبه های حروف چلنیوم دارای عمقهای 7 ، 9 و 11 سانت در رنگهای طلایی ، مشکی ، قرمز موجود است .
نورپردازی :
حروف پلکسی یا نئون پلاستیک قابلیت نوردهی از تمام قسمت ها را دارد برای نوردهی تابلو چلنیوم از  LED و SMD  استفاده می گردد و برای ساخت زمینه هم می توان از وررق کامپوزیت ، ترموود ، MDF  و یاچوب پلاست بهره برد که هر کدام بستگی به سلیقه و هزینه سفارش دهنده دارد .
تابلو چلنیوم از کیفیت بالایی برخوردار است ودر مقابل تشعشعات خورشید و گرما و سرما مقاوم است و از ماهیت رنگ و شکل دچار تغییر نمی شود به همین دلیل است که مورد استقبال اکثریت افراد قرار گرفته است و امروزه اکثریت اشخاص برای تبلیغات کالاها و خدمات خود از تابلوهایی که حروفشان به صورت برجسته است استفاده می کنند .
لبه های چلنیوم را به دلیل براق و حساس بودن  با یک روکش محافظ از جنس نایلون می پوشانند تا خط و خش برروی آن ایجاد نشود .
بعد از ساخت و نصب توسط تکنسین کار آن روکش  از روی کار براحتی برداشته می شود اما این کار می بایست در هنگام نصب صورت پذیرد زیرا اگر چند روز پس از نصب این روکش از روی تابلو جدا نشود و در برابر نور آفتاب قرار گیرد جداسازی آن از تابلو چلنیوم بسیار سخت و غیر ممکن میشود و به تابلو صدمه وارد می کند .
موثر در تبلیغ :
تابلو چلنیوم یکی از جلوه های زیبا برای تبلیغ محصولات شرکت یا فروشگاه شما در محل کسب و کار به شمار می آید که باعث معرفی محصول شما و نمایش آن به دیگران می گردد و هر چه هزینه بیشتری برای آن صرف شود و با ظرافت و زیبایی و دقت بیشتری ساخته شود و اگر میزان نوردهی و تنوع  رنگ بیشتری داشته باشد تاثیر بیشتری در تبلیغ کالا و خدمات و در نهایت جذب مشتری خواهد داشت .
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان