انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
برگزاری نمایشگاه " سنت انجیل در دنیای اسلام" در برلین

برگزاری نمایشگاه " سنت انجیل در دنیای اسلام" در برلین

#1
برگزاری نمایشگاه " سنت انجیل در دنیای اسلام" در برلین
[عکس: f50186320.jpg]

موزه هنرهای اسلامی با همکاری بنیاد فرهنگی پرویس و کتابخانه موزه های دولتی برلین و با حمایت سفارت ایران در برلین اقدام به برپایی یک نمایشگاه با عنوان “سنت انجیل در دنیای اسلام” کرده اند.
این نمایشگاه از تاریخ 14 ژوئیه تا 15 اکتبر در محل جزیره موزه‌های برلین و در یکی از سالن‌های موزه پرگامون برپا می‌شود   و در تلاش است تا ارتباط بین ادیان مختلف را از دوران های گذشته نشان دهد.
این نمایشگاه شامل نسخ و دست نوشته‌هایی است که از مسیحیان در بین مسلمانان وجود داشته است. اغلب این آثار به اواخر قرن نوزدهم میلادی برمی گردند. خالقان این نسخ، مسلمانان و یهودیانی هستند که در خاورمیانه ساکن بوده اند. این اسناد علاوه بر نسخ خطی شامل نقاشی های مینیاتور که اغلب داستان های انجیلی را به تصویر کشیدند، می شود. در توصیف و اعلامیه افتتاح این نمایشگاه در وبگاه رسمی موزه‌های دولتی برلین آمده: ادیان و فرهنگ های آنها همیشه با هم در ارتباط بوده‌اند. به طور مثال بسیاری از اقوام و سرزمین های مسلمان بستر ادیانی مانند مسیح و یهود بوده‌اند و یا در مقابل دین اسلام در بسیاری از سرزمین‌های مسیحی سنتی دیرینه دارد. این ویژگی باعث شده تا هنر و فرهنگ اقوام و ادیان بین یکدیگر مورد تبادل قرار گیرد. در ادامه به جایگاه ادیان در کتب آسمانی اشاره شده و قرآن را بستری معرفی کرده که بارها از ادیان و اقوام مسیحی و یهودی نام برده است.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان