انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
جاذبه های توریستی مادرید اسپانیا

جاذبه های توریستی مادرید اسپانیا

#1
ممکن است برخی فکر کنند، مادرید جلوه‌ی معماری بارسلونا را کم دارد، اما پایتخت اسپانیا مطمئنا شهر بی اهمیتی نیست. این شهر پر از دیدنی های فرهنگی و هنریست. مادرید دارای ۷۲ موزه (مثل موزه مشهور پرادو)، بازارهای جالب توجه و غذاهای تاپا است. قلب اجرایی و اقتصادی اسپانیا با کار می تپد، اما تنها تا اواسط قرن شانزدهم بود که مادرید جایگاه پادشاهان اسپانیولی و رویال کورت بود و به همین واسطه آن را پایتخت می خواندند. هر مادریدی می تواند درباره گذشته آشفته و پر حادثه شهرش برایتان حرف بزند، همچنین به شما خواهند گفت که در هیچ جای دنیا به جز مادرید نمی توانند زندگی کنند. مادرید یکی از مرتفع ترین شهرهای اروپا است و دارای آب و هوایی خشک و تابستان های داغ و زمستان های بسیار سرد است. دمای متوسط در ژانویه ۸ درجه سانتیگراد و دمای متوسط در جولای ۳۱ درجه سانتیگراد است.
خرید در مادرید
خرید در مادرید به معنی خرید در فروشگاه های خاص کوچک و مارکت های بزرگ غذا است. مناطق متنوعی در مادرید هستند که پر از بوتیک، مغازه، فروشگاه های بزرگ و سوپر مارکت هستند. این شهر پر از مغازه های جذابی است که می توان در آن ها کاوش کرد و همه چیز از فروشگاه های مد گرفته تا کیک فروشی ها را می توان در آن جا یافت. خرید چرم در مادرید انتخاب درستی است، مخصوصا خرید کفش، کیف و کت. به عنوان دو تا از بهترین سوغاتی های مادرید می توان از مجسمه های چینی لادرو و مرواریدهای ماجورکا نام برد.
جاذبه های توریستی مادرید کلیسای Almudena
در سال ۱۸۷۹ میلادی به سبک گوتیک ساخته شد و در نزدیکی رویال پلاس واقع شده است. این کلیسا متعلق به کاتولیک هاست و چشم انداز زیبایی دارد.


 
دروازه خورشید (قلب شهر مادرید) |‌ Puerta del Sol
نام این محل از علامت خورشید بر روی دروازه قدیمی شهر گرفته شده که در ایام گذشته در آنجا قرار داشت. این میدان بزرگ شهر با طلوع خورشید هم‌تراز است. در کنار قطب حمل و نقل عمومی (با بسیاری ایستگاه اتوبوس و مترو)، دروازه خورشید به‌عنوان کیلومتر صفر در نظر گرفته شده است که یعنی تمام مسافت‌های شبکه راه‌ها و مسیرهای ملی اسپانیا از آن اندازه‌گیری می‌شود. دروازه خورشید صحنه‌ای برای بسیاری از رویدادهای تاریخی بوده است که شامل مقاومت در برابر ناپلئون در دوم ماه می ۱۸۰۸ شده و در ۱۹۳۱ جمهوری دوم در اینجا اعلام شد. امروزه این محل برای گشت و گذار و وقت گذرانی استفاده می‌شود. با حضور مغازه‌های مختلف و کافه‌های بسیار این مکان یکی از سرزنده‌ترین میدان‌های مادرید است.

 
پارک بوئِن رِتیرو | Buen Retiro Park
این پارک، میان جاذبه های گردشگری مادرید، اقیانوسی از آرامش در قلب مادرید است. در پس خیابان‌های شلوغ و پر ازدحام، این پارک سر سبز ۱۲۰ هکتاری راه فراری از شلوغی و فشار شهر است. این پارک قرن هفدهمی دارای فضایی زیبا با مناظری دوست داشتنی و جذاب است و مسیرهای داخل آن با ردیفی از درختان پوشیده شده. از سمت ورودی میدان استقلال (Plaza de Independencia) بازدید کنندگان با استخری در مرکز پارک روبرو می‌شوند. از اینجا مسیرها، شما را به باغ گل سرخ و باغ فرانسوی «دون سسیلیو» هدایت می‌کنند. محوطه کاخ کریستال با فواره با شکوهش یکی دیگر از قسمت‌های دیدنی این پارک است. یکی از سرگرمی‌های لذت بخش محلی‌ها، نشستن در کافه‌های روباز پارک و یا بسته به فصل آفتاب گرفتن و ریلکس کردن در سایه است. برای علاقمندان به نجوم، در این پارک یک رصدخانه متعلق به ۱۷۹۰ وجود دارد. همچنین در این حوالی می‌توانید یکی از بهترین شیرینی فروشی‌های مادرید یعنی «پاستِلِریا وایت» (Pastelería Vait) را پیدا کنید که کیک، شیرینی، شکلات، آبنبات و شکلات داغ‌های منحصر به فردی را به شما ارائه می‌دهد.

 

 
موزه باستان شناسی | Archaeology Museum
موزه ملی باستان شناسی مادرید، بعد از موزه پرادو مهم‌ترین موزه شهر است. این موزه که توسط ملکه ایزابلای دوم در ۱۸۶۷ تأسیس شد، مجموعه‌ای غنی از دست سازه‌های ماقبل تاریخ تا قرن ۱۹ است. نمایشگاه‌ها شامل یافته‌های باستان‌شناسی، قوم نگاری، هنرهای تزئینی باستانی و سکه‌های قدیمی می‌شود. نمایشگاه دائمی نیز شامل مواردی از بازه‌های زمانی و مکان‌های مختلف، از مومیایی‌های مصری گرفته تا باستان‌شناسی اسلامی است. کتابخانه موزه نشریاتی در زمینه هنر، تاریخ و باستان شناسی دارد.

 

 
میدان مرکزی مادرید
میدان مرکزی مادرید یا میدان Plaza Mayor توسط پادشاه فیلیپ سوم در سال ۱۶۱۹ میلادی ساخته شده که مجسمه او در وسط میدان قرار دارد. بسیاری از فستیوال ها و جشن های ملی در این میدان برگزار می شوند.
این میدان زیبای قرن هفدهمی در زمان حکومت فلیپ سوم ساخته شد. میدان اصلی، مرکز تجارت و زندگی شهری و همچنین صحنه‌ای برای رویدادهای تشریفاتی مانند اعلام پادشاه جدید و یا تشریع قدیسین بود. این مکان علاوه بر این، جایی برای برگزاری گاوبازی، اجراهای دراماتیک و مسابقات شوالیه‌ها نیز بود. امروزه هنوز هم میدان اصلی یکی از مکان‌های مهم برای دور هم جمع شدن‌ها و قرار ملاقات‌ها در مادرید است. این میدان سنگفرش شده وسیع، محوطه‌ای برای عابران پیاده با بسیاری کافه در فضای باز است که در میان گردشگران و خود اهالی مادرید بسیار شهرت دارند.

 
 
موزه پرادو
موزه prada با بیش از ۷۰۰۰ تابلوی نقاشی و بیش از ۷۰۰ مجسمه قرن دوازدهم تا نوزدهم میلادی از جمله شاهکارهای نقاشی نقاشان برجسته دنیا مثل رامبراند، بوتیچلی، فرانسیسکو گویا و … یکی از مهمترین نقاط دیدنی مادرید است.


 
کاخ سلطنتی مادرید
کاخ سلطنتی مادرید (Palacio Real de Madrid) محل اقامت رسمی پادشاه اسپانیا در شهر مادرید است و فقط برای مراسم تشریفاتی دولتی مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال پادشاه Juan Carlos و خانواده سلطنتی در آن جا زندگی نمی کنند و در Palacio de la Zarzuela در حومه مادرید زندگی می کنند. Royal Palace در خیابان Bailén واقع شده است. این کاخ همیشه به روی عموم مردم باز است، به جز زمانی که برای کارهای رسمی دولتی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 
میدان پارتا آلکالا
میدان Puerta Alcala در قرن ۱۷ با فرمان پادشاه کارلوس سوم به عنوان دروازه ورود به شهر کوچکی به نام Alcala در نزدیکی مادرید ساخته شد.

 

[عکس: 5a25b87ee7171-500x291.jpg]
جاذبه های توریستی مادرید اسپانیا
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان