انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چرا واترجت فوق فشار قوی؟

چرا واترجت فوق فشار قوی؟

#1
همانطور که در مقاله های پیشین در زمینه شستشو با واترجت های فوق فشار قوی صحبت کردیم ، در این مقاله به بحث تخصصی تر و کامل تر در زمینه این دستگاه شستشو می پردازیم .
 
تقسیم بندی انواع واترجت
واترجت ها به طور کلی از لحاظ قدرت و کارکرد ، به سه دسته تقسیم می شوند ، واترجت های خانگی ، واترجت های نیمه صنعتی و واترجت های صنعتی .
برای شست و شو های خانگی نظیر نظافت باغچه ها و ورودی های پارکینگ و … می توان از واترجت های خانگی استفاده کرد ، این گونه جت واش ها عموما با قدرتی ضعیف تر و کم تر از نمومه های صنعتی و نیمه صنعتی عملیات نظافت را انجام می دهد که دلیل اصلی آن نیز مقدار و نوع آلودگی های محیط می باشد .
در مکان هایی که علاوه بر محیط هایی مشابه خانه ، دستگاه های صنعتی نیز وجود دارد به واترجتی با قدرت پاشش و ویژگی های برتری نسبت به نمونه خانگی آن نیاز داریم ، واترجت  های نیمه صنعتی کرشر بهترین پیشنهاد کارن تجارت برای آن دسته از صنعتگرانی است که قصد خرید واترجت های مناسب با فعالیت یا  خود را دارند .
مورد آخر در دسته بندی کارواش های کارشر ، واترجت های صنعتی می باشد ، تفاوت عمده این دستگاه ها با سایر نمونه ها در حجم و محیط قابل پوشش و همچنین قدرت پاشش آب است . این جت واش ها در کارخانه جات و مراکز و کارگاه های صنعتی بزرگ استفاده می شود ، برای پاکسازی و نظافت هرچه بهتر محیط هایی که آغشته به مواد روغنی و آلودگی های سخت هستند بیشترین کاربرد را دارد .
 
چرا واترجت فوق فشارقوی (صنعتی)؟
همانطور که ذکر شد دستگاه های واترجت انواع مختلفی دارند که در اینجا به صورت کلی به سه دسته آنها اشاره کردیم .
دستگاه کارواش  صنعتی یا دستگاه های واترجت به منظور برآورده سازی نیاز های نظافتی در بخش های گوناگون صنایع و برای حذف موثر ، بهینه و مقرون به صرفه انواع آلاینده ها با فشار ها و توان های متنوعی تولید و به بازار عرضه می شوند . قابیلت تنظیم فشار دستگاه از جمله ویژگی های کارواش های صنعتی می باشد که امکان انتخاب فشار پاشش آب مناسب با نوع آلاینده ها و جنس سطوح را برای اپراتور فراهم نموده و از این رو انجام انواع عملیات های نظافتی را برای اپراتور تسهیل میکند . از دیگر ویژگی های ایده آل در یک  فشار قوی یا کارواش صنعتی می توان به سیستم های محافظ به منظور افزایش عمر مفید دستگاه و حفاظت از پمپ آن اشاره نمود . از جمله سیستم های محافظی که در دستگاه ها استفاده می شود می توان به موارد زیر اشاره نمود :
  1.  سیستم قطع کن خودکار

  2.  سیستم خاموش کن خودکار

  3.  تانکر ذخیره
 
[عکس: ultra-high-pressure-cleaner-kaercher.jpg]
 
اساس عملکرد دستگاه کارواش صنعتی
واترجت یا   صنعتی دستگاهی مکانیزه برای شستشو و نظافت می باشد که با استفاده از پاشش آب پر فشار به آلاینده های چسبیده بر روی سطوح ضربه وارد نموده و با غلبه بر پیوند های مولکولی ایجاد شده بین ذرات آلاینده و مولکول های سطح موجب جدا شدن آلاینده ها و در نهایت تمیزی سطوح می شوند . پمپ فشار قوی به عنوان قلب دستگاه وظیفه افزایش فشار آب و پاشش آن بر روی سطوح هدف را بر عهده دارد. فشار و دبی آب خروجی دو فاکتور مهم در دستگاه های کارواش صنعتی می باشند ، هر چه دبی آب خروجی بیشتر باشد ، سرعت عملیات شستشو بیشتر شده و هر چه فشار آب بیشتر باشد ، توان دستگاه در شستشو و حذف لایه های عمیق تر آلودگی بیشتر می گردد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان