انجمن سایت کلیدستان



تیکا تیم آکادمی فوتبال و فوتسال بانوانزمان کنونی: ۱۳۹۸/۰۵/۲۷، ۰۶:۱۱ ب.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: dor.es
آخرین ارسال: dor.es
پاسخ 1
بازدید 327

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تیکا تیم آکادمی فوتبال و فوتسال بانوان

تیکا تیم آکادمی فوتبال و فوتسال بانوان

#1

فوتسال بانوان
گفتنی است آموزش فوتسال بانوان به عنوان آموزش یکی از جذاب ترین رشته های ورزشی عصر حاضر به واسطه اجرای مهارت های ناب وزیبای بازیکنانش مورد توج علاقه مندان به ورزش قرار گرفته است . تلفیق تاکتیک و تکنیک وآمادگی جسمانی و روانی در این رشته ورزشی باعث دیدگاه علمی مربیان در سطح جهانی به این رشته ورزشی شده است و مربیان خود را موظف به، به روز کردن اطلاعات خود در این رشته میدانندد که این امر به علمی تر شدن وپیشرفت این رشته ورزشی کمک بسیاری مینماید.
این ورزش علاوه بر جنبه قهرمانی برای نوجوانان میتواند زمینه ساز رشد ارزش های اخلاقی و انسانی نیز باشد ازجمله پرورش روحیه فداکاری گذشت کار تیمی صداقت و جوانمردی. خوشبختانه در سال های اخیر به واسطه افزایش سطح علمی تعدادی از مربیان فوتسال بانوان این رشته ورزشی در مسیر علمی شدن وقعالیت حرفه ای قرار گرفته است.
بر همین اساس در این مقاله میخواهیم بخشی از اصول و قواعد حرفه ای یک تمرین خوب فوتسال را بیان وتوضیح دهیم .
امید است دختران وبانوان علاقه مند به این رشته ورزشی با حضور فعال و استقبال از این آن، پیشرفت فوتسال بانوان را سرعت ببخشند.
اولین اصل شروع یک تمرین خوب وعلمی در فوتسال: گرم کردن
 در فصل زمستان به هنگام روشن کردن اتومبیل خود هیچ گاه پس از روشن شدن خودرو به سرعت حرکت نمیکنید دلیل این کار چیست؟
اتومبیل ما در فصل سرما به جهت خاموش بودن وعدم فعالیت سر است بنابراین پس از استارت و روشن کردن موتور اتومبیل با سرعت بسیار کم حرکت میکنیم تا آرام آرام موتور گرم شود. در طی مسیر هم بهتر است اگر نیاز است مدت کوتاهی وقف داشته باشد موتور را روشن بگذارید که هم برای موتور بهتر است هم سوخت کمتری مصرف می شود.
بدن ورزشکاران نیز همچون موتور اتومبیل عمل میکند وقبل از هرفعالیت ورزشی نیاز است که گرم شود. این بخش از ورزش ازتمامی بخش های دیگر حیاتی تر و مهم تر است. و قطعا این فرآیند باید با سرعت و الگویی آرام ایجاد شود. در فوتسال نیز قبل از هرفعالیت شدید ابتدا باید بدن را با گرم کردن آماده نمود
مزایای گرم کردن در ورزش
1.       گرم کردن قبل از شروع تمرینات باعث افزایش جریان خون می شود و بدن را اماده فعالیت های شدیدتر وبیشتر میکند
2.      سطح انتقال اکسیژن ومواد مغذی به عضلات بدن افزایش می یابد و همچنین تنفس ورزشکار روان تر میگردد.
3.      فعالیت جریان خون و قلب را کنترل و به تدریج آن را آماده فعالیت ورزشی شدی مینماید.
4.       مسیرهای عصبی به ماهیچه را آماده فعالیت میکند
5.      کیفیت تمرین ورزشی را افزایش میدهد
6.      قدرت هماهنگی وعکس العمل فرد را افزایش می دهد.
7.      آسیب دیدگی بافت های نرم بدن تاندون ها رباط ها و عضلات را به شدت کاهش میدهد.
8.      باعث افزایش درجه حرارت خون میشود و این امر امکان تمرین طولانی تر وسخت تر را فراهم میکند.
9.      هورمون هایی را که مسئول تامین انرژی در بدن هستند را تقویت میکند
10. به لحاظ ذهنی ورزشکار را آماده فعالیت ورزش میکند
نحوه گرم كردن صحیح:
بهترین حالت در گرم کردن بدن این است که قبل از حرکات کششی درجه حرارت بدن و جریان خون را با دویدن آهسته و نرم افزایش دهیم. میزان ومدت زمان گرم کردن باید به میزانی باشد که حرارت بخش های داخلی بدن وعضلات افزایش یابند و باید با دویدن نرم وآرام حرارت و گردش خون بدن را افزایش داد تا بدن آمادگی انجام حرکات کششی را داشته باشد. البته لازم به ذکر است این تمرینات نباید به حدی طولانی باشد که باعث خستگی و کاهش ذخایر انرژی بدن شود و مانع از فعالیت اصلی ورزشی شودو همچنین نباید درجه حرارت دمای مرکزی بدن افزایش یابد.
راهکارهایی برای گرم کردن بدن
عمومی : مجموعه حرکاتی هستند که با فنون و مهارت های اصلی رشته ورزشی ارتباط مستقیم ندارند و در تمام رشته ها برای گرم کردن کاربرد دارند .
اختصاصی: مجموعه فنون و مهارت های اصلی ساده شده رشته ورزشی مورد نظر است(در اینجا فوتسال) که ورزشکار باید آن ها را درحین تمرین یا مسابقه انجام دهد. در رشته فوتسال حرکاتی نظیر حرکت پا به توپ، پاس و جابجایی، شوت به دروازه، و .... حرکات اختصاصی گرم کردن را شامل میشوند
مواردی باید در حین گرم کردن رعایت کرد:
·         ریتم انجام حرکات گرم کردن باید به تدریج وبه آرامی صورت بگیرد.
·         از انجام حرکات گرم کردن تا تمرین اصلی یا مسابقه نباید مدت زمان طولانی فاصله شود وبرای دستیابی به بهترین نتیجه نباید فاصله گرم کردن تا تمرین بیشتر از 15 دقیقه باشد گرچه ممکن است اثر گرم کردن تا 45 دقیقه بعد هم باقی بماند.
·         در گرم کردن عمومی حرکات کلی وعضلات بزرگ درگیرند و قدرت آن در افراد مختلف از 60 تا 80 درصد اکسیژن مصرفی بدن متغیر است
·         کشش از اجزای جدا نشدنی حیاتی و بسیار مهم گرم کردن است. کشش احتمال بروز آسیب دیدگی را در فرد کاهش میدهد چرا که انعطاف پذیری را افزایش و مفاصل عضلات ورباط ها را برای فعالیت بدنی سنگین آماده میکند. حرکات کششی تمامی عضلا مفاصل و اندام های بدن را درگیر ودر نتیجه احتما آسیب دیدگی را به حداقل می رساند. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که نباید در طی کشش احساس درد و ناراحتی کرد چرا که کشش بیش از حد باعث آسیب دیدگی عضلات و زرد پی ها میشوند.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان