انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بهترین راه تقلب در الگوریتم گوگل

بهترین راه تقلب در الگوریتم گوگل

#1
[عکس: 1462606869-1.png]



آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا گوگل الگوریتم های خودش را روز به روز تغییر می دهد.

هیچ سئو کاری نمی داند که این الگوریتم ها چگونه کار می کنند. و یا بروز رسانی این الگوریتم ها در آینده به چه صورت است. حتی بسیاری از کارمندان گوگل نیز نمی دانند این الگوریتم ها به چه صورت روی دامنه های مختلف کار می کنند.

این تغییرات برای صاحبات سایت ها بسیار گیج کننده است منتها 200 الگوریتم از گوگل هستند که شما می توانید روی آن ها تمرکز کنید.

گوگل 4 تغییر بزرگ در الگوریتم های خودش داشت. پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و کبوتر. بین این تغییرات الگوریتمی ، الگوریتم هایی بودند که گوگل زیاد آن ها  را عمومی نکرد. ولی هنوز تاثیرات زیادی را روی نتایج جستجو می گذارند.



آشنایی با تغییرات الگوریتم های گوگل


قبل از اینکه با تغییرات الگوریتم های گوگل آشنا شوید باید بدانید این ها اصلا چه چیزی هستند.



کلمه "الگوریتم" به معنی رویه قدم به قدم برای حل یک مشکل است. حال در بحث موتورهای جستجو این مشکل به معنی است که : "چگونه می توانیم بهترین وب سایت ها را نسبت به کلمه کلیدی خاص به کاربران نمایش دهیم". الگوریتم به این معنی است که چگونه گوگل می تواند پیدا کند، رتبه بندی کند، و نتایج مرتبط را بازگرداند.



گوگل نفر اول در بین موتور جستجوهای جهان است، و این به این دلیل است که به دنبال یافتن بهترین نتایج بوده است. به گفته یکی از مهندسان گوگل. بن : "هدف ما یافتن دقیقا همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید".

از ابتدا ، برای اینکه گوگل بتواند به نتایج بهتری برسد مدام در حال به روزرسانی الگوریتم های خودش است.

در این بروزرسانی ها بسیاری از وب سایت ها پنالتی شدند و سایر آن ها به رتبه های پایین تری رفتند.



یک تاریخچه مختصر:  در سال 2015 گوگل تقریبا 500 الگوریتم خودش را بروز رسانی کرد. و بعد از آن بسیاری از طراحی وب سایت ها به درجات پایین تری رفتند.



[عکس: 1462606923-2.jpg]



12 سال پیش، در فوریه سال 2004، یک تغییر بسیار بزرگی در الگوریتم های گوگل رخ داد، این تغییر باعث شد ارزش متونی که لینک می شوند نزول پیدا کند.

سر انجام گوگل به جای آن ها تمرکز خودش را بر روی آنالیز کلمات کلیدی گذاشت. به جای اینکه منحصرا به خود کلمه کلیدی نگاه کند.

قبل تر از آن گوگل در تغییری در سال 2000 انجام داد، که شامل گوگل تولبار بود که به آن گوگل دنس گفته می شد.

به هر حال، آن تغییر در رتبه های وب سایت های تغییر زیادی را به دنبال نداشت.

اگر می خواهید با این الگوریتم ها بروز باشید. می توانید تاریخچه تغییرات الگوریتم های گوگل را از این سایت ببینید.

گوگل به اطلاعات بسیار زیادی برای تغییرات الگوریتم های خودش نیاز دارد. تا بتواند تصمیم های بهتری را بگیرد. هر چه نتایج جستجوی گوگل به آنچه که افراد در آن ها جستجو می کنند نزدیکتر باشد. گوگل به تحلیل اطلاعات بیشتری نیاز دارد. تا بتواند نیاز های کاربران را از طریق آن ها  استخراج نماید.



می توانید تغییرات اخیر که باعث افزایش بیشتر استفاده از دستگاه موبایل شده را ببینید.



[عکس: 1462606942-3.jpg]



در این مقاله، به 4 تغییر اساسی در ساختار الگوریتم ها می پردازیم، هر کدام از این تغییرات باعث تغییر استراتژی سئو در سایت ها شده ، ما به این موارد خواهیم پرداخت :
  • بروزرسانی پاندا

  • بروزرسانی پنگوئن

  • بروزرسانی مرغ مرغ مگس خوار

  • و بیشترین تغییر، کبوتر گوگل

هسته سئو الگوریتم گوگل تغییر پیدا کرد.
در چند سال گذشته، ما تغییرات مثبتی در پاندا ، پنگوئن، مرغ مگس خوار و کبوتر د زمینه سئو مشاهده کردیم. بعضی از این مزایا:



تعهد در کاربران گوگل  هدف گوگل را به یاد بیاورید: پیدا کردن اطلاعات مفید توسط کاربران سایت ها در سریعترین حالت ممکن. این بروزرسانی ها به خصوص پاندا، باعث تعهد کاربران سایت شد.



اگرچه کارهای بسیار زیادی وجود دارد که گوگل آن ها را انجام بدهد. تا بتواند به نتایج رضایت بخش بیشتری دست پیدا کند. در اینصورت شانس بیشتری برای قرار گیری در صفحه اول گوگل وجود دارد.



برای مثال، فرض کنیم شما برای بهترین برند دوربین جستجو می کنید. بهترین نتایج با توجه به مربوط بودن به کلمه کلیدی شما به شما نمایش داده می شود.



[عکس: 1462606965-4.png]



بهینه کردن رنک درعمق بیشتر محتوا  serpIQ  بر این باور است که در سیستم سئو مدرن. "طول دارای اهمیت است" . محتوای بیشتر باعث می شود که شما بیشتر در موتورهای جستجو به نمایش در بیایید.

قبل تر در الگوریتم پاندای گوگل، محتوای کم تر این بهتر بود و رتبه بالاتری را می گرفت. نویسندگان حدود 300 کلمه برای محتوای خود و یا مقاله خود می نوشتند .و هرچه لینک بیشتری داشتند در رتبه بالاتر گوگل قرار می گرفتند. و برای ماه ها در صفحه اول قرار می گرفتند. اون روزها به اتمام رسیده امروزه هرچه محتوای شما بیشتر باشد به رتبه بهتری در موتور جستجوی گوگل دست پیدا خواهید کرد. پس به دنبال متون بیشتر برای رنک گیری در صفحات اول گوگل باشید.



[عکس: 1462606988-5.png]



سایت هایی که محتوای کم داشته باشند و از مقالات ضعیف استفاده نمایند به رتبه های پایین نزول پیدا خواهند کرد. سایت هایی نظیر EzineArticles  رنک خودشان را به دلیل محتوای کم از دست دادند.

این روزها، گوگل به محتواهایی که عمق بیشتری دارند اهمیت بیشتری می دهد. برای مثال، در زیر یکی از مقالات در رتبه 4 گوگل قرار دارد و آن هم به دلیل اهیمت عمق محتوایی است که رعایت کرده.



[عکس: 1462607013-6.png]



محتوای تازه  وقتی شما یک محتوای تازه را درون سایتتان قرار می دهید، گوگل به سایت شما یک امتیاز می دهد. در طول زمان – اثر این محتوای تازه از بین می رود و به همین جهت شما باید مدام یک محتوای تازه را بر روی سایت خودتان قرار بدهید.



سایروس نوشته "یک رتبه خوب به یک محتوای تازه در رابطه با کلمه کلیدی تعلق دارد".



[عکس: 1462607034-7.jpg]



به غیر از این، اگر شما یک محتوای تازه با کلمات کلیدی زیاد داشته باشید می توانید انتظار داشته باشید از سمت گوگل بازدید بیشتری به سمت سایت شما روانه شود.

گفته می شود حداقل باید یک مقاله در هفته بر روی سایت شما قرار بگیرد در تصویر زیر مشاهده می کنید که در سایت مشهور moz هر روز یک مقاله بر روی سایت قرار می گیرد.



[عکس: 1462607199-8.png]



به همین جهت سایت های معروف دیگری مانند Mashable روزانه چندین مقاله را در سایت خودشان قرار می دهند.



[عکس: 1462607114-9.png]



گول پاندا

حتما درباره الگوریتم پاندا شنیده اید،  برزورسانی الگوریتم پاندا انقلابی را در زمینه سئو به وجود آورد. یکی از بهترین درس هایی که می توان از سئو گرفتن این است که سئو هیچ وقت ثابت نیست. به غیر از این چه کسی فکر می کرد که دامنه ای که دقیقا هم نام با کلمه جستجو است پنالتی شود؟


بروزرسانی پاندا چیست؟
در فوریه سال 2011، اولین فیلتر مربوط به بروز رسانی الگوریتم پاندا راه اندازی شد. این فیلتر بررسی کننده محتوای با ارزش بود. که به این صورت وب سایت هایی که با استفاده از متن های نامناسب بالا آمده بودند رتبه آن ها نزول پیدا کرد.



[عکس: 1462607140-10.jpg]

هر زمان که یک بروزرسانی پاندا صورت می گیرد. صاحبان سایت ها یک ترقی و یا تنزیل در نمودار خود را مشاهده می کنند.



[عکس: 1462607158-11.jpg]



الگوریتم پاندا دنیای سئو را تغییر داد. آن استراتژی محتوایی را تغییر داد. تحقیقات در زمینه کلمات کلیدی را تغییر داد. هدف گذاری را تغییر داد. حتی اینکه چه مدل باید لینک ها ساخته شوند را نیز تغییر داده است.



گوگل دقیقا می تواند تشخیص بدهد که چه سایتی به صورت اسپم فعالیت دارد و کدام سایت در حال تولید محتوای با ارزش است.



[عکس: 1462607219-12.png]



نکته: پاندا یک بروزرسانی خوانده می شود زیرا فیلترهای آن به صورت دوره ای کار می کنند. و، هر زمان که راه می افتد، الگوریتم یک شکل جدیدی به خود می گیرد.

از سال 2011 هر 1-2 ماه یک بروزرسانی پاندا انجام می گیرد. که در مجموع حدود 26 بروزرسانی از 14 فوریه سال 2011 صورت گرفته است. این بروزرسانی ها حتما به صورت یک دوره منظم نمی باشد.

1)بروزرسانی پاندا 1.0 : در این بروزرسانی سایت هایی که نویسندگانی استخدام می کردند تا برای آن ها مطالب با محتوای کم و با توجه به کلمات کلیدی تولید کنند  را مورد بررسی قرار می داد و روی زبان انگلیسی پیاده سازی شده بود، در نتیجه نتایج جستجو تا 12% تغییر پیدا کرد.

2)بروزرسانی پاندا 2: این بروزرسانی، در اوریل سال 2011 اتفاق افتاد، این بروزرسانی بر روی تمام زبان ها اتفاق افتاد و حدود 2% نتایج جستجو را تغییر داد.

و...



امروزه اگر بخواهید وب سایت آماده کنید باید محتوای عمیق بنویسید و تولید کنید. تا با اینکار نظر خوانندگان را جلب کنید. باید بتوانید مشکل خوانندگان را حل کنید. تا رتبه خوبی بدست آورید در غیر اینصورت به رنک بسیار پایین دست پیدا خواهید کرد. بعد از پاندای 4.0 این انتفاقات زیر رخ داد:



[عکس: 1462607237-13.png]



مواردی که باعث پنالتی در گوگل پاندا می شود: در اینجا به موردی اشاره می کنم که باعث می شود سایت شما پنالتی شود.



تکرا محتوا: آیا شما بلاک محتوایی دارید که در سایت شما چندبار تکرا شده باشد؟ این می تواند برای شما مشکل ساز باشد، مخصوصا اگر نگران سئوی و بازدید کنندگان سایت خودتان هستید.

در این ویدئو مت کات توضیح می دهد که ممکن است محتوای چند تایی روی سایت شما تاثیر بدی نداشته باشد مگر اینکه حالت اسپم وار داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان