انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
صفحه اول گوگل، و افزایش ترافیک سایت

صفحه اول گوگل، و افزایش ترافیک سایت

#1
بهینه بودن یک صفحه یا مقاله در ساخت سایت شما و آموزش اینکه چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیرید به خوبی پیش روی شماست. شما ممکن است یک استاد seo را شرکت خودتان استخدام کنید تا کارهای بهینه سازی سایت شما را انجام دهد اما مهم ترین کارها توسط خود شما انجام خواهد گرفت.
اگر می خواهید روی صفحه اول گوگل باشید، این کار اتفاق نمی افتند مگر اینکه سایت شما عوامل بهینه سازی شده برای رتبه بندی گوگل را به درستی انجام دهد.
بهترین بودن در رتبه بندی گوگل، برای قرار گیری در صفحه اول گوگل
این مقاله بودن در صفحه اول گوگل یا روی هر موتور جستجی دیگری را تضمین نمی کند. اما به شما می گوید چه چیزی برای حرکت به این سمت لازم دارید.

آدم ها به دنبال مطالب مرتبط و خوب هستند. اگر می خواهید رتبه اول در چشم گوگل و بازدید کنندگان را داشته باشید این مراحل ساده را دنبال کنید.
بیایید از بالای هر وب سایت به سمت پایین آن شروع به حرکت کنیم، و از این متد ها استفاده کنیم.

1 دامنه وب سایت شما
دامنه شما باید کوتاه و زیبا باشد. این برای محصول شما، و محتوای شما نیز مفید است.
به هر حال، از نظر بازاریابی کوتاه بودن دامنه شما بسیار مفید است، اما ضروری نیست.
www.boardgamegeek.com این دامنه کوتاه نیست امابیشترین محبوبیت را بین وب سایت های بازی دارد.
وقتی دامنه شما کوتاه باشد و به محتوای سایت شما ربط داشته باشد این بیشترین اهمیت را در جستجو و بکار بردن سایت شما بین موتورهای جستجو و بازدید کنندگان دارد. ما در رابطه با کلمات کلیدی صحبت می کنیم. کلماتی که به درستی نشان دهنده و توصیف کننده کار شما هستند.
آدرس های سایت شما به شدت برای بهینه سازی سایت شما حیاتی هستند. مطمئن شوید طوری آن ها را انتخاب می کنید تا برای فهرست شدن در گوگل راحت باشند. یعنی از بکار گیری خط فاصله، نقطه و کاراکترهای غیر ضروری در آدرس دهی اجتناب کنید، گوگل نمی تواند آن ها را بخواند.

بنابراین، شما می توانید با استفاده از کاراکترهای عمومی، و استفاده ساده از زبان کار را برای گوگل راحتتر کنید.
اگر دامنه ندارید، می توانید در آنرا در سایت who.is جستجو کنید این سایت ابزار خوبی است و من از آن استفاده می کنم.

آیا باید از .com , .net و یا چیزهای دیگر استفاده کنم
عواملی که باید در نظر گرفت: آیا تجارت شما به دنبال جلب مشتریان محلی است؟
گر شما در املاک کار می کنید و هدف شما برای مثال تهران است برای شما بهتر است از دامنه .ir استفاده کنید. اگر سایتی دارید که محصولات دیجیتالی قابل دانلود را به فروش می رساند، شاید .com برای کار شما بهتر باشد تا با تعداد بیشتری مشتری سرو کار داشته باشید.
قسمت بد استفاده از دامنه های .com بیشتر شدن رقابت شما است. خوب، ما راه بهتری برای پرش از این رقابت پیدا می کنیم تا با توجه به رشته کاری مورد نظر شما هنوز بتوانید در صفحه اول قرار بگیرید.
آیا احساس خوبی از خواندن این مقاله ندارید؟ قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را در عمل ببینید.


2 عنوان شما
این یک مرجع برای صفحه شما است. عنوان ها به گوگل در چند کلمه درباره صفحه شما توضیح می دهند. اگر به گوگل عنوان ندهید، خودش حدس می زند.
به طور پیش فرض عنوان، باید جایی بالای سایت ما قرار بگیرد در بیشتر سایت سازها مانند(wordpress, joomla, prestashop). گوگل انتظار دارد عنوان را در بالا ببیند. برای بهترین نتیجه گیری هر عنوان باید یکبار در سایت استفاده شود.
بهترین عنوان دارای 65-30 کاراکتر است، شامل فاصله هم می شود. عنوان را کوتاه نگه دارید و مطمئن شوید از بهترین کلمات دارید استفاده می کنید. هر صفحه باید عنوان منحصر به خود را داشته باشد.
گوگل تا جایی که امکان دارد تا 512 پیکسل پهنا را نمایش می دهد و نمی گذارد از یک خط بگذرد.

3 محتویات تگ های متا (meta tag)
محتویات متا تگ ها یا (meta tags) روی صفحات شما ظاهر نمی شوند. آن ها داخل کدهای شما قرار دارند و گوگل آن ها را می خواند تا متوجه شود مقاله شما درباهر چه موضوعی است.
تگ های متا بسیار کاربردی هستند، آن ها اغلب چگونگی نمایش سایت شما را در موتورهای جستجو مشخص می کنند. برای حداکثر تاثیر، محتویات برچسب های متا باید بین 160-70 کاراکتر باشند.
برچمسب های متا باید مختصر و شامل بهترین کلمات کلیدی سایت شما باشند که مرتبط با کار شما است. همچنین آن ها باید عملگرا باشند. آن ها باعث می شوند تا  افراد روی سایت شما کلیک کنند.
کلمات عملگرا به کار ببرید
"اینجا کلیک کنید برای..." یکی از جمله های خوب است. یا “همین حالا شروع کنید تا...” یا “مقاله ما را مطالعه کنید تا...”
مطمئن شوید هر قسمت از وب سایت شما دارای توصیف های متفاوت برای برچسب های متا باشد. به هر حال، اگر محتوای تگ های متای شما چندتایی باشد گوگل خودش تصمیم می گیرد تا برای موضوع چه مطلبی را نمایش دهد.
برای عنوان سایت یا توصیف آن، خیلی راحت کلیک راست ماوس را فشار دهید و گزینه choose source  یا source code را انتخاب کنید و با فشار دادن ctr+f کلمه title را جستجو کنید تا محتوای عنوان یک سایت را بتوانید ببینید.

4 سرمقاله H1
این شامل عنوان مقاله های شما است که روی صفحه سایت شما نمایش داده می شود. این با عنوانی که در کدهای شما بکار می رود کمی متفاوت است که انتظار داشتید در صفحه اول گوگل ظاهر شود. به هر حال، اگر شما قسمت عنوان را در سایتتان نداشته باشید گوگل این قسمت را در نتیجه جستجوی شما نمایش می دهد.
برچسب H1 به گوگل می گوید چه چیزی برای صفحه شما مهم است. آن ها از عنوان ها یک نسخه پشتیبان تهیه می کنند. شما یک شماره همراه باH  (Heading) دارید (H1, H2, H3,…). در دنیای واقعی شما از این ها برای ایجاد دسته های نزولی استفاده می کنید.
H1 را محدود کنید و فقط یکبار از آن برای سایتتان استفاده کنید. H2 برای زیر عنوان اصلی و H3 برای زیر دسته های عمومی به کار می رود. برای مثال:
"طراحی سایت"
"چگونه یک طراحی سایت ارزان داشته باشیم"
"لیست خدمات و تعرفه های طلایی و نقره ای طراحی سایت"
چیزهایی که باید به یاد داشته باشید
موارد مهم در استفاده از تگ H1: تگ H1 مهم ترین تگ به شمار می رود و هیچ وقت نباید از آن صرف نظر کنید. خزنده های گوگل توجه زیادی به کلمات استفاده شده در تگ H1 دارند، این تگ باید دارای توصیف کوتاهی از محتوای صفحه داشته باشد، همان طور که عنوان شما دارای توصیفی از محتوای شما داشته است.
رابطه: خزنده های موتورهای جستجو رابطه بین بر چسب H1 و محتوای سایت شما را چک می کنند.
تجربه بهتر از بازدید سایتتان: برچسب های سایت باعث می شود تا کاربران متوجه محتوای سایتتان شوند.

5 کلیدواژه ها و برچسب های alt
کلیدواژه ها و کلمات چیزهایی هستند که موتورهای جستجو را برای اهداف شما فراهم می کنند. در بازاریابی دنیای وب، آن ها می توانند کوتاه و یا بلند باشند.
یک نمونه از کلمات می تواند مثلا "طراحی سایت" باشد.
کلمات کلیدی طولانی زیبا در روزهای اول امکان دارد برای رتبه اول در گوگل بسیار مناسب باشد. آن ها دارای اعتبار بیشتری هستند، اگر در همه صفحات وب سایتتان از کلمه "طراحی سایت" استفاده کنید، ممکن است فقط برای کلمه طراحی سایت رتبه 1 گوگل را به دست آورید.
در مقیاس بزرگتر بازاریابی ممکن است حتی به کلمات طولانی تر نیاز داشته باشید،"بهترین شرکت طراحی سایت در ایران".البته، تعداد کمتری از افراد به این مدل جمله خودشان را جستجو می کنند، ولی معمولا بهترین کار برای سبقت گرفتن از رقیبان است.
شما می توانید حجم محتوایی را که برای گوگل باید تهیه کنید از این صفحه بخوانید
همچنین می تواندید کلمات کلیدی مرتبط را از ابزا گوگل ادسنس google adsense در قسمت ابزار کلمه یا keyword tool جستجو کنید یا آن ها را در قسمت پایین صفحه گوگل جایی که کلمات مرتبط قرار دارد بخوانید.
اگر واقعا می خواهید تا کارها را راحت کنید، فقط به تبلیغات رقیبانتان نگاه کنید آن ها مبالغ زیادی را برای این تبلیغات هزینه می کنند. خدارو شکر در تجارت های بزرگ اطلاعات کافی راحت می تواند در احتیار ما قرار بگیرد.
کلمات کلیدی هدفتان را کوچک کنید
تک تک صفحات سایتتان باید از کلمات کلیدی تکی و عبارات استفاده کنند. بنابراین، سعی نکنید در یک صفحه با کلماتی مانند "طراحی سایت" و یا "شرکت برنامه نویسی" بالاترین نتیجه را در گوگل داشته باشید.
این کار باعث آبکی کردن تاثیر سایتتان می شود. بسیاری از جملات تکراری باعث می شود گوگل نتواند به سایت شما رتبه بالایی دهد. یک جمله طولانی یا دو جمله کوتاه در یک زمان بکار ببرید.
به عنوان مثال، این مقاله برای "بهینه سازی سایت" و "اولین صفحه گوگل" بهینه سازی شده است. هر دو این ها به شکل خنده آوری رقابتی هستند، یک عبارات کلیدی کوتاه وهمچنین دو جمله بلند از عبارت را بکار بردم. آیا آن ها را پیدا کردید؟

6 برچسب های alt و عکس های مقدار دهی شده
برچسب های alt شبیه برچسب های عنوان و توصیفی هستند – که باعث می شوند گوگل  تصاویر شما را شناسایی کنند. از آن ها استفاده کنید و همه آن ها را متفاوت مقداردهی کنید.
مهم تر از آن، آن ها به رتبه بندی محصولات و سایت شما کمک می کنند و آن ها را براساس کلیدواژه های اصلی بنویسید.
برای مثال کلمه کلیدی "طراحی سایت پویا"  برای یک عکس در زمینه آی-تی مناسب است. همچنین این  مقدار دهی ها به تصاویر، سایت شما را کاربر پسندتر می کند. و در صورت نمایش داده نشدن تصویر این کلمات جای آن ها نمایش داده می شوند. شما همچنین بسیار خوش شانس خواهید بود اگر با این کار تصاویر شما در نتایج جستجوی گوگل پیدا شوند.

7 لینک های د اخلی شما
لینک های داخلی در سایت لینک هایی هستند که به اطلاعات دیگر در سایت شما اشاره دارند. این به اصطلاح بک لینک ها ، به گوگل می گوید که اطلاعات مهم دیگری در جای دیگری از سایت قرار دارد که باید به آن ها هم نگاهی بی اندازد.
این لینک ها به سه جهت کاربرد دارند:
  • به کابر امکان جایجایی در سایت را می دهند

  • آن ها به سلسله مراتبی بودن اطلاعات در وب سایت کمک می کنند

  • آن ها قدرت رتبه دهی سایت شما را افزایش می دهند
هرکسی که قرار گیری در صفحه اول گوگل را یاد گرفته این درس را هم یاد گرفته که: لینک های داخلی تاثیر کلی در seo سایت شما دارند.
آن ها به شما اجازه می دهند تا به موتور جستجوی گوگل بفهمانید که کدام یک از محتویات صفحات شما دارای اولویت بالاتری هستند، یا کدام یک از صفحات به مابقی آن ها ارتباط دارند.
این سیگنال ها به طور عجیبی به موتورهای جستجوی گوگل کمک می کنند تا نسبت صفحات مختلف شما را درک کنند.
در این زمان کوتاهی که گوگل در سایت شما سپری می کند، قطعا نمی خواهید تا گوگل در باره رتبه بندی و اولویت صفحات شما گیج شود. در این مورد، ساختن لینک های داخلی تقلبی اجتناب کنید.

8 لینک های خارجی شما
اگرچه به نظر عجیب می رسد، گوگل نظر مثبتی به لینک های خارجی سایت که به سایت های معتبر اشاره می کند دارد.
گوگل به طور جدی به دنبال این است که کاربران آن چیزی راکه می خواهند پیدا کنند، بنابراین وقتی شما به سایت های دیگر معتبر لینک می دهید، شما دارید به مشتریان گوگل سرویس خوبی ارائه می کنید. این باعث می شود سایت شما ارزش بیشتری پیدا کند.
زباله ها
اگر سایتتان به لینک های بد وصل شود، آیا افراد تصور نمی کنند که سایت شما هم بد است؟ اگر لینک های شما به سایت های بد و زباله باشد به همه نشان می دهد که برای شما کاربرانتان اهیمتی ندارند.
بعضی ها هر کاری را برای جلب توجه انجام می دهند. مانند استفاده از کلمات کلیدی و لینک های اسپم شده. و هیچ اهمیتی به گوگل یا موتورهای جستجوی دیگری نمی دهند که رتبه سایت آن ها را به عنوان یک سایت مخرب، پایین بیاورند.
با لینک دادن به منابع معتبر دیگر به کاربرانتان کمک می کند. شما شهرت خودتان را در بین کاربرانتان بیشتر می کنید. و باعث افزایش رتبه در سایتتان می شوید.
با اطلاعات صحیح و انتخاب لینک های خارجی خوب، کاربران ممکن است شما را به عنوان سایت خوب علامت گذاری یا bookmark کنند. و دفعه های بعد به عنوان یک وب سایت معتبر، مستقیم وارد سلیت شما شوند تا مطالبی را که مورد علاقه شان است بخوانند.
برای جزییات بیشتر در مورد رتبه بندی گوگل به این مقاله ها یک نگاهی بی اندازید.ایده های برای افزایش ترافیک سایت شما و رتبه بندی گوگل چیست
در بعضی موارد نیز برای بالا نگه داشتن شهرت خود باید رتبه بندی گوگل را در نظر نگیرید تا به سایتتان ارزش بیشتری بدهید. در این موارد باید رتبه بندی بالا را در مقابل انباشتن لینک ها فدا کنید.
به هر حال اگر کاربرانتان متوجه یک مفهومی نشوند، باید برای آن ها یک لینک معتبر قرار دهید. در این موارد به دنبال بهترین توصیف ها بگردید.
به بعضی از پیشنهاد های زیر برای لینک دهی توجه کنید:
  • به صفحه هایی لینک دهید که دارای ارزش و عنوان خیلی خوب هستند

  • به وبلاگ هایی لینک دهید که وبلاگ های موفقی هستند

  • لینک های خارجی در گوشه ای از سایت خود قرار دهید و یک شبکه با ارزش به وجود آورید

9 سرعت صفحات شما
گوگل به سایت های پر سرعت علاقه دارد. اگر می خواهید در صفحه اول سایت گوگل قرار بگیرید، سرعت سایت خودتان را تا جایی که امکان دارد افزایش دهید. می توانید سرعت سایتتان را در سایت pingdom یا سایت gtmetrix تست کنید.
سرعت برابر با پول است
تحقیقات به عمل آمده در سایت kissmetrics نشان می دهد که هر یک ثانیه تاخیر در سرعت جواب گویی سایت، برابر 7% کاهش اعتبار سایت شما است. در مقیاس دلاری، به این معنی است که اگر یک سایت فروشگاهی $100,000 دلار روزی درآمد داشته باشد، یک ثانیه تاخیر در سایت می تواند مبلغ $2.5 میلیون دلار پول را در طول یکسال نابود کند.
مدتی پیش ماریسا میر از کارمندان گوگل در در نتیجه کنفرانس تحقیقات وب 2.0 ، توضیح داد در 0.5 ثانیه تاخیر در بارگزاری سایت می توانید 20% کاربران سایت را از بین ببرد. همچنین آمازون گفته که هر میلی ثانیه برای آنها میلیون دلار هزینه دارد.
"هزینه برابر با پول است. مشتریان شما سرعت می خواهند، خیلی از مشتریان شما وقتی بیشتر از چند ثانیه معطل شوند سایت را ترک می کنند"
سرعت چقدر باید زیاد باشد؟
گوگل سایت شما را با Page Speed Score اندازه گیری می کند . از رنج 0 تا 100 میزان سرعت را اندازه می گیرد. سایتی که بازدهی خوبی داشته باشد امتیازش بالای 85 باید قرار بگیرد.
چگونه می توانم سرعت بارگذاری  سایت را افزایش دهم؟
سایت دیگری که مورد سرعت اندازه گیری وب سایت site speed audit ، در اینجا چند مورد از کارها را نام می بریم:
  • یک هاست خوب انتخاب کنید

  • تصاویر را کوچک کنید

  • وابستگی به لینک های خارجی را می توان از بین برد.
نقشه سایت شما
به یاد داشته باشید، سایت ها با ربات های گوگل جستجو می شوند و خوراک ربات ها نقشه سایت است.بنابراین نقشه سایت شما باید آماده باشد، قابل خواندن و باید طوری باشند تا ربات های گوگل درون آن به راحتی بخزند. اگر این طور نباشند، سایت شما به احتمال زیاد روی صفحه اول گوگل قرار نمی گیرد.
نقشه سایت شامل تمام کلمات کلیدی و آدرس های با ارزش سایت که تولید کرده اید است. بسیار از سایت سازها مانند (wordpress, prestashop, joomla) دارای تولید کننده نقشه سایت هستند اگر سایت شما از این نوع ها نیست، می توانید از اینجا آنرا تولید کنید
دو مدل نقشه سایت وجود دارد یکی از نوع html و دیگری از نوع xml شما باید هردو را داشته باشید.گوگل از .xml استفاده می کند ولی بینگ و یاهو هنوز از .html هم استفاده می کنند. شما باید نقشه سایت را به روز نگه دارید و گوگل را به صفحات مناسب راهنمایی کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان