انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طراحی سایت خلاقانه تک صفحه ای

طراحی سایت خلاقانه تک صفحه ای

#1
سایت های تک صفحه ای
هرکسی سایت های تک صفحه ای را دوست دارد.
مدت ها قبل سایت های تک صفحه ای اصلا سایتی نبود که به شما احساس غرور دهد. سایت هایی ارزان و کسالت آور بودند.
اما حالا این سایت ها جزء محبوب ترین سایت ها به شمار می روند که به طور کلی متفاوت از سایر سایت ها هستند.این سایت ها قسمت های درهم ریخته سایت را از طراحی جدا می کند، خیلی تمیز و ساده، اما زیبا که باعث تمرکز کاربران روی محتوای سایت می شود. در مورد سایت های تک صفحه ای موارد بد و خوب زیادی وجود دارد اما کاربران عاشق منتقل شدن بین بخش های مختلف این مدل سایت ها هستند.






[عکس: 1453823663-ingramcoleland-com-au.jpg]






مسیر یابی در سایت های تک صفحه ای بسیار راحت شده - کاربر در این سایت ها گم نمی شود همه چیز جلوی دست کاربر است.
صفحه ها بسیار تمیز ،ساده و متمرکز هستند – که باعث می شود پیغام سایت راحتتر منتقل شود
سایت های تک صفحه ای روی تمام دستگاه ها کار می کند – این صفحه ها واکنش گرا هستند
مهم ترین چالش در طراحی وب سایت های تک صفحه ای، تصاویر با وضوح بسیار بالا، رنگ های بکار برده شده مرجع و جلب توجه کاربران سایت است.
در زیر به چند نمونه از کارهای کاربر پسند در سایت اشاره شده است.
1 تقسیم محتوا به تکه های کوچک
وقتی فقط یک صفحه برای گفتن داستان خودتان دارید. نباید سراسر سایت را پر از اطلاعات کنید. مطمئن شوید مدیا و متن هایتان را تمیر و مختصر از اول تا آخر سایت قرار داده اید. و چیزی که بسیار مهم است این است که سایت ها ریسپانسیو دارای محتوای شناور هستند(چه چیزی> چرا> چگونه> کجا> چه وقت). راه دیگری که می توانید کاربران را ترقیب به محتوای خودتان بکنید این است که متن و تصاویر را با هم ادغام کنید.
2 طراحی یک مسیریابی صحیح برای دسترسی سریع
سایت های تک صفحه ای تمام به حالت پیمایشی عمل می کنند، گاهی اوقات بخش های زیاد و مانند یک دریایی پر از محتوا است که کاربر نمی داند دقیقا کجاست و به کدام سمت پیش می رود.کاربرانتان را امن نگه دارید و به مسیر درست هدایت کنید.
همچنین اگر سایت شما بسیار طولانی شده است یک دکمه بازگشت به بالا برای آن قرار دهید.
3 یک جمله محرک به کار ببرید
اگر از یک بازاریاب آنلاین بپرسید که بیشتر تاثیر را در عمل چه چیزی دارد، جواب قرار دادن یک جمله تحریک آمیز است. با توجه به سایت KISSMetrics case study ایجاد یک جمله عملگرا باعث افزایش بازدهی 591 درصدی سایت شما می شود.
خبر خوب اینست که سایت های تک صفحه ای خیلی متمرکز و تمیز هستند و در سایت های تک صفحه ای با مقدار کمی مدیا و متن می توان توجه کاربر را به هدفت جلب کرد. همچنین، و با گفتن یک داستان خوب می توانید کاربر را به اوج قله مورد نظر خود برسانید.
4 آنرا ساده نگه دارید، ولی نگذارید کسالت آور شود
طراحی یک سایت سنتی بیشتر درباره این است که یک صفحه قالب مرجع و چند قالب یکسان برای صفحات داخلی سایت تعریف شود. طراحی یک سایت تک صفحه ای یا ریسپانسیو بیشتر چالش برانگیز است اما درهای بیشتری را برای یک طراحی خلاقانه می گشاید. در طراحی جدید، javascript, css, HTML5  نهایت فرصت برای یک پیاده سازی یک طرح ساده اما جذاب را می دهد.
5 آنرا سبک نگه دارید
یکی از اشکالات سایت های تک صفحه ای اینست که زمان بارگزاری آن ها کند است. وقتی که یک صفحه برای نمایش محتوا وجود دارد، معمولا این وب سایت ها سنگین می شوند و زمان زیادی طول می کشد تا بارگزاری شوند. سایت را با انیمیشن های زیاد و غیر ضروری و یا المان ها سنگین نکنید، تا روی زمان بارگزاری آن ها تاثیر بگذارد.
نتیجه گیری
سایت های تک صفحه ای واکنش گرا ابزارهای قدرتمندی برای مجذوب کردن مشتری های شما هستند. اما بسته به نیازهای تجاری شما معمولا، سایت های تک صفحه ای برای فعالیت شما بهترین هستند مانند دانلود app ها، پرداخت ها و...
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان