انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
یو پی اس دی سی چیست؟

یو پی اس دی سی چیست؟

#1
[عکس: dc-ups-660x220.png]

همه چیز درباره یو پی اس دی سی / اغلب یو پی اس های ساخته شده در دنیا از نوع متناوب-متناب می باشند یعنی برق متناوب شهر را گرفته و آنرا تبدیل به برق مستقیم 12 ولت میکند و آنرا بصورت شیمیایی در باتری ذخیره میکند و سپس آنرا مجددا از باتری گرفته و در دستگاهی بنام اینورتر به برق متناوب تبدیل میکند.
این به این خاطر است که برق باید به برق قابل ذخیره در باتری تبدیل شود و وسایل مصرف کننده برق نیز برای برق متناوب طراحی شده اند. با این همه انواعی از یو پی اس متناوب-مستقیم هم وجود دارد. مشخصا این دستگاه ها دارای قطعه اینورتر نیستند.
این دستگاه ها برای آن دسته از وسایل مصرف کننده برق مستقیم طراحی میشوند. از نظر مشخصات فنی و ظاهری تفاوتی با انواع متناوب-متناوب ندارند بلکه گاهی دارای همان مشخصات اند. انواع عادی دارای توان 500 تا 2000 ولت آمپر اند و انواع بزرگتر تا 5000 و 10000 ولت آمپر برق را در خود ذخیره میکنند. زمان ذخیره برق در این یو پی اس ها معمولا 2 تا 4 ساعت است.
کاربرد یو پی اس دی سی یا مستقیم
کاربرد عمده این نوع یو پی اسها دوربینهای مدار بسته است. کیفیت برق خروجی این یو پی اسها نسبتا بالا است و جریان با ولتاژ 12 ولت را تقریبا بدون نویز به دوربینها میرساند.

[عکس: DC-ups2.jpg]

موارد مصرف یو پی اس آنلاین با خروجی DC
دوربین های مدار بسته، سیستم های WIFI ، ADSLو روتر، تجهیزات شبکه و مخابراتی، کلیه مصرف کنندگان DC
دستگاه یو پی اس چیست؟
 یو پی اس یا منبع برق دائمی از جمله پر کاربردترین وسایل برقی جانبی و کمکی است. یک دستگاه یو پی اس  به زبان ساده وسیله ای برای ذخیره انرژی برق بمنظور استفاده از آن در مواقع قطع برق است. از نظر کیفی برق تولید شده در یو پی اس مرغوب تر از برق خود شبکه برق شهری است. این امر بدلیل دو قطعه یکسو کننده و  اینورتر در ورودی و خروجی یو پی اس است که دو مرحله نویز گیری اولیه را انجام میدهد و در ضمن برق خروجی از  یو پی اس وابسته به باتری است که جریان بسیار یکنواخت تری را فراهم میکند.  مجموع این دو ویژگی باعث میشود که این وسیله بسیار محبوب و پر کاربرد باشد.
انواع مختلفی از یو پی اس وجود دارد که عمدتا در باتری و قدرت آن و هم در مدار مورد استفاده با هم تفاوت دارند. امروزه بطور عمده از یو پی اس های مدار آنلاین استفاده می شود چرا که درجه حفاظت خوبی را فراهم میآورند. یو پی اس ها از درجه ایمنی خوبی هم برخوردارند. یعنی احتمال بروز اتصال کوتاه و یا شارژ ناگهانی برق در مدار و یا هر نوع خطر برقی دیگر در یک یو پی اس استاندارد و با کیفیت صفر است.


منبع: یو پی اس
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان