انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پنجره دو جداره upvc

پنجره دو جداره upvc

#1
پنجره دو جداره upvc
یکی از انواع شیشه های مورد استفاده در ساخت و ساز پنجره UPVC می باشد . می توان این شیشه را یکی از بهترین انتخاب ها برای ساخت و ساز نامید که علاوه بر ایمنی و مقاومت بالا مانع از آلاینده های صوتی می شود .
pvc سخت شده که حالت پلاستیکی آن از بین برود را upvc می نامند

پنجره دو جداره upvc


پروفیل شیشه دو جداره Upvc به رنگ سفید می باشد . یکی از نکات نشان دهده کیفیت این پنجره میزان سفیدی آن و عدم تغییر رنگش می باشد .
البته این پنجره ها را می توان تغییر رنگ داد و از رنگ های مختلف استفاده نمود . این تنوع رنگ  می توان در ساخت و ساز و زیبایی ساختمان تاثیر بسیاری داشته باشد .
پنجره upvc را می توان با لمینت و یا رنگ مخصوص رنگ آمیزی نمود .
در رنگ آمیزی پنجره دو جداره upvc می توان رنک داخلی را با رنگ خارجی کاملا متفاوت نمود .
ساختار پنجره دو جداره upvc از شیشه دو جداره بهره می برد . دو و یا چند شیشه به موازات هم قرار می گیرند که در اطراف آنها نیز اسپیسر قرار می گیرد . در فضای ابین دو شیشه می توان عایق حرارتی همانند گاز آرگون و ای عایق صوتی همانند گاز SF6 و یا ترکیبی از این مواد را پر کرد . همچنین وجود ماده رطوبت گیر مابین شیشه ها مانع از وجود رطوبت می شود .
پاسخ

پنجره دو جداره upvc

#2
پنجره دو جداره upvc و مزایای آن:
پنجره دو جداره  upvcاز مشتقات نفتی و سخت شده پلی وینیل کلراید(پی وی سی) می باشد پنجره دو جداره  میتواند مناسب ترین انتخاب برای هر ساختمان نوساز و مدرن باشد به دلیل مقاومت بالا در برابر نفوذ اب و رطوبت و همچنین پنجره دو جداره در برابر نفوذ سرما و گرما به داخل ساختمان و جلوی ورود الاینده ها به داخل بنا جلوگیری می کند.  
پنجره دو جداره upvc سرعت اجرای بالای دارند  از نظر قیمت نسبت به پنجره های فلزی و الومینیمی مقرون بصرفه می باشد.
استفاده از پنجره دو جداره در ساختمان باعث کاهش مصرف انرژی و سوخت های فسیلی  می شود.
استفاده از پنجره دو جداره لولایی در ساختمان ها متداول تر می باشد زیرا پنجره دو جداره ی کشویی  :
۱-قیمت آن ۸۰درصد بالاتراست چون پروفیلی پهن تر و به مراتب گران تر دارد.  
۲- میزان عایق کنندگی آن ۲۰درصدکمتراست چون بازشوی  پنجره در ریل خود حرکت می کند درنتیجه درزها  کمی بازمی مانند مخصوصا بین قسمت ثابت و متحرک پنجره .
پس با توجه به آنچه که  بر اساس مطالعه و تجربه بیان شد  پیشنهاد ما برای شما اینست که حتی الامکان برای کسب نتیجه ی مطلوب تر    "  از پنجره های لولایی "    استفاده کنید
فواید اجرای پنجره دو جداره در ساختمان طبق مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان ( قانون نظام مهندسی )
         ۱.از نظر اقتصادی برای خانواده مطلوب تر میباشد
         ۲.افزايش رفاه نسبي در نتيجة مصرف صحيح انرژي و سوخت های فسیلی  
         ۳.كمك به اقتصاد ملي
         ۴.كاهش مصرف سوخت و در نتيجه كاهش آلودگيهاي ناشي از آن
         ۵.امكان برقراري دماي ثابت در کل فضا
         ۶.تنظيم دماي دلخواه در اتاق به منظور تأمين شرايط آسايش
         ۷.كاهش استهلاك سيستم گرمايش و سرمايش
         ۸.توزيع متعادل حرارت و امكان برقراري دما‌هاي متفاوت در هر اتاق
         ۹.كاهش حداقل ۵۰% مصرف سوخت و هزينه‌هاي مربوطه


جهت بازشو پنجره دو جداره:
۱.پنجره دو جداره دو حالته :
ویژگی این سیستم بازشو پنجره دو جداره بروی دو محور به صورت افقی و عمودی می باشد. این سیستم به گونه ای طراحی شده که مانع بسیار مقاومی در برابر نفوذ باران و غبار و کاهش الودگی صوتی به صورت چشمگیر می باشد. هنگام شدت باد و باران و طوفان بالا ترین میزان صرفه جویی در هزینه های سرمایش و گرمایش و استفاده از حالت دوم برای عدم درگیری با پرده در هنگام وزش باد و طوفان از مزایای این نوع پنجره دو جداره می باشد.



۲.پنجره دو جداره کشویی :
فقط به بغل در ریل خود باز می شود به همین دلیل بااینکه لاستیک درزگیر و پرزگیر دارد  , درزهای آن کمی باز می ماند.پهنای پروفیل آن از مدل لولایی تقریبا دوبرابر بیشتر است که باعث می شود نمای زمخت تری نسبت به لولایی داشته باشد.

۳.پنجره دو جداره تاشو :
به صورت آکاردئون جمع شده و در یک کنار قرار می گیرد. در پنجره دو جداره تاشو و دربهایی با عرض بیش از سه متر یا در پارتیشین هایی که یک فضا را به طور موقت از فضای دیگر جدا کرده و لزوما باید در بعضی مواقع به طور کلی جمع شوند کاربرد دارد. پروفیل و یراق آن متفاوت و از انواع دیگر پنجره ها گران تر است.

۴. پنجره دو جداره فولکس واگنی :
این پنجره جایگزینی است برای پنجره های  کشویی می باشد. یراق آلات آن قیمت بالایی دارد اما پروفیل آن از نوع معمولی است و حداقل ۵۰ % از پروفیل  کشویی ارزانتر است از این رو می توان تفاوت قیمت آن را با پنجره های کشویی کم می کند. این نوع بازشو به همراه بازشو دوحالته از عایق ترین حالات بازشو است. این نوع یراق سایر مزایای یراق دوحالته به همراه مزایای پنجره دو جداره کشویی را با هم دارد.
منبع : سازه افزار www.sazeafzar.com
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان