انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
شیشه سکوریت

شیشه سکوریت

#1
شیشه سکوریت
شیشه سکوریت یکی از انواع شیشه هایی است که در ساخت و ساز استفاده می شود .سکوریت کردن یک عملیات حرارتی می باشد که بر روی شیشه ها انجام می شود تا ایمنی و مقاومت آنها را بالا ببرد . شیشه سکوریت یا شیشه نشکن از مهمترین شیشه های مورد استفاده ایمن می باشد که تقریبا عمر آن در ایران به بیش از 45 سال می رسد .
اولین کارخانه تولید کننده این شیشه در ایران شیشه میرال بود . به همین سبب این شیشه را با این نام نیز می شناسند .
در ابتدا تجهیزات این شیشه از کشور های خارجی وارد می شد اما با گذشت زمان کارخانه های بسیاری به تولید این شیشه ها پرداختند .

شیشه سکوریت

سکوریت کردن شیشه :

برای سکوریت کردن شیشه ابتدا با درجه بالا تا 700 درجه ، به شیشه حرارت می دهند . این حرارت به صورت یکنواخت بوده و تا جایی ادامه می دهند که شیشه نرم شود . سپس سریعا به دو سمت شیشه که حالت خمیری و نرمی را گرفته ، هوای سرد می دمند تا خنک شود و چون این دمای سرد و عملیات خنک سازی از خارج سطح انجام می پذیرد سطح شیشه سریع تر از داخل آن خنک شده و موجب استحکام بالای شیشه می شود .
پاسخ

شیشه سکوریت

#2
آیا می دانید شیشه سکوریت چیست و در چه مکان هایی استفاده می شود؟ آیا می دانید استفاده از شیشه سکوریت چه مزایای دارد و تفاوت آن با شیشه معمولی چیست؟
شیشه سکوریت در مقایسه با شیشه ساده از نظر ضخامت، مقاومت بیشتری در برابر شکستگی ( تا  برابر بیشتر) دارد. یکی از بزرگترین مزیت های شیشه سکوریت این است که در صورت شکسته شدن، بر خلاف شیشه ساده، به قطعات کوچکتر بدون قابلیت برش تبدیل می شود.

در چه مکان هایی از شیشه سکوریت استفاده می شود؟
با توجه به خاصیت مقاومت شیشه سکوریت در برابر حرارت و شکستگی، در مکان هایی که ایمنی اهمیت دارد، قابل استفاده است. با توجه به این ویژگی شیشه سکوریت بسیار در صنعت خودرو استفاده می شود. به همین دلیل در شیشه عقب خودرو از شیشه های سکوریت استفاده می شود تا در صورت شکسته شدن صدمه ای وارد نشود.لازم به ذکر است قسمت جلو از شیشه لمینت استفاده می کنند تا از خرد شدن جلوگیری شود؛ زیرا در اثر ضربه نمی شکند.

در ساختمان سازی هم از شیشه سکوریت در مکان هایی استفاده می شود که احتمال آسیب رسیدن به انسان ها وجود داشته باشد. شیشه سکوریت برای سازه های بدون قاب مانند در ورودی و یا هر مکانی که احتمال صدمه زدن به انسان را داشته باشد قابل استفاده است.
از شیشه سکوریت در ساخت بالکن شیشه ای، حمام شیشه ای، پارتیشن شیشه ای، نرده شیشه ای، شیشه راه پله، شیشه ویترین مغازه و .... استفاده می شود.


تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی
مهمترین تفاوت شیشه سکوریت و شیشه معمولی در استحکام و امنیت بالاتر شیشه سکوریت است.
مقاومت شیشه سکوریت در برابر گرما و حرارت بیشتر از شیشه معمولی است و می تواند تا سه برابر بیشتر از شیشه معمولی گرما و شوک حرارتی را تحمل کند.
شیشه معمولی امکان برش مجدد در ابعاد و اندازه های دلخواه را دارد، در حالی که شیشه سکوریت چنین قابلیتی ندارد.
با توجه به نیاز به انجام عملیات ویژه سکوریت کردن ؛ بدیهی است که قیمت شیشه سکوریت بیشتر از شیشه معمولی باشد
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان